نوشیدنی که سرطان های زنانه را شکست می دهد

کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مصرف ماء الشعیر به دلیل دارا بودن انواع ویتامین و مواد معدنی برای سلامت بانوان مبتلا به سرطان سینه مفید است.

از این رو یک شرکت تولید کننده ماء الشعیر در کشور چک در نظر دارد تولید این نوشیدنی درمانی را در سطح وسیع آغاز کند تا بانوان مبتلا به سرطان در کشور‌های مختلف دنیا بتوانند از آن مزایای درمانی آن بهره‌مند شوند.

یکی از عارضه‌های جانبی شیمی درمانی در بانوان مبتلا به سرطان سینه آسیب دیدن قوه چشایی است، در واقع این بانوان دچار اختلال در درک طعم و مزه خوراکی‌ها می‌شوند.

ماء الشعیر با طعم منحصربه فرد خود به دلیل دارا بودن انواع مواد مغذی می‌تواند به بهبود قوه چشایی بانوان کمک کند و به این ترتیب سبب افزایش روحیه و مثبت اندیشی شود.

عارضه اختلال قوه چشایی از عوارض شیمی درمانی در مبتلایان به سرطان سینه است که در اثر این اختلال، فرد طعم و مزه خوراکی‌ها را نمی تواند حس کند و این اختلال دیسجوزیا (dysgeusia) نامیده می‌شود.

سرطان سینه یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در دنیاست و یکی از درمان های اصلی این سرطان، شیمی درمانی محسوب می شود.

شیمی درمانی سبب مرگ سلول‌های سالم و سرطانی بدن انسان می‌شود و ازجمله عارضه‌های جانبی آن می‌توان احساس ضعف، تهوع، ریزش مو و اختلال در درک طعم و مزه خوراکی‌ها را می توان نام برد.

افراد دچار اختلال دیسجوزیا طعم برخی مواد غذایی را نمی‌توانند درک کنند یا زمان خوردن مواد غذایی طعم بدی در دهان خود حس می کنند و برخی دیگر از بیماران از احساس طعم فلز در دهان خود شکایت دارند.

ناتوانی در درک طعم و مزه غذا می‌تواند سبب بی اشتهایی، بی علاقگی به مصرف مواد غذایی و افسردگی درمبتلایان شود که این عارضه زمینه بازگشت بیماری و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن را به همراه دارد.

محققان کشف کرده اند بیش از ۲۰۰ نوع داروی مختلف می‌تواند سبب اختلال در قوه چشایی و درک مواد غذایی و آشامیدنی شود، مبتلایان به سرطان و بیمارانی که از برخی دارو‌ها استفاده می‌کنند به دلیل احساس طعم فلز در زمان خوردن مواد غذایی دچار اختلال تغذیه‌ای می‌شوند.

یکی دیگر از بیماری‌هایی که سبب آسیب به قوه چشایی می‌شود بیماری دیابت Diabetes نوع 2 در بزرگسالان است، افراد مبتلا به دیابت دچار مشکل هایی، چون خشکی دهان یا ابتلا به بیماری‌های خود ایمنی می‌شوند که دراثر آن دچار مشکل در صرف خوراک و درک طعم آن می‌شوند.

زنان در دوران بارداری و یائسگی نیز به دلیل نوسان‌های هورمونی با مشکل هایی، چون خشکی و سوزش زبان و احساس طعم بد در زمان خوردن و آشامیدن مواجه می‌شوند.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند درصورت درک طعم بد در زمان خوردن و آشامیدن به پزشک Doctor مراجعه کنند، زیرا امکان ابتلای آن‌ها به برخی بیماری‌ها و یا کمبود ویتامین و مواد معدنی ضروری دربدنشان وجود دارد.

بانوان مبتلا به سرطان سینه از نوشیدن ماء الشعیر به میزان فراوان اجتناب کنند، زیرا می‌تواند سبب افزایش قند و اضافه وزن درآنها شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مرگ 33 زن و دختر جوان به خاطر جراحی زیبایی پایین تنه + عکس

بلایی که داخل ماشین بر سر نوعروس تهرانی آمد/ حسن به اعدام محکوم شد+عکس

مرگ پسر خرمشهری هنگام شارژ تلفن همراه + عکس

این دختر 18 ساله چادری کیست؟!+ عکس و جزییات هولناک

اعتراف به قتل یکی از قوی ترین مردان ایران + عکس قاتل و مقتول

قتل نوعروس در روز هفتم ماه عسل / داماد اعتراف کثیفی کرد + عکس

گفتگوی تلخ با مادر پسر 12 ساله آبادانی که خودکشی کرد / من گدایی کردم نه تن فروشی + فیلم و عکس

پسر عاشق پیشه پس از ازدواج دختر خاله اش رفتار شیطانی کرد

دیده شدن یک روح در فیلمی که اتفاقی گرفته شد + فیلم

تجاوز به دختر شیرازی در خانه جوان شیطان صفت /  شهلا معلم خصوصی بود + عکس

 شوهرم را خواب کرد و بالای سرم آمد! / نقشه مرد شیطان صفت برای تصاحب زن جوان یک مرد ناشنوا در مشهد

سرانجام نامعلوم سلاطین موادمخدر ایران/ از تمساح خلیج تا حسین پنجک

خواب 4 میلیارد تومانی تبهکاران تهرانی در خانه اعیانی پسر تاجر + عکس

 

کدخبر: 404327 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟