خوردن این غذاها در سفر ممنوع است!

 غذا بخش مهمی از آداب و رسوم و فرهنگ هر کشور و شهری است پس در زمان سفر باید رستوران‌ها را با دقت انتخاب کنید. در هر شهری انتخاب‌های تقریبا بی‌شماری پیش روی شما است. می‌توانید در بین دکه‌های فروش غذای محلی غرق شوید و یا به دنبال رستورانی شیک بگردید. قطعا می‌توانید جایی را هم پیدا کنید که توریستی هستند و قیمت‌هایی بالاتر دارند. به این مکان‌ها تله توریست می‌گوییم!

با خواندن این مطلب به شما یاد می‌دهیم در مسافرت‌های خارجی‌تان بدون اینکه مقدار زیادی از بودجه‌تان را خرج کنید، غذاهایی خوب و با کیفت پیدا کنید. این‌ها نکاتی هستند که لورن در طول سفرش به دور دنیا به آنها رسیده است.

از قبل تحقیق کنید

لورن می‌گوید قبل از اینکه سفرتان را شروع کنید در اینترنت یا به هر طریق دیگری راجع به رستوران‌ها و غذا فروشی‌های شهر مقصد اطلاعات کسب کنید. به علاوه این را هم بدانید که منابع قدیمی تر مانند کتاب راهنمای سفر، روزنامه و مجلات می‌توانند شما را در این باره گمراه کنند. چون ممکن است از زمان چاپ نام یک رستوران در کتاب یا مجله تا به حال، تغییرات زیادی در آن به وجود آمده باشد به همین علت است که سایت‌ها منابع قابل اعتماد تری هستند چرا که اطلاعات آنها را در لحظه به روز می‌شود.

سوال‌هایی دقیق بپرسید و منظورتان را واضح بیان کنید

اگر می‌خواهید از کسی سوال کنید و اطلاعات دریافت کنید تا جایی که می‌توانید منظورتان را واضح بیان کنید مثلا نگویید “من غذای اسپانیایی می‌خواهم” یا “هرغذایی باشد خوب است”. اگر می‌دانید پیتزا دوست دارید و این آن چیزی است که می‌خواهید بخورید بگویید “یک رستوران با غذاهای قیمت مناسب می‌خواهم که بهترین پیتزاهای شهر را داشته باشد”. واضح منظورتان را بیان کنید تا به بهترین نحو راهنمایی بگیرید.

غذاهای محلی بخورید، اما بهترین کیفیتش را

لورن می‌گوید: من عاشق تجربه کردن غذاهای محلی هر جایی هستم و دوست دارم تمام غذاهای سنتی شهری که به آن سفر کرده ام را بخورم. وقتی در ویتنام زندگی می‌کردم تمام تلاشم را کردم تا بهترین بون چا شهر را پیدا کنم. بون چا غذایی متشکل از نودل برنج، سبزیجات تازه، گوشت خوک و رول های اسپیرینگ سرخ شده است. فرقی ندارد آراچرا است، تاکوی مکزیکی است و یا رمن ژاپنی، به جای غذا خوردن در اولین و نزدیک ترین غذا فروشی، بهترین کیفیت از چیزی که می‌خواهید را پیدا کنید. معمولا افراد محلی که به خوردن علاقه دارند بهترین رستوران‌ها را هم می‌ شناسند و حتی اگر رستورانی که به شما معرفی می‌کنند دور است، باز هم ارزش دارد که برای رسیدن به آن راه زیادی طی کنید.

از چیزهای آشنا دوری کنید، مگر آنکه چاره‌ای نداشته باشید

غذاهایی که می‌توانید در شهر زندگی خودتان پیدا کنید را نخورید، چرا که یکی از بهترین تجربیات سفرتان را از دست می‌دهید. فست فودهای مختلفی که در همه جای دنیا پیدا می‌شوند ارزش امتحان کردن ندارند. اما اگر می دانید هیچ چیز را به اندازه همبرگر دوست ندارید و تا آن را نخورید خوشحال نخواهید بود، پس همین حالا به دنبال یک همبرگر فروشی بگردید! اگر می‌دانید از ماهی خام متنفرید، تنها به این علت که به ژاپن رفته اید سوشی را امتحان نکنید. درست است که سفر کردن برای تجربه چیزهای جدید است، اما بیشتر از آن به خاطر آن است که به شما خوش بگذرد. به همین خاطر است که در منوی رستوران‌های تمام دنیا چند آیتم همیشه پیدا می‌شود، مردم به دنبال راحتی و چیزهای آشنا هستند.

مکان‌های شلوغ خوب هستند …

این نصیحت را از من داشته باشید، به دنبال رستوران‌هایی باشید که شلوغ هستند و به نظر می‌رسد مشتری‌های زیادی دارند. ممکن است این به نظرتان مهم نیاید اما واقعا تعیین کنند هاست. دوست دارید در رستورانی غذا بخورید که خالی است و آنقدرها هم تمیز به نظر نمی‌رسد؟ اگر صف مشتری‌ها تا بیرون از رستوران هم کشیده شده، حتما رستوران خوبی را انتخاب کرده اید. رستورانی که ارزش پول و وقتی که در صف صرف می‌کنید را دارد.

… اما مکان‌های توریستی خوب نیستند

از مکان‌هایی که یک منوی مخصوص توریست در بیرون از رستوران دارند و یا منوشان به چند زبان نوشته شده است پرهیز کنید. همچنین از غذاخوری‌هایی که برای جلب مشتری در بیرون از رستوران یک کارمند دارند که شما را به داخل دعوت می‌کند هم بپرهیزید. تنها در بعضی مواقع غذاهای مخصوص توریست‌ها خوب هستند. گاهی این غذاها همان غذاهای محلی اند که با ذائقه توریست‌ها درست می‌شوند و طعم عجیب و غریبی نمی‌دهند، در این مواقع بد نیست آنها را امتحان کنید.

آب معدنی بنوشید

اگر به شهر یا کشوری سفر کرده اید که از سلامت آب آن مطمئن نیستید، تنها از آب معدنی استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید یخی که درون نوشابه‌تان انداخته اید هم از آب تصفیه شده بوده! بد نیست که آب معدنی را به صورت عمده بخرید تا ارزان تر دربیاید، به علاوه گاهی هتل‌ها و رستوران‌ها آب را به قیمت بالا تری می‌فروشند. سبزیجات و میوه‌هایی که می‌خرید را حتما با آب بشویید. اگر دچار مسمومیت غذایی شدید نترسی، راه‌ حل‌های سریعی وجود دارند که می‌توانند به سرعت حالتان را خوب کنند.

خیلی صرفه جو نباشید

طبیعی است که بعد از خرج کردن پول زیادی برای پرواز و هتل برای رسیدن به یک کشور خارجی، بخواهید بقیه پول‌تان را بودجه بندی کنید. بله شما باید حواستان به خرج کردن‌تان باشد و پول‌تان را هوشمندانه بودجه بندی کنید، اما این را هم در نظر داشته باشید که باید تا جایی که می‌توانید از سفرتان لذت ببرید و چیزهای جدید را تجربه کنید. لورن می گوید: وقتی در سفر هستم ریخت و پاش‌ها و ولخرجی‌هایی می‌کنم که هرگز در خانه نمی‌کنم. معمولا غذاهای خوشمزه و گران باعث این ولخرجی‌ها هستند! این کار باعث می‌شود احساس خوبی پیدا کنم، که هدف سفر هم همین است!

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دسیسه عجیب دختر دانشجو تهرانی برای پسر همکلاسی اش!

ممدخان شرور معروف دستگیر شد

این مردعاشق بو کردن کفش زنان و دختران بود/ پلیس او را دستگیرکرد+عکس

فرو ریختن ناگهانی سقف تالار هتل هنگام جشن عروسی! + فیلم و عکس

معمای جنجالی در باغ‌وحش/ مردم راست می‌گویند یا مسئولان؟ +عکس

قتل هولناک دختر بچه 3 ساله از سوی پدر 23 ساله در مشهد

تجاوز وحشیانه معلم خصوصی به دختر دانش آموز / دخترم را عریان به تخت بسته بود و ...

نقش پزشکان برج ساز در مافیای زمین تهران !

بچه روباه تهرانی های خیابان دیباجی را به وحشت انداخت! + عکس

شیوا با کلاه گیس نقش زن خیابانی را بازی می کرد / او صیغه دوست آرش بود! + عکس

خیانت عروس 14 ساله به خاطر پسر تبریزی به داماد بی نوا

اعتراض وحشتناک مرد مشهدی به صدای موسیقی جشن عروسی همسایه / او به مهمانان شلیک کرد

عروس با پسرعمویش ارتباط داشت / داماد در اتاق حجله او را کشت + عکس

 

کدخبر: 401825 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟