پاکسازی کبد با چای زردچوبه

چای زردچوبه یکی از محبوب ترین روش های مصرف زردچوبه است. این چای، دارای طعمی منحصر به فرد و خواص فوق العاده ای دارد. مزایای چای زردچوبه عبارتند از:

کاهش علائم آرتریت

خواص ضد التهابی قوی چای زردچوبه می تواند به کاهش التهاب و تورم در افراد مبتلا به آرتروز کمک کند. این درمان گیاهی علائم دردناک را کاهش می دهد. مطالعات نشان داده است که ترکیب فعال موجود در زردچوبه یعنی کورکومین در کاهش درد در بیماران مبتلا به استئوآرتریت مؤثر است.

کمک به جلوگیری از بیماری آلزایمر

در حالیکه تحقیقات در مورد علل بیماری آلزایمر ادامه دارد، اما به نظر می رسد که کورکومین موجود در زردچوبه می تواند در جلوگیری از بیماری آلزایمر موثر باشد. آنتی اکسیدان های زردچوبه از آسیب هایی که می توانند منجر به بیماری آلزایمر شوند جلوگیری می کنند. حتی مهم تر از آن، برخی تحقیقات نشان می دهد که زردچوبه می تواند انباشت آمیلوئید های مرتبط با بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

جلوگیری از سرطان

بسیاری از خواص دارویی زردچوبه، از جمله خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی، می توانند به پیشگیری از سرطان کمک کنند. مؤسسه ملی سرطان، ماده کورکومین را به عنوان یک عامل ضد سرطانی تایید کرده است.

رفع بیماری کولیت

زخم کولیت(UC)، یک بیماری مزمن است که باعث بروز زخم در بخش انتهای پایین دستگاه گوارش می شود. چای زردچوبه می تواند باعث بهبودی علائم این بیماری شود. براساس گزارش مرکز پزشکی، مشخص شده است که در بیماران مبتلا به کولیت، با مصرف چای زردچوبه، علائم بهبودی مشاهده شده است.

تقویت سیستم ایمنی

خواص دارویی چای زردچوبه ممکن است در تقویت سیستم ایمنی بدن حتی در افراد مبتلا به اختلالات ایمنی، بسیار موثر باشد. مطالعات نشان داده است که مصرف چای زردچوبه می تواند باعث تعدیل و تنظیم سیستم ایمنی شود.

کاهش کلسترول

کاهش کلسترول بد می تواند به کاهش خطر ابتلا به برخی از بیماری های جدی، از جمله بیماری های قلبی و سکته مغزی کمک کند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف چای زرد چوبه در کاهش کلسترول بالا بسیار مفید است.

چگونه چای زردچوبه درست کنیم؟

چای زردچوبه برای بسیاری از افراد یک چای مفید و ایمن است. چای زردچوبه می تواند درد و التهاب را بدون هیچ گونه عوارض جانبی از بین ببرد. گاهی اوقات مصرف برخی داروها برای کاهش التهاب ممکن است باعث خونریزی داخلی، ایجاد زخم و کاهش تعداد گلبول های سفید خون شود، اما مصرف چای زردچوبه مشکلی برای بدن ایجاد نمی کند.

تقریبا هر فردی می تواند چای زردچوبه مصرف کند ، به خصوص به این دلیل که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و به عنوان یک عامل ضد سرطان از آن استفاده کند. مصرف چای زردچوبه برای افراد مبتلا به درد ناشی از التهاب، بیشترین تاثیر را دارد. اما توصیه می شود که افرادی که دچار دیابت Diabetes یا مشکلات خونی هستند، قبل از مصرف چای زردچوبه با پزشک Doctor خود مشورت کنند.

برای ساخت چای زردچوبه در خانه، این مراحل را دنبال کنید:

– 3 تا 4 فنجان آب بر روی اجاق گاز بگذارید.

– 2 قاشق چای خوری زردچوبه اضافه کنید و هم بزنید.

– حدود 5 تا 10 دقیقه آن را هم بزنید.

– در صورت نیاز عسل، لیمو تازه یا آب پرتقال اضافه کرده و مصرف کنید.

طرز تهیه چای زردچوبه برای پاکسازی کبد

چای زردچوبه یکی از موثرترین درمان های گیاهی برای پاکسازی کبد به شمار می رود. کبد، عضوی حساس است که ممکن است به سبب عواملی مانند آلودگی مواد غذایی یا مواد شیمیایی، در آن مواد سمی جمع شود. افرادی که دچار بیماری های کبدی هستند به طور معمول دچار نفخ، لکه کبدی، اختلال در کارکرد صفرا، سردرد و حالت تهوع می شوند.

تحقیقات نشان داده است که مصرف چای زردچوبه برای پاکسازی و حذف سموم از کبد بسیار موثر است. چای زردچوبه باعث تقویت کیسه صفرا و سم زدایی بدن می شود.

سایر ترکیبات چای زردچوبه

مطالعات نشان داده است که مصرف این ادویه علاوه بر خوش طعم کردن مواد غذایی، برای تقویت قلب Heart و عروق بسیار مفید است. از میان ادویه ها، زردچوبه و دارچین از ادویه های بسیار پر خاصیت برای سلامت بدن هستند. تمام ادویه ها، معمولا بر پایه گیاه بوده و گیاهان، مواد غذایی بسیار سالم و مقوی برای بدن به شمار می روند.

معجون زردچوبه و دارچین

چای زردچوبه و دارچین ترکیبی بسیار موثر در رفع التهاب و جلوگیری از بیماری های قلبی است و دارچین هم سبب رقیق شدن خون و کاهش قند خون بالا می شود. با مصرف این ترکیب موثر و پر خاصیت می توانید از بروز انواع مشکلات و بیماری ها جلوگیری کنید.

دمنوش زردچوبه و زنجبیل

زردچوبه و زنجبیل دو ادویه مفید هستند که در اکثر موارد در پخت و پز از آن ها استفاده می شود. این دو ادویه، هر دو در درمان و رفع مشکلات التهابی و سیستم گوارشی موثر هستند. همچنین، زردچوبه و زنجبیل در درمان درد های آرتریت و مفصلی مفید هستند.

زنجبیل با خاصیت ضدالتهابی می تواند دردهای روماتیسمی را کاهش دهد و در ترکیب با زردچوبه، یک درمان گیاهی عالی برای جلوگیری از این دردها است.

با مصرف دمنوش زردچوبه و زنجبیل می توانید از درد و تورم در مفاصل خلاص شوید. شما می توانید به طور مرتب از این دمنوش استفاده کرده و از خواص آن بهره مند شوید.

 

کدخبر: 400184 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟