دوست خوب دیابتی ها و قاتل سلول های سرطانی را بشناسید

 سرکه سیب سرشار از مواد لازم برای سلامتی Health است، بسیاری از خواص سرکه سیب از لحاظ علمی تایید شده‌اند، از جمله این خواص می‌توان به کاهش وزن، کلسترول، سطح قند خون و بهبود دیابت Diabetes اشاره کرد.

سرکه‌ سیب طبیعی حاوی مادر سرکه، رشته‌های پروتیینی، آنزیم‌ها و باکتری‌های مفید است، آن‌ها باعث ظاهر تیره رنگ سرکه می‌شوند، یک قاشق چای‌خوری سرکه‌‌ سیب تنها ۳ کالری دارد که میزان بسیار پایینی است، سرکه سیب علی رغم داشتن مقدار کمی پتاسیم، ویتامین‌ها و املاح معدنی چندانی ندارد، سرکه‌ سیب خوب حاوی اسید آمینه‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هاست.

دشمن باکتری‌ها

سرکه از دیرباز برای پاکسازی و ضدعفونی کردن، درمان قارچ‌های ناخن، شپش، زگیل و عفونت‌های گوش استفاده می‌شده است دو هزار سال پیش بقراط، پدر پزشکی نوین از سرکه برای ضدعفونی زخم‌ها استفاده می‌کرد.

اگر شما به دنبال یک راه طبیعی برای حفظ مواد غذایی خود هستید، سرکه سیب می‌تواند بسیار مفید باشد، مطالعات نشان می‌دهند که سرکه مانع از رشد باکتری‌هایی مانند E.coli در مواد غذایی می‌شود. همچنین گزارش‌ها حاکی از این است که سرکه‌ سیب رقیق شده در درمان جوش صورت موثر است، البته تحقیقات علمی این خاصیت سرکه را تایید نکرده است.

تاکنون موفقیت‌آمیز‌ترین کاربرد سرکه کمک به درمان بیماران مبتلا به دیابت‌ نوع ۲ بوده است، دیابت نوع ۲ به دنبال افزایش میزان قند خون یا به علت مقاومت در برابر انسولین یا ناتوانی در تولید انسولین، بروز می‌کند. با این حال حتی افرادی که به دیابت مبتلا نیستند، از مشکلات و عوارض ناشی از افزایش قند خون در امان نخواهند بود، گفته می‌شود افزایش قند خون از دلایل اصلی پیری و بیماری‌های مزمن دیگر است. به همین خاطر، حفظ تعادل قند خون برای همه‌ی انسان‌ها بسیار سودمند و ضامن سلامتی آنهاست.

اثبات شده است که سرکه برای تنظیم قند خون و سطح انسولین بسیار مفید است.

مصرف ۲ قاشق چای‌خوری سرکه‌‌ سیب قبل از خواب می‌تواند موجب کاهش 4درصدی قند خون شود، تحقیقات متعدد دیگری نشان می‌دهد که جذب سرکه در موش‌ها و انسان‌ها عملکرد انسولین را بهبود می‌بخشد و قند خون را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

راه حلی برای کاهش وزن

سرکه سیب با ایجاد احساس سیری، به شما برای مصرف کالری کمتر کمک می‌کند و باعث کاهش وزن واقعی می‌شود. مصرف سرکه در کنار غذاهای حاوی کربوهیدرات موجب تشدید احساس سیری در شما می‌شود و ۲۰۰ تا ۲۷۵ کالری کمتر جذب خواهید کرد. مطالعه بر روی 175 فرد مبتلا به چاقی نشان داد که مصرف روزانه سیب سرکه بر کاهش چربی شکمی و کاهش وزن موثر بوده است:

۱۵ میلی‌گرم (۱ قاشق چای‌خوری): کاهش 1.2kg

۳۰ میلی‌گرم (۲ قاشق چای‌خوری): کاهش 1.7kg

سرکه‌ سیب با ایجاد احساس سیری و کاهش سطح گلوکز و انسولین خون می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، با این حال استفاده تنها از این روش معجزه نخواهد کرد.

حافظ سلامت قلب

بیماری‌های قلبی امروزه مهم‌ترین عامل مرگ و میر در دنیاست، عوامل بیولوژیک در کاهش یا افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی نقش دارند، تحقیقات انجام شده روی موش‌ها نشان داده است بعضی از این عوامل با مصرف سرکه بهبود یافته‌اند.این مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که سرکه سیب موجب کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید می‌شود.

همچنین طبق برخی مطالعات انجام شده، سرکه موجب کاهش فشار خون موش‌های صحرایی شده است، این موارد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و مشکلات کلیه را افزایش می‌دهند.

تنها شواهد انسانی مربوط به یک مطالعه دانشگاه هاروارد است، این مطالعه نشان می‌دهد زنانی که سالاد را با سرکه مصرف کرده‌اند، کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار داشته‌اند.

قاتل احتمالی سرطان

سرطان این بیماری وحشتناک ناشی از رشد غیرقابل کنترل سلول‌هاست، در فضای آنلاین تبلیغات بسیاری در مورد تاثیرات ضدسرطانی سرکه‌‌ سیب دیده می‌شود.

مطالعات متعدد نشان داده است که سرکه سیب می‌تواند موجب کاهش سلول‌های سرطانی و از بین بردن تومورهای کوچک شود.

با این حال این تحقیقات روی سلول‌های کشت‌شده‌ در محیط آزمایشگاه یا موش‌ها انجام شده است، بنابراین نمی‌توانند تایید کننده تاثیر آن بر انسان باشند.

تحقیقات انجام شده در چین نشان می‌دهند که هضم سرکه با کاهش سرطان مری ارتباط دارد، از سوی دیگر تحقیقات انجام شده در یوگوسلاوی نشان داده است که هضم سرکه خطر ابتلا به سرطان مثانه را افزایش می‌دهد،

نهایتاً می‌توان گفت که احتمالاً سرکه‌ سیب در جلوگیری از سرطان تاثیر دارد، با این حال تایید این موضوع نیازمند انجام تحقیقات و آزمایشات انسانی بیشتر است.

 

کدخبر: 391048 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟