خوردن این 7 نوشیدنی ممنوع

به دلیل بسته بندی بودن آب میوه ممکن است شما خرید و مصرف آن را روشی آسان و راحت برای دریافت ویتامین و میوه های روزانه تان بدانید اما باید در نظر داشته باشید بیشتر میوه های استفاده شده برای این محصولات پاستوریزه شده اند (اساسا جوشانده شده اند)، در نتیجه بسیاری از مواد مغذی ارزشمند خود را از دست داده اند در حالی که غنی از قند هستند.

1-آب میوه های آماده

به دلیل بسته بندی بودن آب میوه ممکن است شما خرید و مصرف آن را روشی آسان و راحت برای دریافت ویتامین و میوه های روزانه تان بدانید اما باید در نظر داشته باشید بیشتر میوه های استفاده شده برای این محصولات پاستوریزه شده اند (اساسا جوشانده شده اند)، در نتیجه بسیاری از مواد مغذی ارزشمند خود را از دست داده اند در حالی که غنی از قند هستند. آب میوه از کل میوه نیز استخراج می شود و چون پشت برگ فیبرین میوه است، کمک می کند تا جذب قلیایی خون را کاهش دهد.

۲- نوشیدنی های گاز دار

این یکی از واضحات است ، آیا می دانستید که فقط یک بطری کوچک از این نوشیدنی ها دارای معادل هشت قاشق چای خوری شکر است؟این بیش از مجموع مقدار مصرف روزانه است که تازه فقط از یک نوشیدنی تامین شود.

آیا اشتهای شما را تحریک می کند؟ خیر.

آیا شما را از مصرف سایر مواد غذایی باز می دارد؟ بله

۳-نسخه های رژیمی نوشابه ها (نوشابه رژیمی)

نوشیدنی های "رژیمی" ممکن است بدون قند باشند، اما حاوی شیرین کننده های مصنوعی هستند و تحقیقات نشان می دهد افرادی که به طور منظم این شیرین کننده ها را مصرف می کنند، بیشتر اضافه وزن پیدا می کنند این شیرین کننده ها می توانند تا ۱۳،۰۰۰ بار شیرین تر از شکر باشد و این باعث می شود که میل به مصرف آن ها داشته باشید که عملا باعث می شود شما بیشتر بخورید.

۴-اسموتی های آماده

فکر نکنید فقط به این دلیل که یک نوشیدنی سبز است، باید سالم باشد. بعضی از مکمل ها در واقع حاوی قند بیشتری از نوشیدنی های معمولی هستند. به عنوان یک قاعده کلی، از مخلوط هایی که در محیط بیرون یخچال نگهداری می شوند اجتناب کنید آن ها که به شدت پاستوریزه شده اند احتمالا حاوی مواد نگهدارنده اضافی نیز هستنداما حتی آن هایی که در یخچال نگهداری می شوند هم ادعا می کنند "تازه" هستند، همیشه برچسب مواد غذایی را چک کنید!

۵-آب های ویتامینه

آیا اگر یک نوشیدنی با ویتامین ها غنی شده باشد، باید برای شما خوب باشد، درست است؟ اشتباه است.

اما دقیقا همان چیزی است که سازندگان می خواهند شما فکر کنید .این نوشیدنی ها ممکن است ویتامین ها ی اضافه داشته باشند، اما شکر و طعم دهنده هایی که به آنها اضافه می شود، نیز زیاد است .در واقع یک بطری معمولی از آب ویتامینه حاوی ۳۱ گرم قند است .این تقریبا هشت قاشق چای خوری است. به جای آن می توانید ویتامین های خود را از میوه ها و سبزیجات تازه تامین کنید.

۶-شیر گرفته شده از مغز ها یا چای های گیاهی شیرین شده

شیر گاو در حال حاضر سالم به نظر نمی رسد و بنابراین شما می توانید احساس خوبی داشته باشید وقتی سفارش صبحانه شیربادام می دهید. خب، ما خبر بدی داریم به استثنای چای نعناع (و این در مورد بسیاری از قهوه ها هم نمی تواند وجود داشته باشد)، آنچه شما واقعا از این محصولات دریافت می کنید، چند قاشق اضافی شکر است همیشه در صورت وجود داشتن گزینه های غیر شیرین را انتخاب کنید و مراقب باشید که شیرین کننده های مورد استفاده در این نوشیدنی ها مانند "شربت روز" و "شربت برنج" تنها شکل های مختلف شکر هستند.

۷-آب های طعم دار

اینها ممکن است به عنوان گزینه سالم باشند، اما این طور نیست.با وجود نمایش تصاویر گمراه کننده از میوه در برچسب هایی که احساس خوبی به خریدار نشان می دهند، برخی از آب های طعم دار با قند حتی بیشتر از نوشابه های گازدار تهیه می شود و بقیه با شیرینی های مصنوعی بسته بندی می شوندو بدتر شدن آن زمانی است که شما معمولا دو برابر قیمت یک بطری معمولی آب برای آن ها می پردازید پس اشتباه نکنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 389424 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟