جوانسازی پوست با این خورشت خوشمزه

برای بررسی خواص خورشت بامیه و اینکه مصرف این خورشت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص خورش بامیه

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص خورشت بامیه اظهار کرد: این خورشت به علت داشتن اسید فولیک، آهن و ویتامین B۱۲ برای زنان باردار و مبتلایان به کم خونی بسیار مفید است؛ خورشت بامیه نقش مؤثری در تقویت، ترمیم و جوانسازی پوست دارد و به سلامتی Health سیستم قلبی و عروقی هم کمک شایانی می‌کند.

وی درباره خواص دیگر خورشت بامیه بیان کرد: این خورشت به علت وجود گروه ویتامین‌های B و املاح معدنی تأثیر چشمگیری در تقویت و رشد مو‌ها دارد و از ریزش مو‌ها جلوگیری می‌کند؛ خورش بامیه به علت داشتن ویتامین‌های A ، C و منگنز خاصیت آنتی اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: خورشت بامیه به علت داشتن کلسیم، فسفر و ویتامین‌های مختلف موجب استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود و از بروز پوکی استخوان در افراد جلوگیری می‌کند؛ خورشت بامیه دستگاه گوارش را تقویت و یبوست را هم برطرف می‌کند.

عظمایی با اشاره به انرژی‌زا و مناسب بودن خورشت بامیه برای وعده نهار و شام یادآور شد: این خورشت نقش مؤثری در کنترل قند، فشار و چربی خون دارد.

مواد لازم برای تهیه خورشت بامیه ( پنج تا ۶ نفر)

گوشت گوسفندی بدون چربی ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم

بامیه تازه ۴۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد

گوجه فرنگی رنده شده سه عدد

رب گوجه فرنگی محلی ۲ قاشق غذاخوری

سیب زمینی یک عدد

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار لازم

روغن کنجد به مقدار لازم

آب به مقدار لازم

طرز تهیه خورشت بامیه

نخست پیاز‌های خُرد شده را با روغن کنجد تفت دهید سپس گوشت گوسفندی خُرد شده را به آن اضافه و صبر کنید تا نیم‌پز شود.

گوجه فرنگی رنده شده، بامیه، آب و سیب زمینی خُرد شده را به سایر مواد اضافه کنید و بگذارید تا در حرارت ملایم به خوبی بپزند.

ادویه‌جات و رب گوجه‌فرنگی محلی را به مواد اضافه و صبر کنید تا خورشت به خوبی جا بیفتد.

خورشت را همراه با نان سنگک تازه میل کنید.

کدخبر: 389149 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟