درمان های خانگی برای تلخی دهان و تهوع صبحگاهی

به دلایل مختلف و متعددی، برخی موادغذایی بسیار سخت هضم شده و باعث مشکلات گوارشی و درد معده می شوند. بیماری های گوارشی از مشکلات شایع است و بسیاری از افراد از درد معده، سوء هاضمه یا حالت تهوع صبحگاهی, تلخی دهان و ... شکایت دارند.

بسیاری از افراد برای درد معده یا مشکلات سیستم گواشی خود از درمان ‎های خانگی بهره می ‎برند و در بسیاری از مواقع این درمان‎ ها تا حد زیادی می تواند موثر واقع شود.

شیرین بیان، رازیانه و زیره سیاه: این سه گیاه حاوی روغن‌هایی هستند که عضلات دستگاه گوارش را شل می ‌کنند و به هضم غذا کمک خواهند کرد. هر زمانی دچار معده درد شدید، می‌ توانید از این دانه‌ های گیاهی برای التیام معده درد خود استفاده کنید.

زنجبیل: یک گزینه مفید برای تسکین معده درد است. زنجبیل به افزایش تحرک دستگاه گوارش کمک می ‌کند، در نتیجه موجب حرکت مواد غذایی به سمت پایین دستگاه گوارش می ‌شود و احساس تهوع را کاهش می ‌دهد. برای تسکین معده درد می‌ توانید زنجبیل را در چای دم کنید و بنوشید.

پاپایا: پاپایا یک میوه گرمسیری و البته حاوی آنزیمی به نام پاپایین است که به فرایند هضم کمک می ‌کند. مصرف این میوه برای تسکین معده درد توصیه می شود اما اگر میلی به خوردن پاپایا ندارید، می ‌توانید قرص آنزیمی پاپایین را خریداری کنید تا معده درد شما تسکین یابد.

نعناع: این سبزی معطر منجر به آرام کردن عضلات معده و بهبود فرایند هضم می شود. نعناع در واقع یک گیاه ضد اسپاسم عضلات دستگاه گوارش است. اگر از معده درد رنج می برید، می توانید در پایان وعده های اصلی غذایی چای نعناع بنوشید. قرص های نعناع نیز تاثیر مفیدی روی تسکین درد معده دارند.

کربوهیدرات شیرین: دستگاه گوارش به آسانی می‌ تواند برنج سفید، ماکارونی، بیسکویت و سبوس جو را تجزیه و هضم کند. همچنین این مواد غذایی حتی در مواقعی که معده درد دارید نیز به آسانی هضم می ‌شوند و تسکین دهنده‌ های خوبی هستند.

موز: الکترولیت‌های موجود در موز به بدن کمک می ‌کنند تا آب از دست رفته خود را، مجددا به دست آورد. به خصوص اگر دچار تهوع و اسهال شده ‌اید و مقداری از آب بدن شما از دست رفته است و یا معده درد شدیدی دارید، بهتر است موز بخورید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

عکس های بازیگر زن گوزل ترکیه با برادرش کاربران را شوکه کرد + تصاویر

اعدام برای قاتل سریالی دختر / این مرد به خوابیده ترسناک معروف است +عکس

گوشت گربه و کلاغ در ظرف غذای مردم فقیر در روستاهای زابل ! +تصاویر ناراحت کننده

عکس / نماینده و فرماندار با کت و شلوار داخل استخر پریدند! / در مراسم افتتاح استخر شهرستان فراشبند

حال غریب احمدی نژاد در افطاری بیت رهبری + عکس

دستگیری سه بازیگر زن معروف در توالت یک رستوران! + عکس

لحظه تکان دهنده سیگار کشیدن دختر 3 ساله با پدرش+ فیلم

دردسر زیبایی دماغ عروس سلطنتی برای زنان دنیا + عکس

نقشه شیطانی معلم خصوصی برای دانش آموز خوش تیپ + عکس

اشک های تازه داماد که قاضی دستور انتشار عکس بدون چهره او را داده است + فیلم گفتگو و عکس

تجاوز مرد هوس باز به دختر دوست صمیمی اش / وقتی شوهرم فهمید خون جلو چشمانش را گرفت

آبپاش شهرداری این جوان را هنگام کثافتکاری پشت شمشادها غافلگیر کرد! + فیلم

تجاوز وحشیانه به دختر دانشجوی شهرستانی توسط پارسا و 3 دوستش

کدخبر: 382941 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟