تسکین سردردهای آزار دهنده با شناخت نقاط فشار / ماساژ درمانی

برخی نقاط فشار شناخته شده در بدن و ماساژ این نقاط در تسکین سردرد اثرات شگرفی دارد.

 ممکن است شما به دنبال یک روش طبیعی‌ برای درمان سردرد خود باشید؛ احتمالا برای درمان طبیعی سردرد به نقاط فشار و روش‌های مشابه طب سوزنی هم فکر کرده‌اید.

نقاط فشار نقاطی از بدن هستند که گفته می‌شود بسیار حساس هستند و لمس آن‌ها می‌تواند در تسکین درد موثر باشد؛ متخصصان انعکاس درمانی (یک رشته پزشکی طب چینی) معتقدند که لمس و ماساژ Massage نقاط فشار می‌تواند سلامتی Health را بهبود ببخشد، درد را تسکین دهد و تعادل بدن را تنظیم کند.

علم انعکاس درمانی ارتباط نقاط مختلف بدن با یکدیگر را بررسی می‌کند؛ به این معنا که شما می‌توانید برای درمان درد یک نقطه از بدن مانند سردرد نقطه دیگری از بدن خود را مانند دستانتان ماساژ دهید؛ شما باید برای کاهش سردرد خود نقاط فشار بدن خود را بشناسید و با نحوه صحیح ماساژ آن‌ها آشنا شوید.

رابطه بین نقاط فشار و کاهش سردرد

علم چندان از انعکاس درمانی برای درمان کامل سردرد حمایت نمی‌کند همچنین مطالعات انجام شده در این زمینه اندک است و باید برای اثبات اثرات انعکاس درمانی مطالعات گسترده‌تری انجام شود.

مطالعات متعددی وجود دارد که به بررسی اثر ماساژ درمانی سر و شانه بر کاهش سردرد پرداخته‌اند؛ در سال ۲۰۰۲، محققان به بررسی تاثیر ماساژ بر ۴ نفر از مبتلایان به سردرد شدید مزمن پرداختند.

این افراد به مدت ۶ ماه و هفته‌ای ۳ بار تحت ماساژ درمانی قرار گرفتند؛ در نتیجه این مطالعه، تعداد دفعات سردرد این افراد در هفته اول درمان کاهش یافت.

در پایان دوره درمان، میانگین تعداد دفعات سردرد این افراد از هفت سردرد در هفته را به تنها دو مرتبه در هفته کاهش یافت؛ مدت زمان سردرد آن‌ها هم از ۸ ساعت در روز به حدود ۴ ساعت رسید.

در تحقیقی بزرگتر دانشمندان بررسی کردند که چگونه ۱۰ ماساژ شدید یک ساعته در طول دو هفته بر کاهش سردرد ۲۱ زن مبتلا به سردرد مزمن تاثیر گذار است، مانند مطالعه قبلی، این ۲۱ نفر تحت ماساژ درمانی قرار گرفتند.

با ماساژ این نقاط از بدن از شر سردرد خلاص شوید

نتایج مطالعه نشان داد که ۱۰ جلسه ماساژ درمانی تاثیر شگرفی بر سردرد، مدت زمان و شدت آن می‌گذارد. چگونگی استفاده از نقاط فشار برای تسکین سردرد ماساژ بعضی از نقاط بدن برای از بین بردن سردرد مفید است.

در ادامه با این نقاط و نحوه ماساژ آن‌ها آشنا خواهید شد:

گودی

اتصال گودی اتصال میان انگشت شست و انگشت اشاره قرار دارد. برای درمان سردرد این نقطه را با انگشت شصت و اشاره دست مخالف خود به مدت ۱۰ ثانیه فشار دهید. دقت کنید که فشار دو انگشت نباید زیاد باشد. سپس این نقطه را با انگشت شصت به صورت دورانی به مدت ۱۰ ثانیه ماساژ دهید. این حرکت را به صورت برعکس تکرار کنید. همین حرکات را برای گودی اتصال دست مقابل هم انجام دهید.گفته می‌شود این ماساژ موجب کاهش درد گردن و سردرد می‌شود.

Drilling bamboo :

این نقطه میان بالای بینی و ابرو‌های شما قرار دارد. این نقطه همان جایی است که در حالت پل Bridge مانند، بالای بینی شما به ابرو‌ها می‌رسد.

با دو انگشت اشاره خود هر دو قسمت بالای بینی خود را نگه دارید و به آرامی به مدت ۱۰ ثانیه ماساژ دهید و رها کنید؛ ماساژ این نقطه به تسکین سردرد‌های ناشی از خستگی چشم و درد‌های سینوسی کمک می‌کند.

دروازه آگاهی:

این نقطه در پایه اسکلت سر در حفره‌های موازی بین دو عضله عمودی گردن ما واقع شده است؛ برای استفاده از این نقطه فشار، انگشت اشاره و انگشت وسط هر کدام از دستان خود را بر روی این نقاط قرار دهید.

سپس انگشتان خود را به مدت ۱۰ ثانیه محکم در حرکت عمودی ماساژ دهید. این کار را چندین بار تکرار کنید. ماساژ دروازه آگاهی به کاهش سردرد‌های عصبی و گرفتگی گردن کمک می‌کند.

چشم سوم:

چشم سوم میان دو ابرو و روی پل بینی واقع شده است. با انگشت اشاره یکی از دستان خود، این نقطه را به مدت یک دقیقه ماساژ دهید؛ فشار این نقطه به کاهش سردرد‌های سینوسی و خستگی چشم کمک می‌کند.

با ماساژ این نقاط از بدن از شر سردرد خلاص شوید

شانه:

این نقاط درست در میان فاصله بین دو شانه و دو طرف زیر گردن قرار دارند. با انگشت شست خود این نقاط را به صورت دایره‌ای و به مدت ۱ دقیقه ماساژ دهید.

این کار را بر روی نقطه فشار شانه دیگر خود انجام دهید.ماساژ این نقاط برای کاهش درد گردن و شانه و جلوگیری از سردرد‌های عصبی موثر است.

بررسی‌های بیشتری نیاز به مطالعات درباره استفاده از نقاط فشار برای درمان سردرد هنوز تکمیل نشده است؛ با این حال برخی بررسی‌ها نشان می‌دهند که ماساژ سر و شانه‌ها می‌تواند در کاهش سردرد موثر باشد.

انعکاس درمانی یک روش غیر تهاجمی و غیر دارویی برای درمان سردرد است؛ بنابراین انعکاس درمانی روشی بسیار امن محسوب می‌شود.

توجه داشته باشید که انعکاس درمانی روش درمانی مکمل است و چنانچه به سردرد‌های شدید دچار هستید بهتر است به پزشک Doctor مراجعه و از روش‌های درمانی پیشرفته‌تر استفاده کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

عکس های بازیگر زن گوزل ترکیه با برادرش کاربران را شوکه کرد + تصاویر

اعدام برای قاتل سریالی دختر / این مرد به خوابیده ترسناک معروف است +عکس

گوشت گربه و کلاغ در ظرف غذای مردم فقیر در روستاهای زابل ! +تصاویر ناراحت کننده

عکس / نماینده و فرماندار با کت و شلوار داخل استخر پریدند! / در مراسم افتتاح استخر شهرستان فراشبند

حال غریب احمدی نژاد در افطاری بیت رهبری + عکس

دستگیری سه بازیگر زن معروف در توالت یک رستوران! + عکس

لحظه تکان دهنده سیگار کشیدن دختر 3 ساله با پدرش+ فیلم

دردسر زیبایی دماغ عروس سلطنتی برای زنان دنیا + عکس

نقشه شیطانی معلم خصوصی برای دانش آموز خوش تیپ + عکس

اشک های تازه داماد که قاضی دستور انتشار عکس بدون چهره او را داده است + فیلم گفتگو و عکس

تجاوز مرد هوس باز به دختر دوست صمیمی اش / وقتی شوهرم فهمید خون جلو چشمانش را گرفت

آبپاش شهرداری این جوان را هنگام کثافتکاری پشت شمشادها غافلگیر کرد! + فیلم

تجاوز وحشیانه به دختر دانشجوی شهرستانی توسط پارسا و 3 دوستش

کدخبر: 382890 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟