این گیاه سرشار از انسولین طبیعی است

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه دسر آلوئه‌ورا حاوی انواع ویتامین‌های A، E، C است، از تاثیر این دسر در کنترل دیابت Diabetes خبر داد.

دسر آلوئه‌ورا حاوی انواع ویتامین‌های A ، E، C ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶، کلسیم، سلنیوم، اسید فولیک، کولین، منگنز، منیزیم، پتاسیم، سدیم، روی، قند‌های مونوساکارید (گلوکز و فروکتوز) و پلی‌ساکارید و آنزیم‌های آلیاز، الکالین‌فسفاتاز، آمیلاز، برادی‌کیناز، کربوکسی‌پپتیداز، کاتالاز، سلولاز، لیپاز و پراکسیداز است.

برای بررسی خواص دسر آلوئه‌ورا و اینکه مصرف این دسر برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌و‌گو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص دسر آلوئه‌ورا

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم‌ترین خواص دسر آلوئه‌ورا اظهار کرد: این دسر نقش موثری در کنترل دیابت دارد همچنین موجب کاهش اسید معده هم می‌شود بنابراین برای مبتلایان به زخم معده مفید است.

وی درباره خواص دیگر دسر آلوئه‌ورا بیان کرد: این دسر چربی و فشار خون را کاهش می‌دهد و برای مبتلایان به سنگ کلیه هم مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: دسر آلوئه‌ورا تاثیر چشمگیری در بهبود رفلاکس معده (برگشت غذا از معده به مری) دارد؛ این دسر برای افرادی که دچار سرفه‌های خشک، سوزش سردل و زخم مری هستند هم موثر است.

عظمایی تاکید کرد: دسر آلوئه‌ورا نقش موثری در رفع یبوست و بواسیر (هموروئید) و بهبود عملکرد کبد دارد؛ این دسر به علت وجود کلسیم برای تقویت استخوان‌ها هم مفید است.

وی با اشاره به تاثیر دسر آلوئه‌ورا در تقویت قوای جنسی و افزایش انرژی بدن تصریح کرد: این دسر سبب پاکسازی بدن از سموم به ویژه در معتادان هم می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: دسر آلوئه‌ورا به علت داشتن ویتامین‌های A ، E و C خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و از بدن در برابر انواع بیماری‌ها محافظت می‌کند.

عظمایی یادآور شد: دسر آلوئه‌ورا برای مبتلایان به آسم، افسردگی و افرادی که فعالیت ذهنی انجام می‌دهند، مفید است؛ زنان باردار و شیرده باید از مصرف این دسر خودداری کنند، زیرا دسر آلوئه‌ورا برای خود و جنین‌شان ضرر دارد.

مواد لازم برای تهیه دسر آلوئه‌ورا (چهار تا پنج نفر)

ژل آلوئه‌ورا ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم

عسل چهار قاشق غذاخوری

پودر ژله آلوئه‌ورا ۲ بسته

آب جوش به مقدار لازم

گلاب سه قاشق غذاخوری

زعفران به مقدار لازم

خلال پسته و بادام و پودر نارگیل به مقدار لازم

طرز تهیه دسر آلوئه‌ورا

-نخست ژل آلوئه‌ورا را از داخل پوست آن خارج کنید.

-ژل را درون مخلوط‌کن بریزید و عسل، زعفران و گلاب را به آن اضافه کنید.

-مواد را با هم مخلوط کنید تا به شکل پوره دربیاید.

-پودر ژله آلوئه‌ورا را در آب جوش حل کنید و پس از سرد شدن با پوره به خوبی مخلوط کنید.

- مواد مخلوط‌شده را داخل قالب بریزید و روی آنها را با خلال پسته و بادام و پودر نارگیل تزئین کنید.

-دسر را به مدت چهار تا پنج ساعت در یخچال قرار دهید تا به خوبی بسته شود.

 

کدخبر: 379959 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟