با این سبزی ها کولر بدن تان در تابستان روشن می شود!

در فصل تابستان سبزیجات و میوه های تازه به میزان فراوان در دسترس است. بنابراین فرصت ها برای انتخاب گزینه ها تغذیه ای سالم تر، فراهم می شود.

 شروع فصل بهار و تابستان معمولا با تغییرات آب و هوایی شدیدی همراه است که برای اغلب افراد خوشایند نیست. آب و هوای گرمی که باعث از دست دادن آب بدن و انرژی می شود. در این فصل گرم سال می توانید با برخی مواد غذایی به حفظ انرژی، تعادل و خنک کردن بدن کمک فراوانی کنید.

یک خنک کننده طبیعی را انتخاب کنید

کشک یا ماست جز لبنیات های خوشمزه است که بسیار در فصل گرم سال توصیه می شوند. میزان انرژی تولید شده با ۱۰۰ گرم کشک حدود ۱۰۵ تا ۱۲۰ کیلو کالری است که می تواند به عنوان یکی از تامین کننده های انرژی مورد نیاز بدن در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود. با استفاده از کشک، ماست یا دوغ می توانید دسرهای خوشمزه ای هم درست کنید که برای بدن در تابستان بدرد بخور باشند.

از خوردن این آبمیوه طبیعی غافل نشوید

نارگیل دارای خواص خنک کننده فوق العاده بوده و برای فصول گرم سال بسیار پرکاربرد است. آب نارگیل دارای قند های ساده و مواد معدنی ضروری است که به حفظ هیدرات بدن کمک فراوانی می کند. علاوه بر این خواص، آب نارگیل دارای خواص ضد پیری است و می تواند برای پوست شما در تابستان بسیار مناسب باشد.

خیار؛ یار همیشگی در فصول گرم

خیار از جمله سبزیجاتی است که در روزهای گرم سال می تواند بسیار پرکاربرد باشد. این ماده غذایی دارای فیبر کافی است که به یبوست کمک زیادی کرده و گاز زدن آن شما را در تابستان خنک می کند.

نعناع جز سبزی هایی است که به راحتی در دسترس است. همچنین می توانید آن را به طور خانگی در باغچه حیاط یا در یک گلدان بکارید. خوردن نعناع اگرچه دمای بدن را پایین نمی آورد اما می تواند حس تازگی و خنکی را در زیر نور آفتاب به شما بدهد.

نسخه پیچی طب سنتی

خربزه از آن دسته میوه هایی است که از ۹۰ درصد آب تشکیل شده است و خوردن آن در تابستان باعث خنکی و حفظ هیدرات بدن می شود. میوه دیگری که طرفداران زیادی دارد هندوانه است. از نظر طب قدیم، سرد است و گرما را برطرف می کند.

پیاز را فراموش نکنید

پیاز برخلاف باطن تندش یک خنک کننده شگفت انگیز محسوب می شود. کوئرستین موجود در پیاز به ویژه پیاز قرمز آن را به یک ضد آلرژی زای طبیعی تبدیل کرده است. خوردن زیاد پیاز در روزهای گرم می تواند شما را در برابر آفتاب زدگی محفوظ نگه دارد.

 

کدخبر: 378854 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟