دشمنان اصلی نمک و شکر را بشناسید!

 کپسای سین (Capsaicin)، ترکیب موجود در فلفل های تند می تواند تمایل شما به مزه شیرین را کم کند.

هیچ قرص معجزه کننده ای برای کنترل و نجات شما از اشتیاق به مصرف مواد غذایی مضری مثل نمک و شکر وجود ندارد. اما همیشه راه حل طبیعی برای کمک به حل مشکلات ما وجود دارد.

تحقیقات نشان می دهد می توانید به سادگی با تند (اسپایسی) کردن رژیم غذایی تان، مقدار کمتری نمک و شکر مصرف کنید. نتیجه این تغییر در افزایش سلامت جسمانی تان چیزی فراتر از کاهش مصرف شکر و نمک بوده و شما را شگفت زده می کند.

به کمک غذاهای تند با میلتان به نمک و شکر مبارزه کنید

مشاهدات نتایج پایدار بیشتری در تایید مصرف غذاهای تند برای کاهش تمایل به نمک (در مقایسه با کاهش تمایل به شکر) ارائه کرده اند.

در تحقیقات انجام شده در کشور چین با استفاده از وسایل دقیق اندازه گیری مغز، محققان کشف کرده اند که محل های تحریک شده با مصرف غذاهای تند و نمکی بسیار مشترک است. به دلیل فعالیت های مغزی مشترک در نتیجه تحریک این مناطق، می توان با مصرف بیشتر غذاهای تند و دریافت تحریک در این مناطق مغز، از مقدار مصرف نمک کم کرد.

در واقع شما با خوردن یک غذای تند می توانید مغز خود را فریب دهید. مغز با دریافت تحریک در نتیجه مصرف غذای تند در این مناطق می تواند به همان اندازه احساس لذت را از غذا تجربه کند، در حالیکه شما از مقدار نمک غذای خود کاسته اید.

به کمک غذاهای تند با میلتان به نمک و شکر مبارزه کنید

تحقیقات نشان می دهد افرادی که بطور معمول از غذاهای تند لذت می برند، نسبت به افراد عادی حدود ۲.۵ گرم کمتر نمک مصرف می کنند. نتیجه این تغییر کوچک در رژیم غذایی می تواند فشار خون کمتر را در این افراد پیش بینی کند.

با افزودن فلفل به غذاهایمان می توانیم در رژیم های کم نمک و کم شکر خود باقی بمانیم و برنامه های سلامت جسمانی خود را با موفقیت پیش ببریم.

بدون درد، بدون افزایش وزن؟

کپسای سین (Capsaicin) ترکیبی است که در فلفل های تند مسئول ایجاد احساس سوزشی است که با مصرف فلفل تجربه می کنیم. این ترکیب توانایی فرونشاندن مزه شیرینی را دارد که می تواند نتایج تحقیقات بیان شده را توضیح دهید.

علاوه بر احساس لذتی که برخی افراد از تجربه گرمای تولید شده توسط کپسای سین احساس می کنند، این ماده با احساس درد نیز مقابله می کند. این پیامدی است که شاید شما بطور ناخواسته با مصرف فلفل به آن دست پیدا می کنید. این می تواند دلیل این اتفاق باشد که زمانیکه درد شما از بین می رود تمایل بیشتری به مصرف غذاهای شیرین دارید.

به کمک غذاهای تند با میلتان به نمک و شکر مبارزه کنید

نتایج تحقیقات درباره کاهش مصرف شکر با افزایش مقدار مصرف غذاهای تند قطعی نبوده و گاهی نتایج متناقض بدست می آید. بنظر می رسد نتیجه این تغییر فقط در افرادی که بطور عادی فلفل قرمز استفاده نمی کنند دیده می شود. اگر شما فردی هستید که مصرف روزانه فلفل قرمز دارید این تاثیر را تجربه نخواهید کرد، چون مغز شما به تحریک حاصل از آن عادت کرده است. اما برای فردی که به آن عادت ندارد و یا مصرف کمی داشته که هر چند وقت به مقدار مصرفی اش اضافه می کند، می توان کاهش تمایل به مصرف غذا را دید.

غذاهایی که می توانند اشتهای شما را کاهش دهند باعث کاهش وزن شما نیز می شوند.

پیشنهاد ویژه افراد تازه کار

اگر شما فردی هستید که عادت به مصرف فلفل های چیلی ندارید پیشنهاد می کنیم که با انواع متوسط آن شروع کنید. فلفل های چیلی انواع متفاوتی از تند تا متوسط و شیرین دارند، اما در بین انواع تند آن شما می توانید از سطح متوسط آنها شروع کنید. فلفل هایی مثل هالوپینو (Jalapeno) و سرانو (Serrano) تندی متوسط و قابل تحمل تری نسبت به کـاین(cayenne) و هابنارو(habanero) دارند. تندی متوسط این فلفل ها با وجود مقدار کم تر کپسای سین است همچنان مفید است. ممکن است نتایج این تحقیقات با مصرف فلفل های تندتر بدست بیاید، اما شروع مصرف فلفل های تند به شما کمک می کند تا بتوانید به تدریج فلفل ها تندتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

 

کدخبر: 378035 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟