7 خاصیت فوق العاده پنیر برای سلامتی/عروق خونی سالم را تضمین کنید

 محصولات لبنی یکی از بهترین منابع کلسیم و دیگر مواد مغذی هستند در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ارزش‌های غذایی و مزایای پنیر اشاره می‌شود.

کاهش فشار خون

بررسی‌ها نشان داده‌اند به‌رغم اینکه برخی پنیر‌ها حاوی چربی و سدیم هستند، افرادی که پنیر بیشتر می‌خورند، فشار خون پایین‌تری دارند.کلسیم می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. پنیر‌های حاوی چربی پایین و سدیم پایین بیشتر توصیه می‌شوند. قبل از خرید پنیر اطلاعات تغذیه آن را به دقت بررسی کنید، زیرا بعضی پنیر‌های بدون چربی دارای سدیم اضافه هستند. به‌دلیل فراوری بیش از حد پنیر‌های بدون چربی به‌عنوان بخشی از رژیم غذایی توصیه نمی‌شوند.

اسید‌های چرب امگا ۳

اسید‌های چرب امگا ۳ در برخی از انواع پنیر موجود هستند، به‌ویژه پنیر‌هایی که با شیر گاو‌هایی تولید می‌شود که علف طبیعی و تازه می‌خورند. تصور می‌شود اسید‌های چرب امگا ۳ برای سیستم قلب Heart و عروق و مغز موثر است.

بهبود میکروبیولوژی روده

پنیر به‌عنوان یک غذای تخمیر شده،می‌تواند به افزایش باکتری‌های سالم روده کمک کند. این مساله روی سطح کلسترول خون نیز تاثیر می‌گذارد.

سلامت استخوان‌ها

کلسیم، پروتئین، منیزیم، زینک و ویتامین‌های A، D. و K. مواد مغذی موجود در پنیر هستند که به سلامت استخوان‌ها در کودکان و بزرگسالان کمک می‌کنند و از بروز پوکی استخوان پیشگیری می‌کنند.برخی نظریه‌ها حاکی از این است که مصرف محصولات لبنی منجر به بالا رفتن سطح اسید بدن می‌شود و این مساله می‌تواند به استخوان‌ها آسیب برساند. به‌هرحال شواهد علمی از این نظریه حمایت نمی‌کنند.

وزن سالم

بررسی‌ها نشان داده‌اند شخصی که دارای شاخص توده بدنی یا BMI بالاست بیش از دیگران در معرض کاهش سطح کلسیم است. از آنجایی که پنیر منبع خوبی از کلسیم است، بنابراین برای کسانی که رژیم غذایی برای کاهش وزن انتخاب کرده‌اند، پنیر مفید خواهد بود. اما به‌هرحال مصرف زیاد پنیر می‌تواند تاثیر معکوس داشته باشد و منجر به افزایش وزن شود.

سلامت دندان‌ها

پنیر می‌تواند سلامت دندان‌ها را نیز بهبود بخشد. کلسیم نقش مهمی در شکل گیری دندان‌ها بازی می‌کند و منبع خوبی از کلسیم است. به‌علاوه حداقل یکی از بررسی‌ها نشان داده‌اند که خوردن پنیر می‌تواند سطح pH در پلاک دندان را افزایش دهد و از دندان‌ها در مقابل پوسیدگی محافظت کند. به‌نظر می‌رسد شیر و ماست بدون قند دارای این تاثیر نیستند.

عروق خونی سالم

برخی پنیر‌ها حاوی سطح بالای کلسترول و سدیم هستند و ممکن است منجر به بروز مشکلات قلبی‌وعروقی شوند. با این حال بررسی‌هایی که در سال ۲۰۱۴ انجام شد نشان دادند که محصولات لبنی می‌توانند منبع خوبی از آنتی‌اکسیدانی به نام گلوتاتیون glutathione باشند. این آنتی‌اکسیدان برای سلامت مغز و پیشگیری از مشکلات ناشی از افزایش سن ضروری است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 370602 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟