خواص بی نظیر این میوه فراموش شدنی نیست/پوستی درخشان با این میوه سیاه

خواص شگفت انگیز آلو سیاه

اگر میوه های هم خانواده هلو و زرد آلو را می پسندید پس حتما آلو سیاه یکی از بهترین میوه های لیست شما می باشد. مزه ترش و شیرین آلو سیاه با آنتی اکسیدان های فراوان، آن را به یک میوه خوشمزه و پر خاصیت تبدیل کرده است. از جمله خواص آلو سیاه این است که هضم غذا به راحتی انجام می گیرد و پوست درخشان می شود. با فشار خون بالا مبارزه می کند و دیابت Diabetes و قلب Heart و عروق را تحت کنترل خود قرار می دهد. از بین آلو های مختلفی که در سراسر دنیا وجود دارد آلو سیاه از پرخاصیت ترین آن ها است.

آنتی اکسیدان را تکمیل کنید

میوه های پرطرفداری که حاوی میزان بالایی ویتامین C می باشند و سرشار از آنتی اکسیدان هستند بهترین داروی طبیعی برای سلامتی Health بدن به شمار می روند. آلو یکی از آن میوه های پرخاصیت است که به دلیل وجود آنتی اکسیدان طبیعی و بسیار بالایی که دارد قادر به محافظت از بدن در برابر استرس اکسیداتیو بوده و بدن را در برابر بیماری های مختلف مقاوم می سازد. به نحوی می توان گفت که آلو یک نوع سم زدا برای بدن به شمار می رود.

هضم راحت تر

آلو فیبر بالایی دارد. فیبر هم از عواملی است که به سیستم گوارش کمک بسیاری می کند و مشکلات گوارشی را بر طرف می سازد. مشکلاتی همچون یبوست به کمک فیبر موجود در میوه جات بر طرف می شود. فیبر موجود در آلو سیاه در کاهش کربوهیدرات، کاهش کلسترول، بهبود سلامت قلب و عروق بسیار موثر است.

کلسترول را کم کنید

کلسترول یا همان LDL در صورتی که افزایش پیدا کند می تواند مشکلاتی برای بدن ایجاد کند که اولین آن ها آسیب های جدی به قلب و عروق است. آلو سیاه کلسترول شما را به سطح متعادل می رساند و مشکلات ناشی از آن را برطرف می کند. در حقیقت آلو سیاه یک منبع جذب کلسترول است.

قلب و عروق سالم

آلو سیاه ترکیبات ضد التهابی قوی به همراه دارد که مانع از بالا رفتن کلسترول خون می شود. این عامل کمک می کند تا دیابت و بیماری های قلب و عروق پیشرفت نکنند. این میوه حاوی ویتامین K است که سلامت قلب را از طریق انتقال کلسیم به خارج از رگ ها تامین می کند. این کار مانع ایجاد پلاکت در خون می شود و عروق کمتر دچار گرفتگی می شوند.

پارکینسون

آلو می تواند در ابتلا به بیماری های عصبی مرتبط با سن از جمله آلزایمر و پارکینسون موثر باشد

با توجه به مزایایی که در آلو سیاه وجود دارد التهابات در مغز کاهش پیدا می کند. این میوه از سلامت شناختی مغز انسان حمایت می کند. مطالعات نشان می دهد که آلو می تواند در ابتلا به بیماری های عصبی مرتبط با سن از جمله آلزایمر و پارکینسون موثر باشد و خطر ابتلا آن ها را از بین ببرد.

پوست شاداب و جوان با آلو سیاه

همان طور که می دانید میوه جات برای سلامتی و جوان ماندن پوست موثر هستند. آلو سیاه به دلیل دارا بودن ویتامین C فراوان جهت کاهش چین و چروک پوست و خشک شدن که با پیر شدن بروز پیدا می کند، بسیار موثر است. زخم های پوستی نیز به کمک آلو سیاه بسیار با سرعت و راحت تر درمان می شوند.

تقویت سیستم ایمنی

ویتامین C یکی از ویتامین های موثر در پیشگیری بسیاری از بیماری ها از جمله سرما خوردگی و انواع آنفولانزا می باشد. در این صورت می توان گفت که آلو سیاه در این مورد بهترین میوه شناخته می شود. چرا که این میوه به کمک ویتامین C می تواند مانع پیشرفت و یا ابتلا بیماری هایی مانند سرماخوردگی و عفونت ها حاد از جمله پنومونی شود. مطالعات نشان داده است که آلو سیاه بدن را در برابر بیماری های مختلف تنفسی نیز مقاوم می کند.

دیابت

خواص آلو سیاه برای افراد دیابتی این است که در برابر انسولین بسیار مقاوم است

آلوسیاه دارای شاخص گلیسمی پایین می باشد به این معنا که می تواند یک غذای مناسب برای افرادی باشد که از بیماری دیابت رنج می برند. خواص آلو سیاه برای افراد دیابتی این است که در برابر انسولین بسیار مقاوم بوده و به دلیل دارا بودن فلاونوئیدها فیبر محلول به درمان دیابت و تعادل سطح قند خون می پردازند.

استخوان های نشکن

پلی فنل و پتاسیم دو عنصر مهم می باشند که نقش کلیدی در سلامت استخوان ها دارند. بدن به کمک پتاسیم به تقویت استخوان ها می پردازد و خطر شکستگی و یا پوکی استخوان را کاهش می دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 367670 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟