بهترین جایگزین قهوه/این بیماری خطرناک و غیر مسری را بیشتر بشناسید!

داروها:بسیاری افراد عادت به مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک دارند؛ باید بدانید که آنتی بیوتیک‌ها صرفا علیه عفونت‌هایی تجویز می‌شوند که توسط باکتری‌ها، انگل‌ها و قارچ‌های بیماری‌زا به وجود آمده اند؛ در حقیقت مصرف این دارو‌ها تاثیری بر بیماری‌های ویروسی همچون سرماخوردگی و آنفولانزا ندارد.یکی از مشکلات رایج در مصرف خودسرانه این داروها، مقاومت آنتی بیوتیکی است؛ در بسیاری از موارد باکتری‌ها آن‌چنان قوی می‌شوند که قدرت مقابله با این دارو‌ها را پیدا می‌کنند و دارو‌ها اثر خود را از دست می‌دهند؛ رشد باکتری‌ها متوقف نشده و باکتری‌ها گسترش پیدا می‌کنند.تنها پزشک می‌تواند تشخیص دهد که آیا برای درمان بیماری شما آنتی بیوتیک مناسب است یا خیر؟؛ یا از بین انواع گوناگون این داروها، کدام آنتی بیوتیک در درمان بیماری شما موثر است.

 سفیدی دندان:گرچه شاید برای برخی افراد دشوار باشد؛ اما برای داشتن دندان‌های سفید و سالم هر روز بعد از بیدار شدن از خواب فورا مسواک بزنید.بهتر است بدانید که بزاق دهان، یک ماده ضدعفونی کننده بسیار قوی برای دهان است، زمانی‌که خواب هستیم، دهان از طریق ترشح این ماده به پاکسازی دندان‌ها و به طور کل حفره دهان مشغول است.صبح‌ها که از خواب بیدار می‌شویم؛ بزاق دهان مثل یک خمیر دندان فوق العاده می‌تواند جرم‌ها و زردی‌های دندان‌ها را محو کند؛ گرچه مسواک زدن صبحگاهی مانند عمل جرم‌گیری اثری آنی نخواهد داشت؛ اما پس از گذشت یک ماه می‌توانید اثرات آن را در سفیدی و درخشندگی دندان‌های خود ببینید.

سلیاک :سلیاک (Coeliac disease) نوعی بیماری گوارشی است که در آن پرز‌های روده باریک آسیب دیده است؛ در افراد مبتلا به این بیماری روده باریک قدرت هضم گلوتن (Gluten) را ندارد، به همین دلیل مبتلایان به این بیماری با مشکلاتی از جمله اسهال، نفخ، کاهش وزن و در برخی موارد با آتروفی و ضعف عضلانی مواجه‌اند.این بیماری ژنتیکی بوده و معمولاً در دوران شیرخوارگی آغاز می‌شود؛ اما هنگامی خود را بروز می‌دهد که کودک مواد غذایی حاوی گلوتن دریافت کند؛ گلوتن پروتئینی است که در غلاتی نظیر گندم یا جو یافت می‌شود؛ گلوتن کلمه لاتینی به معنای «چسب» است؛ در حقیقت گلوتن موجب کش آمدن خمیر و ترد شدن بافت مواد غذایی می‌شود.این بیماری گرچه یک بیماری خطرناک و مسری نیست، اما به طور دائمی نمی‌توان آن را درمان کرد؛ مبتلایان به سلیاک باید همواره یک رژیم غذایی فاقد گلوتن را رعایت کنند.

 اگزما:دانشمندان استرالیایی دریافته‌اند، مصرف روغن ماهی توسط مادران باردار می‌تواند از ابتلای نوزادان به بیماری اگزما تا حدود زیادی جلوگیری کند.طبق بررسی‌هایی که بر روی 9 هزار مادر و کودک استرالیایی انجام شد، مشخص گردید، نوزادان مادرانی که در زمان بارداری از روغن ماهی یا قرص‌های مکمل امگا ۳ استفاده کرده بودند، به میزان یک سوم کمتر به بیماری اگزما مبتلا شده‌اند.اگزما نوعی عارضه پوستی است که در آن پوست بیمار حالت خارش، خشکی و تورم پیدا کرده و در بیشتر مواقع قرمز رنگ است.

رژیم‌ غذایی :بهتر است بدانید، ترکیب غذا‌هایی که مصرف می‌کنید می‌تواند برایتان سردرد ایجاد کند؛ از سوی دیگر تغییر در رژیم غذایی این نوع از سردرد‌ها را کاهش می‌دهد.عمده این مواد غذایی، غذا‌های محرک مانند: غذا‌های فست فودی، بیکن و هات داگ، ترشیجات، فراورده‌های لبنی، شکلات و کره بادام زمینی هستند.همچنین از مصرف مواد پروتئینی مانده هم خودداری کنید، زیرا هر چه یک ماده غذایی حاوی پروتئین مانده‌تر باشد، ماده‌ای به نام تیرآمین در آن بیشتراست و تیرآمین موجب سردرد می‌شود؛ پنیر مانده و نوشیدنی‌های الکلی نیز حاوی تیرآمین هستند.

سکته قلبی:سکته قلبی از جمله مهم‌ترین دلایل مرگ و میر در جهان و در ایران است؛ باید بدانید که برخی اقدامات در هنگام بروز حملات قلبی می‌تواند بیمار را نجات دهد.در بسیاری از مواقع بیمار در زمان حمله قلبی تنهاست؛ بهترین اقدام در زمان حمله قلبی، سرفه کردن‌های طولانی و محکم است؛ فرد بین سرفه‌ها هم نفس عمیق بکشد؛ سرفه‌های پی در پی به قلب فشار آورده و موجب چرخش خون بهتر می‌شود؛ همچنین نفس عمیق سبب ورود اکسیژن به ریه‌ها می شود.

سیر: مصرف منظم سیر به کاهش فشار خون، بهبود گردش خون و کاهش کلسترول بد منجر می شود. سیر علاوه بر این باعث محافظت از شریان ها، بخصوص آئورت، شریان های عروق کرونر و مغز می شود؛ آنهم با افزایش جریان خون به اندام های بدن. سیر غنی از ترکیبات سولفوریک (آلیسین) است که منجر به خلاص شدن خون از سموم می شود و همچنین ریزش مو را نیز متوقف می کند.

قاصدک: حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی ضروری است که دستگاه گوارش را از سموم پاک می کند و به درمان بیماری های کبد و حذف سموم خون نیز کمک می نماید. ساده ترین راه برای مصرف این گیاه در قالب جوشاندن برگ آن و نوشیدن آن بصورت چای است. شما همچنین می توانید چای قاصدک را جایگزین قهوه کنید و روزی ۳ بار آن را بنوشید.

زردچوبه: در حالی که برای عطر و طعم دادن به مواد غذایی از آن استفاده می شود، دارای خواص شگفت انگیز دارویی نیز هست. یکی از ویژگی های اصلی زردچوبه، مبارزه با سرطان، کمک به آسیب هایDNAو دفع التهاب مزمن است. علاوه بر این، زردچوبه از ابتلا به بیماری های قلبی و لخته های خون نیز جلوگیری می کند. مصرف زردچوبه، انباشت پلاک در شریان ها را متوقف کرده و منجر به کاهش کلسترول ال دی ال می شود.

ریحان: به کبد و کلیه ها کمک می کند تا سموم ساخته شده را از بین ببرند. در واقع مصرف ریحان برطرف کننده مشکلات و عفونت های گوارشی است. علاوه بر این، به عنوان یک دیورتیک برای از بین بردن هر گونه سم مخفی از خون شناخته می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 353911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟