یک گزینه هوشمندانه برای گیاه خواران/چگونه ذهن فعال تری داشته باشیم؟

نخود :هر یک فنجان از آن ۵ میلی گرم آهن به همراه مقادیر زیادی پروتئین به بدن می رساند و یک گزینه هوشمندانه برای گیاه خواران محسوب می شود. اضافه کردن آب لیمو به نخود پخته شده، میزان جذب آهن موجود در آن را چند برابر می کند.

بهترین زمان برای ورزش Sport :ورزش کردن علاوه بر تقویت قوای جسمانی، از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند، حتی ورزش می‌تواند یبوست در افراد را برطرف نماید؛ اما بهتر است بدانید که ورزش کردن در ساعات اولیه صبح اثر بیشتری دارد.محققان معتقدند، ورزش با افزایش سطح آدرنالین خون، ذهن انسان را فعال‌تر می‌کند به همین دلیل، ورزش صبحگاهی می‌تواند شما را در طول روز سرحال و پر انرژی کند.

ویتامین C:درد‌های مفاصل، آسیب‌دیدگی رباط و غضروف از مشکلاتی است که برخی از افراد خصوصا ورزشکاران با آن مواجه‌اند؛ بهتر است بدانید که تقویت غضروف‌ها و رباط‌ها با مصرف برخی از مواد غذایی امکان‌پذیر است.ماست، سویا و ژلاتین بهترین مواد غذایی برای تقویت غضروف و مفاصل هستند؛ همچنین ویتامین C می‌تواند بدن را به تولید کلاژن بیشتر تحریک کند؛ به همین خاطر مصرف مرکبات مانند پرتقال، لیمو و کیوی هم موثر خواهد بود.

خون در ادرار :وجود خون در ادرار یکی از نشانه‌های جدی ابتلا به عفونت‌های مجرای ادرار است؛ اما این بیماری تنها دلیل وجود خون در ادرارنیست؛ مشکلات کلیوی مانند عفونت کلیه، سنگ مثانه، سنگ کلیه و سرطان پیشرفته کلیه، همچنین بزرگی پروستات، مهم‌ترین دلایل وجود خون در ادرار هستند.

کمردرد:محققان دریافته‌اند که برای مشکلات کمر از جمله کمردرد‌های مزمن، تحرک و فعالیت مناسب بیش از استراحت طولانی مدت در بهبودی فرد اثر گذار است. گرچه میزان استراحت کردن به مشکل کمر و توصیه پزشک Doctor مربوطه بستگی دارد؛ یافته‌ها نشان می‌دهد استراحت‌های خودتجویزی چندروزه علاوه بر ایجاد مشکلات روحی، قدرت انقباضی عضلات کمر را هم کاهش می‌دهد که در نتیجه کمر درد بیشتر خواهد شد؛ همچنین احتمال لخته شدن خون در ساق پا هم یکی دیگر از مشکلاتی است که با استراحت‌های طولانی مدت به سراغ فرد می‌آید.

ماسک گوجه فرنگی :اگر تاکنون از گوجه فرنگی تنها در غذا‌ها استفاده می‌کردید، باید بدانید که این ماده غذایی در شادابی و زیبایی پوست هم اثری شگفت‌انگیز دارد.گوجه فرنگی حاوی ترکیب لیکوپن است؛ لیکوپن علاوه بر ایجاد رنگ قرمز در گوجه فرنگی، یک آنتی اکسیدان قوی هم هست؛ لیکوپن به همراه ویتامین‌های A. و C به تنظیم PH پوست کمک زیادی می‌کند.می‌توانید از گوجه فرنگی در تولید ماسک فوق العاده استفاده کنید؛ تنها کافی است گوجه فرنگی، جو دوسر (یولاف) و آبلیمو را بکدیگر مخلوط کنید تا نرم شده و حالت کرم داشته باشد؛ ماسک را شب هنگام و به مدت بیست دقیقه روی پوست قرار دهید؛ بهتر است در طول هفته سه بار از این ماسک استفاده کنید تا پوستی شاداب داشته باشید.

کاهش کلسترول :ذرت‬ ارزش غذایی فراوانی دارد؛ ذرت می‌تواند از ابتلا به ‫سرطان‬ جلوگیری کند و استفاده مداوم از آن مانع از پوسیدگی ‫دندان‌ها می‌شود؛ همچنین روغن ذرت، اگزما و مشکلات ‫‌پوستی را درمان و به کاهش ‫‌کلسترول‬ خون کمک زیادی می‌کند.

تخم مرغ :بسیاری از پروتئین های حیوانی مانند تخم مرغ و بخصوص زرده آن حاوی آهن هم هستند. آهن در دو نوع هم و غیر هم موجود است. نوع هم در منابع حیوانی و نوع غیر هم در منابع گیاهی یافت می شود. نوع هم بسیار بیشتر از نوع غیر هم قابل جذب است. مقدار آهن موجود در تخم مرغ ۲۹ میلی گرم است.

چای پونه:گیاه پونه بادشکن، معرق، مدر و محرک است، دمنوش پونه برای درمان سرماخوردگی، زکام، سردرد، مشکلات گوارشی و گلودرد استفاده می‌شود؛ این دمنوش همچنین تاثیر بسزایی در رفع نفخ، تب خفیف، حالت تهوع، درد‌های قاعدگی و بی‌خوابی دارد.

غذاهای دریایی:مصرف غذاهای دریایی، لبنیات، به‌ویژه شیر و ماست کم‌چرب و دوغ، تخم‌مرغ، زیتون، جگر، غلات و نان‌های سبوس‌دار (نان سنگک و نان جو) و آجیل (پسته، بادام، فندق و گردو) هم جذب مواد سمی ناشی از استنشاق هوای آلوده در بدن را تا حدود زیادی کاهش می‌دهند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 344997 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟