10 گام طلایی رسیدن به سبک زندگی سالم

خواب کافی:یکی از اهداف افرادی که سراغ ورزش Sport می‌روند؛ افزایش عضله است.بهتر است بدانید، یکی از مواردی که باید در برنامه روزانه ورزشی خود رعایت کنید، داشتن هشت ساعت خواب کافی است. ورز‌شکاران حرفه‌ای در پرورش اندام روزانه تا ۱۱ ساعت هم می‌خوابند؛ پس توجه داشته باشید که ساعت‌ها تمرین سنگین و مقاومتی و مصرف مکمل‌های پروتئینی بدون توجه به خواب کافی، اثر زیادی نخواهد داشت و شما تنها پول و وقتتان را هدر داده اید.

خواص پونه:مصرف گیاهان دارویی، اهمیت زیادی در طب سنتی دارد؛ یکی از آن‌ها گیاه پونه است که به مصرف دم کرده آن توصیه شده است؛ دم کرده گیاه پونه در درمان سرماخوردگی، پایین آمدن تب، تسکین گلودرد و سردرد‌ها موثر است.همچنین دم کرده پونه به برطرف کردن مشکلات گوارشی هم کمک زیادی می‌کند؛ برطرف کننده نفخ شکم و حالت تهوع است؛ ضمنا اگر شب‌ها بی‌خوابی هم آزارتان می‌دهد می‌توانید از دم کرده پونه به عنوان یک آرام بخش استفاده کنید.

سکته قلبی:محققان آمریکایی دریافته اند که اولین نشانه سکته قلبی، تعریق غیر عادی بدن است؛ به دلیل اینکه قلب Heart برای پمپاژ خون تلاش زیادتری کرده است، بدن به طور غیر معمول بیشتر عرق می‌کند.

برای یک سکته قلبی نشانه‌های دیگری نیز می‌توان پیدا کرد؛ معمولا سکته قلبی با درد قفسه سینه یا ناحیه شانه و کتف همراه است، همچنین ممکن است فرد در ناحیه فک و گردن خود احساس ناراحتی کند؛ اما به خاطر داشته باشید که عرق کردن ناگهانی بدن اولین نشانه بروز سکته قلبی است.

سلامت پوست:اسفناج می‌تواند در حفظ سلامت پوست نقش موثری داشته باشد؛ در حقیقت این سبزی یک بوتاکس Botox طبیعی است.اسفناج به تولید سلول‌های پوستی و کلاژن که یکی از مواد سازنده پوست است، کمک می‌کند؛ همچنین به علت وجود ویتامین‌های C. و A، اسفناج می‌تواند ترمیم کننده آسیب‌های ناشی از اشعه فرابنفش باشد.

مشکلات تنفسی:اگرچه تشخیص عمل سزارین برای زایمان مادران باردار به عهده پزشک Doctor است، اما محققان دریافته اند که احتمال نارس بودن ریه در نوزادانی که از طریق عمل سزارین به دنیا می‌آیند، بیش از ۴ برابر سایر نوزادان است؛ زیرا در حین زایمان طبیعی به قفسه سینه نوزاد فشاری وارد می‌شود که به پاک شدن ریه‌های نوزاد از ترشحات و مایعات اضافی کمک زیادی می‌کند.همچنین بروز درد زایمان در مادر به آزاد شدن هورمون‌هایی در بدن نوزاد کمک می‌کند که موجب رشد ریه او می‌شود؛ چنین چیزی در عمل سزارین وجود ندارد.

میوه به:خوردن میوه "به" در طب اسلامی تاکید بسیاری شده است. در روایات، از امام رضا نقل است که ایشان می‌فرمایند: برشما باد به استفاده از میوه به چراکه خوردن آن باعث فزونی عقل و خرد می‌شود.همچنین در سیره پیامبر اکرم آمده است که ایشان این میوه را به همراهانشان هدیه داده و می‌فرمودند: "به" بخورید که قلب را جلا داده، سینه را تمیز می‌‌کند.

ماهی:محققان آمریکایی با انجام تست‌های ضریب هوشی بر روی کودکان ۹ تا ۱۱ ساله، دریافتند که مصرف حداقل یک بار ماهی در هفته به افزایش کیفیت خواب شب در کودکان و بالا رفتن هوش آن‌ها کمک زیادی می‌کند.

پیاده‌روی:۱۵ دقیقه پیاده‌روی پس از شام سرعت حرکت غذا را در معده افزایش می‌دهد و به هضم بهتر غذا کمک می‌کند؛ همچنین سطح قند خون فرد را هم را بهبود می‌بخشد. خواب راحت و اصلاح عادت نامناسب غذایی از دیگر نتایج مثبت پیاده روی پس از صرف شام است.

افزایش روحیه:محققان ژاپنی دریافته اند افرادی که در روز ۵ فنجان چای سبز می‌نوشند تا ۲۰ ٪ کمتر دچار استرس می‌شوند. نوشیدن آب بیشتر در طول روز به تقویت روحیه کمک زیادی می‌کند.

جلوگیری از آمبولی:بسیاری از بیماری‌های قلبی، عروقی به علت آمبولی است؛ آمبولی تجمع و گیر کردن لخته خون یا هوا در داخل عروق است؛ اختلالات بینایی شنوایی، اختلال در تکلم، نفس سخت و سردرد از نشانه‌های آمبولی است.ورزش و کنترل تغذیه، فشار خون و چربی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از آمبولی است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 340251 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟