پیشگیری از سرطان با این ماده غذایی

محافظت از بدن در برابر سرطان

شواهد نشان می‌دهند که مصرف بالای از کاروتنوئید‌ها می‌تواند در مقابله با عود سرطان‌های مفید باشد. مطالعات نشان می‌دهند که این آنتی اکسیدان‌های موجود در هویج‌ها ممکن است قادر به مبارزه با سلول‌های سرطانی باشند و خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها و سرطان‌های شایع مانند، سرطان تخمدان و پستان را کاهش دهند.

یک مطالعه بیان می‌کرد، مصرف روزانه آب هویج تازه برای دفاع از بدن در مقابل عود سرطان، بسیار مناسب است و یک رویکرد موثر برای افزایش سطح کاروتنوئید‌های آنتی اکسیدانی در خون به شمار می‌رود. این امر به نوبه خود در کاهش استرس اکسیداتیو و التهابات موثر است و مانع رشد سلول‌های سرطانی می‌شود.

 بهبود سلامت دهان و دندان

مواد مغذی موجود در هویج به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند، از طرفی توانایی بدن را برای مبارزه با باکتری‌ها و سمومی که از طریق دهان وارد لثه می‌شوند، افزایش می‌دهند. برخی از این مواد معدنی در هویج، ضد باکتریایی هستند و سبب کاهش روند پوسیدگی‌ها در دندان‌ها می‌شوند. به یاد داشته باشید که پس از نوشیدن آب هویج و یا خوردن آن، حتما دندان‌ها را مسواک کنید. فیبر موجود در هویج به سلامت سیستم گوارش، پاکسازی روده و هضم غذا کمک فراوانی می‌کند.

 تقویت سلامت پوست و بهبود زخم

بتا کاروتن برای درمان هر نوع زخمی، ماده‌ای حیاتی است. هویج به عنوان یک ماده غذایی سرشار از بتا کاروتن، برای درمان زخم بسیار مورد استفاده می‌باشد. اگر شما هر نوع عفونت پوستی، برش و یا زخمی را تجربه کردید، با مصرف آب هویج یا هویج، متوجه می‌شوید که آن‌ها به سلامت پوست و افزایش سرعت روند بهبود، بسیار کمک می‌کنند. هویج‌ها همچنین دارای خواص ضد باکتریایی هستند که التهابات پوستی را کاهش می‌دهند.

 حفاظت از سلامت مغز و عملکرد شناختی

هویج‌ها و آب هویج برای سلامت مغز بسیار مفید هستند. این ماده خوراکی در جلوگیری از پیشرفت و بروز بیماری آلزایمر بسیار موثر است، همچنین حافظه و سلامت مغز را نیز تقویت می‌کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 339012 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟