چرا باید دانش آموزان پسر موهای شان را کوتاه کنند؟

بهداشت-مو-و-نکاتی-در-مورد-آنبه گزارش خبرنگار گروه سلامت رکنا برخی دانش آموزان پسر از این قانون Law که ابتدای سال تحصیلی باید موهای شان را کوتاه کنند بعد به مدرسه بروند شکایت داشته و گله مند هستند و حتی ممکن است از پیروی این قانون سرباز زنند.

در حالیکه متخصصان بسیاری بر این باورند که مبتلا شدن به شپش سر در محیط های اجتماعی مانند مدرسه به راحتی صورت می گیرد.از سویی دیگر علاوه بر شپش سر،شپش تنه و شپش عانه نیز ممکن است دانش آموزان را تهدید کند.

بهترین راه برای پیشگیری از ابتلای به شپش سر کوتاه کردن موها است .از سویی نوجوانانی که مایل به کوتاه کردن موهای شان نیستند باید به این باور برسند که با کوتاهی موی سر سلامت شان حفظ شده و به شپش سر در محیط اجتماعی مانند مدرسه مبتلا نمی شوند.

شایان ذکر است شپش سر و تنه نه تنها در ایران بلکه در دنیا قابل مشاهده است و در فصل مدارس دانش آموزان با این مسئله رو به رو هستند و در سنین 6 تا 12 سال افراد بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.

مبتلا شدن به شپش سر نه تنها در اقشار معمولی و ضعیف جامعه بلکه در بین افرادی که از لحاظ اقتصادی و اجتماعی در بالاترین سطح قرار دارند نیز دیده می شود.

یکی از دلایلی که دانش آموزان باید موهای سرشان را کوتاه کنند این است که تخم شپش به تنه مو می چسبد و جا به جا نمی شود بنابراین با کوتاه کردن مو از بین می روند .

والدین هنگام مواجهه با مشکل نباید ناراحت شوند و کسی را مقصر بدانند، باید کودک خود را درمان کنند و

به مسئولان مدرسه اطلاع دهند تا در صورت لزوم سایر دانش‌آموزان بخصوص همکلاسی‌های فرد مبتلا بررسی شوند و درمان پیشگیرانه انجام شود.

مسئولان مدارس هم در صورت مواجهه با دانش‌آموز مبتلا باید درمان او را جدی بگیرند و مراقب بهداشت سایر دانش‌آموزان باشند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 333607 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟