10 شیوه برای رسیدن به سبک زندگی سالم

فست فود‌:محققان به تازگی دریافته اند که مصرف انواع فست فودها و عدم تحرک سبب تشدید التهاب روده می‌شود.

کودکان:کلسیم از جمله مواد مغذی است که نوزاد برای رشد و سالم ماندن به آن نیاز دارد، چرا که به ساختن استخوان‌ها و دندان‌های سالم کمک می‌کند؛ چربی انرژی ساز بوده و به رشد مغز کمک می‌کند، پوست و مو را سالم نگه می‌دارد و در برابر عفونت نوزاد از او مراقبت می‌کند.

رژیم غذایی:یکی از بهترین مواد غذایی که می‌توانید برای وعده صبحانه انتخاب کنید، جو دوسر است، جو دوسر منبع خوبی برای فیبر محلول است که می‌تواند احساس سیری را برای مدت زمان طولانی تری در شما حفظ کرده و درد‌های گرسنگی را تا وعده غذایی بعدی زیر کنترل نگه دارد.

کبدچرب:قهوه حاوی اسید کلروژنیک است، ترکیبی که خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد، همچنین به کاهش کلسترول و فشار خون کمک می‌کند. علاوه بر این، قهوه به حفظ بدن در برابر بیماری کبد چرب غیرالکلی کمک می‌کند.

بهترین خوراکی‌ها:ویتامین C هم می‌تواند نقشی بسیار اساسی در حفظ سلامت ریه ما در روز‌های آلوده سال داشته باشد.

میوه‌ها و سبزی‌ها: مصرف ۹-۷ وعده میوه و سبزی در روز‌های آلوده سال به تمام افراد توصیه می‌شود.

تست پاپ اسمیر:تست پاپ اسمیر (Pap smear)، آزمایش نمونه‌های سلولی برداشته شده از گردن رحم است. آزمایشی ضروری برای کشف سرطان یا عوارضی است که به سرطان تبدیل می‌شوند.

خشکی دهان:اضطراب، غم و نگرانی‌های گوناگون همیشه یار و همراه استرس هستند و یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد خشکی در دهان، استرس است. در شرایطی که روح و روان ما دچار فشار و تنش زیاد باشد بدن عملکرد متفاوتی از خود نشان می‌دهد که یکی از بارزترین آنها خشکی دهان است.

روغن شتر مرغ:روغن شتر مرغ، ماده‌ای ضد التهاب و طبیعی است که تسکین دهنده‌ درد و گرفتگی عضلات، کمک کننده در رفع کبودی و زخم‌هاست، روغن شتر مرغ از پوست در برابر باد‌های شدید و طوفانی و تابش شدید خورشید محافظت می‌کند.

کشمش: یکی از محبوب ترین محصولات خشک شده برای کاهش وزن است. کشمش غنی از ید است و می تواند میان وعده ای مفید و کم نمک باشد. هر ۱۰۰ گرم از این محصول ۲۹۹ کیلو کالری دارد و تنها حاوی ۰,۵ گرم چربی است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 330660 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟