نرخ امید به زندگی در انگلستان 81 سال است

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) اعلام کرد: طی ۲۰ سال گذشته نرخ چاقی در انگلیس تقریبا دو برابر شده است. طبق اعلام سازمان همکاری و توسعه اقتصادی همچنین در حال حاضر ۶۳ درصد جمعیت بزرگسال این کشور دچار اضافه وزن هستند.

در گزارش این سازمان آمده است: ۲۷ درصد جمعیت انگلیس چاق هستند و همچنین انگلیس سنگین وزن‌ترین کشور در اروپای غربی نام گرفته و به لحاظ نرخ چاقی و اضافه وزن در میان ۳۵ کشور ثروتمند در جهان در رتبه ششم قرار گرفته است.طبق اعلام سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نرخ چاقی تنها در کشورهای استرالیا، فنلاند، نیوزیلند، آمریکا و مکزیک بالاتر از انگلیس است. همچنین از بین این ۳۵ کشور ژاپن، کره، سوئیس، ایتالیا و نروژ پایین‌ترین نرخ چاقی و اضافه وزن را دارند.

نرخ فعلی چاقی و اضافه وزن در انگلیس از دهه ۱۹۹۰ افزایش شدیدی پیدا کرده به طوری که در آن زمان ۱۴ درصد جمعیت بزرگسالان این کشور چاق بوده‌اند.

 به رغم مشکل اضافه وزن در انگلیس مجموع شاخص‌های سلامتی Health مطلوب است. نرخ امید به زندگی در انگلیس ۸۱ سال و کمی بالاتر از میانگین ۸۰.۶ سال در میان کشورهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است، زیرا نرخ مصرف مواد الکلی در انگلیس کاهش پیدا کرده و نرخ فعلی استعمال دخانیات در انگلیس ۱۶ درصد است در حالی که میانگین مصرف آن در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی ۱۸.۴ درصد برآورد شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 327205 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟