اضطراب را بدون دارو دور کنید

برای جلوگیری از اضطراب‌های رایج در زندگی که هنوز نیازی به درمان‌های دارویی ندارند، راهکارهای زیادی پیشنهاد شده است:
مصرف عصاره اسطوخودوس: بیمارانی که در مطب در انتظار نوبت خود هستند با استشمام رایحه اسطوخدوس راحت‌تر این زمان را تحمل می‌کنند. برخی از دانشجویان نیز اعلام کرده‌اند این رایحه در طول امتحان به آنها آرامش می‌دهد. در یک تحقق آلمانی مشخص شده که عصاره اسطوخدوس باعث کاهش نشانه‌های اضطراب می‌شود و بسیار موثرتر از لورازپام و دیگر والیوم ها است.
نوشیدن چای بابونه: بابونه حاوی دو ماده شیمیایی آپی ژنین و لوتئولین است و مطالعات مرکز پزشکی پنسیلوانیا نشان داده افراد مضطربی که ۸ هفته پشت سر هم چای بانونه مصرف می‌کردند، بسیار بیشتر از بیمارانی که دارو می‌خوردند، اضطرابشان کاهش پیدا کرده است.
فعالیت بدنی: افزایش تولید اندورفین ناشی از ورزش Sport با احساس خوب و افزایش خلق و خوی مرتبط است. اگر بر اساس یک برنامه مشخص و منظم ورزش کنید، اعتماد به نفستان افزایش می‌یابد و احساس سلامت بیشتری می‌کنید. از جمله دلایل اضطراب، بیماری و چاقی است که در اثر ورزش کردن هر دو آنها از بین می‌روند.
تجربه حمام گرم: حمام گرم تسکین دهنده و آرامبخش و در عین حال تنظیم کننده میزان خلق و خو و اضطراب است. با گرم کردن بدن خود، گرفتگی عضلات و استرس خود را کاهش می‌دهید. احساس گرما به عصب‌ها دستور کنترل حالت می‌دهد که روی سروتونین فرارسان های عصبی تأثیر می‌گذارد. گرم کردن بدن را می‌توان نوعی ورزش نیز دانست.
پرهیز از کافئین: کافئین اگرچه منجر به افزایش انرژی می‌شود، ولی می‌تواند به همان میزان شما را عصبی و مضطرب کند. به جای مصرف مداوم کافئین موجود در قهوه، شکلات، نوشابه می‌توانید چای سبز را امتحان کنید. محققان ثابت کرده‌اند آل- تیانین موجود در چای سبز، موجب کنترل تپش قلب Heart و فشار خون و در نتیجه کاهش اضطراب می‌شود.
بررسی رژیم غذایی: کمبود ویتامین ب ۱۲ منجر به ایجاد اضطراب می‌شود؛ اتفاقی که بین گیاه خواران بیشتر می افتد. این ویتامین بیشتر در محصولات حیوانی یافت می‌شود. مصرف بیش از حد کافئین، الکل و قندهای افزودنی نیز باید از دستور غذایی حذف شود. مطالعات همچنین نشان داده‌اند که مصرف غذاهای فراوری شده و سرشار از چربی‌های اشباع و غذاهای سرخ شده، در نهایت منجر به افزایش حملات اضطراب خواهد شد.
قرار گرفتن در معرض نور خورشید: بهترین راه طبیعی برای کاهش اضطراب، قرار گیری در معرض نور خورشید است. جذب ویتامین دی از راه نور خورشید باعث کاهش علائم افسردگی و اضطراب می‌شود. حتی مشخص شده کسانی که زیر نور آفتاب و در فضای باز پیاده روی می‌کنند، سطح هورمون‌های استرسشان نسبت به کسانی که در باشگاه‌های ورزشی، فعالیت بدنی دارند، بسیار پایین‌تر است. قرار گیری روزانه ۲۱ دقیقه در معرض نور آفتاب برای جذب ویتامین دی و کاهش اضطراب توصیه می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 325013 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟