ترمیم فوری ناخن های شکننده

به گزارش خبرنگار گروه ترجمه رکنا،خیلی از افراد به دنبال یافتن ماده ای هستند تا به آنها کمک کند از شر این مشکل رها شوند ولی افرادی که امتحان کرده اند قطعا خواهند گفت با وجود هزینه های بسیار به راه حل مناسبی هنوز دست یافته اند.

متخصصان معتقدند کمبود منیزیم باعث می شود تا ناخن ها شکننده شوند آنها توصیه می کنند  در رژیم غذایی از سبزیجات برگ سبز،گندم،تخم کدو و بادام بیشتر استفاده کنید و در صورت تایید پزشک از مکمل های استفاده کنید.

یکی دیگر از توصیه های متخصصان استفاده از روغن اسطوخودوس است آنها می گویند کمی از این روغن را روی نقاطی از بالش خود بمالید تا هنگام خواب آن را استشمام کنید.

گزارش رکنا حاکی است که تغییر سبک زندگی نیز یکی از عوامل مهم در کاهش استرس وسلامت بدن است.اگر شب ها زودتر تلویزیون و لپ تاب و گوشی همراه را از خود دور کنید و زندگی سالم و ورزش Sport را پیشه کنید.شکنندگی ناخن هایتان کمتر شده و سلامت تان بهبود پیدا می کند.

محیط خواب باید سالم و موثر باشد به این معنی که مغز هر شب در ساعت معینی پی ببرد که زمان خواب فرارسیده است.پس سر و صدا ،موسیقی و... را هرگز به اتاق خواب نبرید و شرایط را مهیا کنید.

خواب خوب نکردن استرس زا است و بین سلامتی و احساس ناامیدی رابطه ایجاد می کند.اگر در رختخواب مانده اید و خوابتان نمی برد از جا بلند شوید کتاب بخوانید و تغییر موقعیت دهید و بعد دوباره به رختخواب برگردید.

روغن بادام و نارگیل نیز در تقویت ناخن ها تاثیر دارد. یک قاشق چایخوری روغن بادام را با کمی آب لیمو تازه مخلوط کرده و سپس ناخن ها را با آن ماساژ دهید .بهتر است برای دو دقیقه ناخن ها با این محلول مرطوب شود.

قرار دادن ناخن ها در سرکه سیب نیز موجب استحکام آنها می شود. سرکه سیب حاوی کلسیم،آهن و پتاسیم است.اگر این کار را چند روز در هفته انجام دهید نتایج آن را خودتان متوجه خواهید شد.

از پاک کننده لاک ها بیشتر از یکبار در هفته استفاده نکنید چون به ناخن ها آسیب می زند. نمک دریایی حاوی بیش از بیست ماده معدنی است.چند قاشق از نمک دریا را با کمی آب گرم مخلوط کرده و برای 10 تا 15 دقیقه ناخن هایتان را در آن قرار دهید.

روغن درخت چای عفونت قارچی را از ناخن ها دور می کند ماساژ هر روزه ناخن ها با این روغن پس از مدتی اثرات شگفت انگیزش را نشان می دهد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 322611 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟