کلید سلامت را اینجا کلیک کنید

به گزارش خبرنگار گروه سلامت رکنا با توجه به اهمیت سلامت این روزها همه به دنبال حفظ سلامت خود از طریق پیشگیری هستند و هیچ راهی به جز آموختن نکات سلامت در چند جمله کوتاه نیست . نکات سلامت را هر روز صبح با ما بیاموزید و در ذهن بسپارید .

عامل اصلی آلزایمر

دردناک ترین بیماری قرن ، یعنی آلزایمر که با حواس پرتی های کوچیک شروع می شود دانشمندان می گویند شکر نقش بسیار مخربی بر سلامت مغز دارد.

 انار

این میوه بهشتی معده را پاکسازی و خون را تصفیه می کند، پوست را شاداب نگه می دارد، با خواص آنتی اکسیدانی؛ دشمن سرطان و آلزایمر است، دفع کننده چربی و سموم بدن است.بهتر است انار را با گلپر مصرف کنید .

کاهش خشم

در مواقعی که بسیار عصبانی هستید، قدم زدن بهترین وسیله برای رهایی از عصبانیت است. زیرا با حرکت، هورمون استرس کاهش میابد و هورمون اندروفین یا همان هورمون شادی آزاد میشود

لاغری

در روزی که می خواهید یک فعالیت ورزشی شدید انجام دهید چربی یا پروتئین زیاد مصرف نکنید چون به کلیه و کبد فشار زیادی وارد می شود و هضم این مواد هم سخت تر از کربوهیدرات است.

فلفل

فلفل سبز سیستم قلبی عروقی را از چند راه پشتیبانی و تحریک می کند. فلفل سبز  تصلب شرایین و فشار خون را با  پایین آوردن کلسترول خون کاهش می دهد.

استحکام استخوان

اگر  روزانه 10 الی 15 مغز بادام را با 3 تا 5 عدد خرما خورید تا آخر عمر از  سایدگی استخوان  آرتروز مصون می مانید.

ویتامین آفتاب

در صورتی که مقدار ویتامین D کم باشد، سطح هورمون پاراتیروئید و کلسترول افزایش می‌یابد و در نتیجه چربی‌ها در بدن ذخیره می شوند.

نشستن

نشستن بیش از 2 ساعت روی مبل یا صندلی باعث "تجمع چربی" در "پهلوها" و شکم شده و خطر "سکته قلبی" را تا 30 درصد افزایش می دهد.

آدامس

مصرف بالای آدامس  باعث کندی ذهن می شود.بعضی ازافرادهنگام مطالعه یاتماشای سی‌دی‌های آموزشی آدامس می جوند. این جویدن باعث عدم تمرکزکامل مغزبر روی یادگیری می شود.

شنا

شنا در نوزادان موجب افزایش هوش،تمرکز و پیشرفت روابط اجتماعی آنها می‌شود. نوزادانی که حدود۶ تا۱۰ ماهگی شنا می‌کنند، احساس امنیت، آسایش و آرامش بیشتری دارند.

چین و چروک

دلایل چین و چروک پوست که هیچ ربطی به افزایش سن ندارد اگر می خواهید پوست تان جوان بماند از نور خورشید ،آلودگی، کمبود خواب، استرس ، شکر ، جمع کردن چشم ها ، خوردن نوشیدنی با نی ،  خشک شدن پوست و استعمال دخانیات اجتناب کنید.

ورزش های لاغری سریع

ورزش‌هایی که کالری سوزی بالایی دارند کدامند؟ اسکیت ،  بسکتبال ، تنیس ، دویدن ،  دویدن  روی پله  ، شنا ، تکواندو  و طناب زدن

زمان نوشیدن چای

بلافاصله پس از غذا چای نخورید چون به کاهش جذب اسید فولیک ، آهن و کلسیم در بدن منجر شده و به مرور شما را به پوکی شدید استخوان دچار می کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 320268 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟