ارتباط نارسایی دریچه میترال با فشار خون بالا

 برای انجام این تحقیق، 5.5 میلیون بزرگسال در انگلستان برای بیش از 10 سال مورد پایش قرار گرفته‌اند.یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهند که فشارخون بالا در اوایل زندگی، می‌تواند با خطر مهم‌تری در آینده یعنی نارسایی دریچه میترال همراه باشد. در چنین وضعیتی پمپاژ خون توسط قلب کم می‌شود و در موارد شدید می‌تواند منجر به نارسایی شدید قلبی شود.

پروفسور کاظم رحیمی، نویسنده اصلی این پژوهش و معاون موسسه George انگلستان دراین‌باره می‌گوید: «همان‌طور که قبلا تصور می‌شد تحقیقات ما نشان داده که این اختلال شایع و غیرفعال کننده دریچه میترال، پیامد اجتناب‌ناپذیر پیری نیست و می‌تواند قابل پیشگیری باشد».

وی می‌افزاید: «با توجه به میزان زیاد وقوع بیماری‌های دریچه میترال و روند رو به رشد آنها، به‌خصوص در میان افراد مسن، ما معتقدیم که این یافته‌ها احتمالا پیامدهای قابل‌توجهی برای سیاست‌های پزشکی و ورزش Sport در سراسر جهان دارد».

نارسایی دریچه میترال منجر به برگشت جریان خون به قلب شده، و باعث علائمی مانند تنگی نفس، خستگی، سرگیجه و درد قفسه سینه می‌شود. این علائم در افراد مسن، شایع‌تر است و ممکن است با خطر و درصد بالاتری از مرگ‌ومیر همراه باشد.

باوجود پیشرفت‌های قابل‌توجه در فهم بیماری‌های دریچه قلب، تاکنون نارسایی دریچه میترال تا حد زیادی به‌عنوان یک اختلال دژنراتیو در نظر گرفته می‌شد و ناشی از تضعیف دریچه در طول زمان به علت سایش و پارگی برشمرده می‌شد. این امر باعث می‌شده که پزشکان به‌جای پیشگیری، بر درمان تمرکز نموده و برای اصلاح یا تعویض دریچه از عمل جراحی استفاده نمایند.

به گفته محققین، بر اساس نتایج مطالعه جدید، می‌بایست تحقیقات بیشتری طرح‌ریزی شود تا بتوان نشان داد آیا کاهش فشارخون از طریق ورزش، رژیم غذایی یا داروهای کاهش فشارخون، می‌تواند خطر ابتلا به این اختلال را کاهش دهد.

پروفسور رحیمی می‌افزاید: «با افزایش سن و رشد جمعیت جهانی، ما احتمالا تعداد بیشتری از موارد این بیماری را مشاهده خواهیم کرد. لذا باید یک سری اقدامات مؤثر و مقرون‌به‌صرفه را برای مقابله با آن تشخیص دهیم و در این رابطه، مطالعه ما یک راه ممکن را برای پیشگیری با استفاده از کاهش فشارخون پیشنهاد می‌دهد».برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 318108 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟