اهمیت رفتن به خرید در سالمندی

انجمن فیزیوتراپیست‌های رسمی انگلیس می‌گوید حمل خرید، باغبانی و استفاده از جاروبرقی به سلامت و طول عمر سالمندان کمک می‌کند.به گفته متخصصان این انجمن خطر زمین خوردن سالمندان را تهدید می‌کند چون آنها بتدریج قوای خود را از دست می‌دهند. علاوه بر این برخی سالمندان متوجه این نکته نیستند که باید برای حفظ قوای خود تلاش کنند.

با رونق گرفتن هر چه بیشتر خرید آنلاین، سالمندانی که پیشتر به خرید می‌رفتند و خرید خود را تا خانه حمل می‌کردند اکنون این کار را آنلاین انجام می‌دهند و از فعالیت بدنی که به حفظ قوای آنها کمک می‌کند محروم می‌شوند.به گزارش انجمن فیزیوتراپیست‌های انگلیس، نزدیک به یک چهارم سالمندان بالای ۶۵ سال برای تقویت قوای عضلانی خود ورزش Sport نمی‌کنند.

توصیه نظام بهداشت و درمان انگلیس این است که افراد حداقل هفته‌ای دو بار برای تقویت قدرت ماهیچه‌های خود ورزش کنند، مثلا وزنه بزنند یا بار سنگین مثل خرید خانه را حمل کنند.

بر اساس تحقیقی که روی ۲۰۰۰ سالمند انجام شده، تقریبا یک چهارم این افراد اصلا هیچ تمرین و فعالیت بدنی نداشتند، یک پنجم آنها نمی‌دانستند که چگونه باید این کار را بکنند و یک پنجم هم مایل نبودند چنین کاری بکنند.زمین خوردن سالمندان علت بیشتر موارد شکستگی استخوان لگن در انگلیس است که در سال حدود یک میلیارد پوند خرج برمی‌دارد.

به گزارش بی‌بی‌سی، متخصصان می‌گویند اگر سالمندان قوای جسمانی خود را حفظ کنند احتمال این زمین خوردن‌ها کم و از بیماری‌های ناشی از ناتوانی پیشگیری می‌شود.آنها به سالمندان توصیه می‌کنند که با کارهای ساده قوای جسمانی خود را حفظ کنند، به خرید بروند و از جارو برقی استفاده کنند و به این ترتیب مستقل‌تر، سالم‌تر و طولانی‌تر زندگی کنند.

به گفته پروفسور کارن میدلتون، مدیرعامل انجمن فیزیوتراپیست‌های رسمی انگلیس، کاهش توان و قدرت بدنی در سالمندی اجتناب ناپذیر نیست.وی می‌گوید: تحقیقات نشان می‌دهند قویتر شدن، فواید بسیاری را به همراه می‌آورد و این خیلی مهم است که افراد وقتی هنوز فعال هستند تقویت قوای خود را نادیده نگیرند.

به گفته پروفسور میدلتون، کارهایی مثل "بیل زدن باغچه یا ۱۰ بار نشستن و بلند شدن از صندلی" به تقویت عضلات کمک می‌کنند. به خصوص اکنون که خرید آنلاین یکی از منابع تقویت عضلات را حذف کرده و بجای آن که خرید را تا خانه حمل کنیم اکنون دم در خانه آن را تحویل می‌گیریم.

به توصیه نظام بهداشت و درمان انگلیس، سالمندان می‌توانند با کارهای زیر قوای عضلانی خود را حفظ کنند:

- برداشتن بار

- حمل خرید

- ورزش با بندهای کششی

- باغبانی سنگین مثلا بیل زدن

- ورزش با استفاده از وزن بدن مثل دراز و نشست و شنا رفتن

- یوگا

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 311509 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟