نکات مهم برای طول عمر

به گزارش رکنا، اگر دوست دارید عمر مفید داشته باشید راهکارهای زیر را به طور مرتب در زندگی به کار گیرید.

روز خود را با میوه شروع کنید

هر روز صبح را با یک نوع میوه از قبیل موز یا سیب، پرتقال ، هلو یا گلابی آغاز کنید؛ و خربزه و هندوانه را به وعده غذایی ظهر خود بیافزایید و میوه‌های تازه یا خشک را به جای شیرینی و تنقلات در میان وعده های صبح و عصر بخورید.

کشمش را جایگزین قند کنید

قند موجود در کشمش و مویز، قند طبیعی به نام فروکتوز است که برای جذب شدن به بدن نیاز به انسولین ندارد. مویز در پیشگیری و درمان دیابت بسیار مفید بوده به همین خاطر به افراد مسن توصیه می شود که همراه چای از مویز به جای قند استفاده کنند.

آب کافی بنوشید

در حدود 60 تا 70 درصد از حجم بدن را آب تشکیل می دهد و بسیاری از فعالیت های حیاتی بدن نیز وابسته به مصرف آب است. مسلما اگر در طول روز به اندازه کافی آب مصرف نکنید دچار دهیدراسیون می شوید.  آب، به تنظیم دمای بدن می پردازد، مفاصل بدن را روان و لغزنده نگه می دارد و از ورود میکروب ها و آلودگی ها به سلول های بدن جلوگیری می کند. بعلاوه، اعضایی همانند کلیه و کبد وظایف اصلی خود در راستای دفع سموم بدن را با کمک آب انجام می دهند.

سیر و پیاز بخورید

پزشکان به افرادی که دچار سردردهای خفیف و یا دردها و کوفتگی های عضلات و به طور کلی موارد غیرخطرناک پزشکی هستند توصیه می کنند تا به جای مصرف انواع مسکن ها که سبب بروز انواع عوارض جانبی در بدن آنها می شود از مواد غذایی و گیاهی مانند سیر و پیاز استفاده کنند ولی چنانچه مشکل آنها رفع نشد حتما به پزشک مراجعه کنند.

با نوشابه قهر کنید

هم نوشابه معمولی و هم نوشابه رژیمی با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در ارتباط هستند. افزایش قند خون بدن را مجبور می‌کند قند را به چربی در کبد تبدیل کند. ذخایر چربی موجود در کبد طی شش ماه، 150 درصد افزایش می‌یابد. درد مفصلی یکی از مضرات مصرف نوشابه است. در یک مطالعه نشان داده شد زنانی که به طور مرتب نوشابه‌های شیرین مصرف می‌کردند، افزایش احتمال ابتلا به آرتریت روماتوئید (RA) را تجربه کردند.

بحث و جدل نکنید

دکتر تستراپ می‌گوید با شریک عاطفی خود (یا هرکسی که با او بحث می‌کنید) با احترام برخورد کنید. همه ما تجربیات متفاوتی از زندگی داریم که در آن‌چه برای ما ناراحت کننده است و یا در دانستن اینکه چه مشاجراتی باعث ناراحتی ما می‌شود، نقش دارد. تعیین مرز مانند توافق بر استفاده نکردن از زبان سمی مانند فحش دادن می‌تواند در داشتن استدلال‌های سازنده مفید باشد که این امر تعامل را در شرایط مثبت نگه می‌دارد. این شیوه همچنین راهی برای نشان دادن احترام به طرف مقابل حتی در صورت مخالفت با اوست. درعین‌حال باید سعی کنید انعطاف‌پذیر باشید. توجه داشته باشید برقراری ارتباط بی‌نقص در زمانی که احساساتی می‌شوید، بسیار دشوار است.

نمکدان ها را دم دست نگذارید

 همیشه افزودن نمک به غذا باعث کاهش بیش از دو سال امید به زندگی در مردان و یک سال و نیم در زنان می‌شود. این شامل افزودن چاشنی در طول فرآیند پخت و پز نمی‌شود.  در مقایسه با افرادی که هرگز نمک به غذای خود اضافه نمی‌کردند یا به ندرت اضافه می‌کردند، خطر مرگ زود هنگام در افرادی که همیشه این چاشنی را به غذای خود اضافه می‌کنند، 28 درصد افزایش داشت. در سن ۵۰ سالگی، امید به زندگی مردان و زنانی که همیشه نمک به غذای خود اضافه می‌کردند، 2/3  سال و 1/5 سال کمتر بود.

کدخبر: 900541 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟