پرسپولیس به فکر عبور از پیکان برای نزدیک شدن به قهرمانی/ عطش پیروزی سیاه‌جامگان در دیدار با استقلال خوزستان

هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر فردا (چهارشنبه) با برگزاری دو دیدار در تهران و مشهد آغاز خواهد شد که در مهم‌ترین دیدار شاگردان برانکو ایوانکوویچ به مصاف پیکان خواهند رفت و در مسابقه دیگر تیم‌های سیاه‌جامگان و استقلال Esteghlal خوزستان مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند. هر دو دیدار حساسیت خاص خود را دارند و تیم‌های صدرنشین و قعرنشین لیگ با نتیجه‌ای که در دیدار فردای خود کسب خواهند کرد تا حدی تکلیف‌شان را برای ادامه لیگ بهتر خواهند شناخت. پرسپولیس در صورت برد 99 درصد راه قهرمانی را طی کرده است و سیاه‌جامگان نیز در صورت عدم پیروزی شانس خود را برای بقا در لیگ کمتر از قبل خواهد دید. در زیر نگاهی به این دو دیدار می‌اندازیم:

پرسپولیس تهران- پیکان تهران

شاگردان برانکو ایوانکوویچ بعد از دو باخت پی‌درپی مقابل الریان قطر و صنعت نفت آبادان حال خود را در نزدیکی بحران می‌بینند. کمتر کسی انتظار داشت تیم برانکو به یکباره به این شکل نتیجه بگیرد، مخصوصاً اینکه تیمش با تمام مهره‌های خود در آبادان شکست خورد. خیلی‌ها امیدوار بودند برانکو بعد از این دو شکست مجوز بازگشت رامین رضاییان به تیمش را صادر کند، اما او بر تصمیم قبلی خود پافشاری کرد تا به نوعی اعلام کند شکست‌های اخیر تیمش ارتباطی به نبود رضاییان نداشته است. تنها بازیکن مصدوم پرسپولیس برای بازی با پیکان فرشاد احمدزاده است و این امکان وجود دارد این بازیکن در بازی روز چهارشنبه جای خود را به صادق محرمی بدهد. برانکو در آبادان دلیل شکست تیمش را خستگی عنوان کرد و به این خاطر روز یکشنبه این هفته را به تمامی شاگردانش استراحت داد. او همچنین تمرینات سرخپوشان را به پشت درهای بسته انتقال داد و به نوعی سعی کرد آرامش را به جمع سرخپوشان برگرداند.

پرسپولیس برای اینکه سرنوشت قهرمانی خود را به هفته‌های پایانی نکشاند چاره‌ای ندارد جز اینکه سه امتیاز خانگی این بازی را کسب کند. مسئله دیگر اینکه پرسپولیس سه بازی سخت دیگر هم در لیگ قهرمانان آسیا پیش‌رو دارد و برای اینکه در این رقابت‌ها با شرایط بهتری به میدان برود باید قبل از اتمام لیگ قهرمانی‌اش را قطعی کند. در سوی دیگر پیکان بسیار امیدوار است با کسب مقام چهارمی لیگ این شانس را داشته باشد تا در صورت قهرمانی تراکتورسازی در جام حذفی، برای اولین بار سهمیه آسیا را بگیرد. این تیم در حال حاضر با ذوب‌آهن رده چهارمی هم‌امتیاز است و از مدعیان اصلی کسب این رده به حساب می‌آید. مرتضی آقاخان تنها غایب پیکان در دیدار فردای این تیم مقابل پرسپولیس است و امید اول این تیم برای گلزنی نیز گادوین منشا 12 گله به شمار می‌آید. این مهاجم نیجریه‌ای انگیزه زیادی دارد تا در دیدار فردا توجه برانکو را به خود جلب کند. جدال او با مدافعان پرسپولیس جالب توجه خواهد بود.

سیاه‌جامگان مشهد -استقلال خوزستان

راه‌راه پوشان مشهدی برای بقا در لیگ دیگر حق امتیاز از دست دادن ندارند. آمدن اکبر میثاقیان به سیاه‌جامگان این حسن را برای تیم مشهدی داشته است تا شکست دیگری به کارنامه‌اش اضافه نشود، اما سه تساوی پی‌درپی از لحاظ امتیاز خیلی به سود این تیم نبوده است. در سوی دیگر استقلال خوزستان نیم‌نگاهی به کسب مقام چهارمی و کسب سهمیه (در صورت قهرمانی تراکتورسازی در جام حذفی) دارد. شاگردان پورموسوی برای اینکه با روحیه خوب به مصاف لخویا بروند به دنبال پیروزی در این بازی هستند. هر چند شاید پورموسوی تصمیم بگیرد به چند بازیکن اصلی تیمش در این بازی قبل از مصاف با لخویا استراحت بدهد، از این جهت که شرایط این تیم در لیگ قهرمانان آسیا به مراتب بهتر از بازی‌های لیگ است و تیم اهوازی نمی‌خواهد شانس صعود خود به مرحله حذفی پیکارهای آسیایی را از دست بدهد.

- برنامه بازی‌های هفته بیست‌وششم لیگ برتر به شرح زیر است:

چهارشنبه - 16 فروردین 96

سیاه‌جامگان مشهد - استقلال خوزستان، ساعت 16، ورزشگاه ثامن مشهد

پرسپولیس تهران - پیکان تهران، ساعت 18:50، ورزشگاه آزادی Freedom تهران

پنجشنبه - 17 فروردین 96

گسترش فولاد تبریز-استقلال تهران، ساعت 17:30، ورزشگاه بنیان دیزل

ذوب‌آهن اصفهان - صنعت نفت آبادان، ساعت 17:45، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

جمعه - 18 فروردین 96

ماشین‌سازی تبریز - پدیده خراسان، ساعت 17، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

سایپای تهران - نفت تران، ساعت 17:30، ورزشگاه پاس قوامین تهران

فولاد خوزستان - سپاهان اصفهان، ساعت 19، ورزشگاه غدیر اهواز

صبای قم - تراکتورسازی تبریز، ساعت 19، ورزشگاه یادگار امام (ره) قمبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 254647 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟