برای حفظ سلامتی خود غذای ادویه دار بخورید

متخصص تغذیه سایت تولینک مسعود عیسی‌نژاد به شما می‌گوید که به هیچ عنوان نترسید، هر غذای که تهیه می‌کنید در تهیه آن خلاق باشید و از انواع ادویه‌جات به سلیقه خود و به صورت رنگارنگ به مواد غذایی اضافه کنید. فقط محدود به نمک و فلفل نشوید، دنیای ادویه‌جات دنیای رنگارنگ و خوش عطری است که بسیاری از ما با آن آشنا نیستیم. به فروشگاه بروید و این بار کمی‌ وقت صرف مطالعه ادویه‌جات کنید و آنهایی را که به مزاج شما سازگار است انتخاب کنید.
غذاهای پرادویه و کمی‌ تند میل کنید. ثابت شده غذاهای پر ادویه و کمی‌ تند، دارای خواص مهم جهت بهبود سلامت هستند. ادویه‌جات حاوی ترکیبات بسیار مهم و همینطور آنتی‌اکسیدان‌های فراوان هستند که دمای مرکزی بدن را افزایش می‌دهند، متابولیسم بدن را بالا می‌برند و سوخت و ساز انرژی را بهبود می‌دهند. در کشور ما ایران در برخی‌ مناطق مصرف ادویه‌جات فراوان مثل جنوب کشور رواج بیشتری دارد.

اما فواید اصلی‌ ادویه چیست؟
اولین و مهمترین موضوع این است که تمام ادویه‌جات دارای ترکیبات رنگی‌ و رنگدانه‌های بی‌نظیری هستند که خواص شناخته شده و احتمالی‌ زیادی در سلامت بدن دارند. این مواد در ایجاد حس شادی و خوشحالی، جلوگیری از افسردگی و بسیاری واکنش‌ها در بدن نقش ایفا می‌کنند.
حاوی مقادیر فراوان آنتی‌اکسیدانها هستند. مصرف کافی‌ غذاهای پر ادویه میزان مناسب و کافی‌ از مواد مفید را به بدن انتقال می‌دهد که برای حفظ سلامت بدن، مبارزه با تخریب سلولی، پیشگیری از سرطان و کاهش خطر بروز بیماری‌های مزمن بسیار مهم است.
نشان داده شده که ادویه‌جات در کاهش وزن مفید هستند. ترکیبات خاص موجود در ادویه می‌توانند سوخت و ساز و متابولسیم پایه را در بدن افزایش دهند. متابولیسم پایه به میزان انرژی گفته می‌شود که بدن صرف انجام فعالیت روزانه و واکنش حیاتی خود می‌کند. بالار رفتن سوخت و ساز در بدن به معنای کالری سوزی بیشتر و شاید کمک به کاهش وزن است.
از خواص دیگر ادویه‌جات می‌توان به تقویت دستگاه گوارش و کمک به اجابت مزاج مرتب اشاره کرد. داشتن اجابت مزاج مرتب یکی‌ از نشانه‌های بدن سالم و دستگاه گوارش سالم است. ترکیبات مفید موجود در ادویه در افزایش فعالیت دستگاه گوارش و بهبود هضم و جذب مفید هستند.
در نهایت به یاد داشته باشید که ادویه باید جزیی از رژیم روزانه شما باشند، این مواد معمولا ارزان قیمت و برای طولانی مدت قابل نگهداری هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 295279 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟