پروتئین وی چیست؟

مکمل پروتئین وی چیست؟

خرید مکمل بدنسازی whey به دلیل نقش آن در عضله سازی، کاهش قند و فشار خون و تامین اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن ورزشکار، بین تمامی بدنسازان حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای رایج است. مکمل وی بر پایه شیر ساخته می‌شود و فرایند تولید آن بی شباهت به فرایند تولید پنیر نیست. با وجود تمام مزایا و فوایدی که پروتئین Whey دارد، اما هنوز هم خیلی از ورزشکاران در رژیم بدنسازی خود، از وی Whey استفاده نمی‌کنند. قصد ما بر این است که با معرفی بهتر این مکمل، شما را با مزیت‌های استفاده از مکمل وی، آشنا کنیم.

مزایا و فواید پروتئین وی

شما می‌توانید تنها با یک تا دو هفته مصرف پروتئین Whey، اثرات آن را ببینید. خرید مکمل بدنسازی وی، مزایای زیر را برای ورزشکاران و بدنسازان دارد:

  • کمک به کاهش قند و کلسترول خون

این مکمل بر پایه دو پروتئین وی (20%) و کازئین (80%) ساخته می‌شود. در مقایسه با ورزشکارانی که پروتئین کازئین مصرف می‌کنند، کلسترول بد خون شما کاهش بیشتری پیدا می‌کند. علاوه بر آن، خرید مکمل بدنسازی whey برای کسانی که به دیابت و قند خون مبتلا هستند، اشکالی ندارد. این مکمل، قند و فشار خون شما را کنترل خواهد کرد. 

  • کمک به کاهش وزن و چربی سوزی

ورزشکارانی که بعد از دوران حجم دهی به دنبال چربی سوزی و عضله سازی هستند، می‌توانند خرید مکمل بدنسازی وی را از داروخانه آنلاین و دیگر فروشگاه‌های معتبر تجربه کنند. این مکمل باعث کاهش چربی زیر پوست، بدون از دست دادن بافت عضله می‌شود. 

علاوه بر آن، مصرف پروتئین Whey می‌تواند تمام 9 اسید آمینه مورد نیاز بدن ورزشکاران را تامین کند. اسیدهای آمینه به عضله سازی و حفظ بافت عضله کمک زیادی می‌کنند. لوسین و سیستئین، دو اسید آمینه موثر در عضله سازی و رشد بدن است که در پروتئین مکمل وی موجود است. 

  • افزایش قدرت عضلانی

پروتئین مکمل وی تنها در عضله سازی بلکه در افزایش قدرت عضلانی هم موثر است. اسیدهای آمینه موجود در این مکمل، به انقباض بهتر عضلات کمک می‌کنند. به دلیل جذب سریع پروتئین Whey در بدن، ورزشکار خیلی سریع می‌تواند انرژی از دست رفته را جبران کند یا برای انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین آماده شود.

افزایش قدرت عضلانی

انواع پروتئین وی

پروتئین وی انواع مختلفی دارد که باید قبل از خرید مکمل بدنسازی به آن توجه کنید. شما می‌توانید در داروخانه آنلاین دارودراگ، انواع پروتئین whey را با مشاوره و راهنمایی پزشک داروساز، بخرید. 

  • پروتئین whey کنسانتره

در پروتئین کنستانتره وی، علاوه بر پروتئین، مقداری کربوهیدرات و چربی هم وجود دارد. طعم و مزه این پروتئین در مقایسه با انواع دیگر وی، بهتر و خوش مزه‌تر است. ارزان‌ترین پروتئین مکمل وی، کنستانتره است و می‌توانید آن را از داروخانه آنلاین دارودراگ با بهترین قیمت تهیه کنید. 

  • پروتئین whey ایزوله

پروتئین ایزوله وی، درصد خلوص بیشتری دارد و تا 90% آن را وی تشکیل می‌دهد. این مکمل، فاقد چربی، لاکتوز و کلسترول است و قیمت آن در مقایسه با کنستانتره، بیشتر است. البته مصرف این مکمل به دلیل نبود لاکتوز، برای کاهش وزن و تناسب اندام، مناسب است. 

  • پروتئین whey هیدرولیزه

پروتئین هیدرولیزه وی، به جای تولید بر پایه آب پنیر، از شیر تولید می‌شود. برای کسانی که مشکل گوارشی و هضم پروتئین را دارند، خرید مکمل بدنسازی پروتئین هیدرولیزه توصیه می‌شود. همچنین این مکمل، یکی از بهترین پروتئین‌ها برای عضله سازی و حفاظت از بافت عضله است. 

  • پروتئین whey آلبومین

این پروتئین در واقع یک مولتی پروتئین است که حاوی 44% وی، آلبومین و 12 نوع ویتامین مختلف است. این مکمل می‌تواند گزینه خوبی برای ابتدای عضله سازی برای بدنسازان نیمه حرفه‌ای و آماتور باشد. همچنین به دلیل داشتن آلبومین، می‌توانید از آن برای جبران انرژی از دست رفته بعد از تمرین، استفاده کنید. 

عوارض مصرف مکمل پروتئین وی

خرید مکمل بدنسازی و مصرف آن، بدون عوارض نیست. هر پروتئین و مکمل بدنسازی، اگر در جای خود و به میزان مورد نیاز مصرف شود، کمترین اثر جانبی و عارضه را در بدن ایجاد می‌کند. مکمل وی هم از این قاعده مستثنی نیست. اگرچه مکمل وی، یک مکمل همه کاره و مقوی برای بدن بدنسازان و ورزشکاران است، اما یک مکمل قدرتمند و سنگین هم شناخته می‌شود. متابولیسم بدن ورزشکار، مهم‌ترین عامل در تعیین میزان مصرف روزانه پروتئین Whey است. 

تهوع، دل درد، نفخ و اسهال، شایع‌ترین اثرات جانبی این مکمل در موارد مصرف بیش از حد است. در صورتی که بدن شما پروتئین را پس بزند و نتواند آن را تحمل کند، باید مصرف آن را سریعاً قطع کرده و با پزشک مشورت کنید. برای تعیین میزان مصرف و خرید مکمل بدنسازی هم باید حتما با پزشک متخصص ورزشی، مشورت کنید. 

خرید پروتئین وی از داروخانه آنلاین دارودراگ

خرید پروتئین وی از داروخانه آنلاین دارودراگ

شما می‌توانید انواع مکمل‌های بدنسازی را از داروخانه آنلاین دارودراگ تهیه کنید. در دارودراگ، امکان دریافت مشاوره تخصصی دارو و مشاوره خرید هم وجود دارد و می‌توانید با داروساز در ارتباط باشید. پشتیبانان دارودراگ به شما کمک می‌کنند تا بهترین انتخاب را برای مکمل‌های بدنسازی داشته باشید و مکمل وی مورد نیاز خود را تهیه کنید. این مکمل را می‌توان در شیکر یا به شکل اسموتی مصرف کرد. 

 

کدخبر: 833866 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟