5 اشتباه چاق کننده

به گزارش رکنا، اگر شما هم درگیر اضافه وزن هستید این مطلب را تا انتها بخوانید تا با اشتباهاتی که شما را چاق می کند آشنا شوید:

توجه به جزئیات

خیلی ها مدام می پرسند که این سبزی بهتر است یا آن میوه؟ سبزی آب پز بهتر است یا خام؟ اورگانیک خوب است یا خیر؟ اما ممکن است این افراد توجه کافی به اصل ماجرا نداشته باشند و بیش از اندازه در جزئیات غرق شوند.

نان و برنج نخور

بعضی ها فکر می کنند بهترین راه کاهش وزن سریع پرهیز از نان و برنج است اما این افراد ممکن است درنهایت کالری بیشتری مصرف کنند یا به خاطر هوس شدید نان و برنج ممکن است درنهایت بیشتر از قبل کربوهیدرات بخورند.

غذای طبیعی

خوراکی هایی مثل میوه، ماهی و سبزیجات ارگانیک بهتر از محصولات بسته بندی است اما کالری این خوراکی ها صفر نیست و هنوز هم می شود با مصرف بیش از اندازه غذای سالم چاق شد به خصوص در مورد آجیل و آبمیوه که طبیعی اما چاق کننده هستند.

رژیم سلبریتی

شما نمی توانید از مجله و اینترنت با پیروی از رژیم یک سلبریتی شبیه آن فرد شوید. حتی اگر این شخص هدف تجاری نداشته باشد و راجع به رژیمش راست بگوید باز هم دلیلی ندارد که رژیمی که برای آن فرد کار کده به درد شما بخورد. شما باید رژیم مخصوص خودتان را از متخصص بگیرید.

کم کردن حجم غذا

اگر فکر می کنید همین غذای فعلی را نصف کنید همه چیز درست می شود در اشتباهید. نصف کردن همه چیز باعث کاهش میزان دریافت مواد ضروری مثل پروتئین و ویتامین می شود. در این صورت حتی اگر وزن از دست بدهید بیشتر از چربی از حجم عضلات شما کاسته می شود.

کدخبر: 876133 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟