برای رسیدن به وزن ایده آل چه کنیم؟

بسیاری از افراد برای رسیدن به این هدف دردسرهای زیادی را به جان می‌خرند.

به گزارش رکنا ، بعضی از مردم با مراجعه به متخصصان تغذیه و پزشکان از انواع و اقسام رژیم‌های غذایی برای رسیدن به وزن ایده‌آل‌ شان پیروی می‌کنند و سختی‌های زیادی را با نخوردن، کم خوردن، جمع و تقسیم کالری‌ها به خود تحمیل می‌کنند و درنهایت سرخورده، ناامید و میانه مسیر دست از پیگیری‌هایشان برمی‌دارند و سرخورده و مایوس داشتن وزن ایده‌آل را به پنبه دانه تشبیه می‌کنند. درصورتی‌که با دانستن نکاتی ساده و کاربردی که در سطرهای پیش‌رو با آن‌ها آشنا خواهید شد نه‌تنها با مشکل اضافه وزن خود به‌طور جدی مبارزه می‌کنید بلکه با علل شکست رژیم‌های غذایی‌تان آشنا می‌شوید.

1- باید هر وعده غذایی را با دقتی خاص انتخاب کنید. اجازه ندهید که سفره رنگین و میز غذا شما را به سمت خود بکشاند. شما انتخاب کنید که چه هنگام و به سراغ کدام یک از موادغذایی می‌روید. اولین گام برای رسیدن به این هدف پرهیز از مصرف غذاهای ناسالم و قرار دادن مواد غذایی تازه و طبیعی در سبدغذایی روزانه است.

2- نباید بدون برنامه پیاده‌روی کنید. بهتر است برای پیاده‌روی برنامه‌ریزی کنید و همیشه ابزاری که به هنگام پیاده‌روی میزان کالری مصرفی را بالا می‌برند با خود همراه داشته باشید. بهترین وسیله برای این منظور به همراه داشتن چوب پیاده‌روی یا اسکی است. حمل کردن این چوب‌ها و حرکت مداوم دست‌ها برای جابه‌جا کردن آن‌ها و تنظیم سرعت جابه‌جایی آن‌ها با سرعت گام برداشتن است. به همراه داشتن این چوب‌ها موجب می‌شود به هنگام پیاده‌روی کالری بیشتری بسوزانید و زودتر به نتیجه مطلوب نزدیک شوید.

3- باید برای رسیدن به وزن ایده‌آل خود به جای معیار قرار دادن یک عدد یک محدوده وزنی را در نظر بگیرید. به‌عنوان مثال محدوده 50 تا 55 کیلوگرم را ایده‌آل‌ترین محدوده وزنی‌تان تعیین کنید. در این صورت به مرور زمان و با انگیزه کافی دوران رژیم خود را پشت سر می‌گذارید و دچار عذاب وجدان نمی‌شوید.

4- نباید از غذاهای تکراری و یکنواخت در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید. غذاهای تکراری و بدون تنوع در وعده‌های غذایی تاثیر مخربی در دنبال کردن رژیم غذایی دارند و بسیار کسالت‌بارند. کارشناسان تغذیه معتقدند که بهترین حالت برای دسترسی به وزن ایده‌آل با رژیم غذایی سالم، تنوع غذایی است.

5- نباید محصولات حیوانی و لبنیات را به سبزیجات و میوه‌ها ترجیح دهید. هر دو باید به میزان لازم در رژیم غذایی‌تان موجود باشد. مصرف سبزی‌ها و میوه‌ها به‌عنوان کم‌کالری‌ترین غذاهای طبیعی از جمله نقاط مثبت یک رژیم غذایی سالم است.

6- باید از مواد تشکیل‌دهنده مواد غذایی مطلع باشید. پیش از مصرف انواع خوراکی‌ها توضیحات روی بسته‌بندی و مواد تشکیل‌دهنده آن را بشناسید و از سلامت آن مطلع شوید. درصورتی‌که موادی را نمی‌شناسید یا از میزان کالری، چربی یا قند آن مطمئن نیستید آن را مصرف نکنید.

7- باید ورزش را در برنامه روزانه خود در اولویت قرار دهید. با انجام تکنیک‌های ورزشی هدفمند می‌توانید سوخت و ساز بدن را افزایش دهید و به این ترتیب میزان بیشتری از کالری دریافتی را بسوزانید.

8- نباید از مواد فراوری‌شده و کنسروها بیش از حد استفاده کنید. این مواد به دلیل مواد نگهدارنده و نمک فراوانی که دارند در گروه غذاهای نه چندان سالم قرار می‌گیرند. بنابراین متخصصان توصیه می‌کنند که تا می‌توانید از موادغذایی به صورت تازه و به روز مصرف کنید.

9- باید جمله کم‌بخور همیشه بخور را ملکه ذهن خود کنید. بسیاری از زنان فرانسوی با اتکا به همین جمله است که هرگز در طول زندگی‌شان طعم اضافه وزن را نچشیده‌اند. آن‌ها معتقدند حتی از هر غذای سالم و طبیعی باید به قاعده و اندک خورد و از زیاده‌روی پرهیز کرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 646129 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟