چه کنیم که شکم نیاوریم؟ / همه چیز درباره دراز و نشست

به گزارش رکنا ، دراز و نشست یکی از ورزش هایی است که تصور می شود به کوچک کردن شکم کمک می کند، ولی آیا واقعا کوچک کردن شکم با درازنشست مقدور است؟

 با این حال طبق پژوهش های علمی انجام شده و نظر بسیاری از متخصصین، این توصیه چندان مورد تائید نیست. در حدود سال ۱۸۹۵ پژوهشگران طی آزمایشی تأثیر درازنشست بر لاغری شکم و باسن چندین مرد با شرایطی یکسان را بررسی نمودند. در نتیجه با انجام پنج هزار درازنشست و گذشتن ۲۷ روز، ثابت شد که رابطه مستقیمی بین دراز نشست و کم شدن چربی موضعی وجود ندارد. بلکه طبق نتایج این ازمایش، درازنشست به جای تأثیر در لاغری شکم، تنها باعث خوش فرم شدن عضلات شکم و استواری آنها می شود.

اجرای درست دراز و نشست

- به پشت دراز بکشید، زانوهایتان را خم کنید و کف پاهایتان را روی زمین قرار دهید. روی زمین سفت دراز نکشید چرا‌که سبب خواهد گردید در پائین کمرتان حس درد کنید، پس روی زیرانداز نرم یا روی فرش دراز بکشید. بعلاوه میتوانید روی یک جیم بال یا توپ بدنسازی هم دراز بکشید و با کمک آن درازونشست بروید تا از ستون فقرات تان هم حمایت شود.

- دست هایتان را به صورت ضربدری روی سینه تان قرار دهید، دست چپ روی شانه راست و دست راست روی شانه چپ.

حتی می توانید دستان تان را پشت گوش تان نگه دارید، ولی یادتان باشد دست ها را پشت سرتان قلاب نکنید چرا‌که به گردنتان فشار خواهد آورد.

- شکمتان را منقبض نموده و تصور کنید که می خواهید نافتان را به طرف ستون فقرات تان بکشید، براین اساس هیچ قوسی نباید در کمر و هیچ فضای خالی ای بین گودی کمرتان و زمین وجود داشته باشد.

- سر، شانه و قفسه سینه تان را به بالا و به طرف زانوهایتان بلند کنید تا تنها باسن و کف پاهایتان روی زمین باقی بماند. زمانی که بالا می آیید، با استفاده از قدرت شکمتان هوای داخل بدنتان را بیرون بدهید. گردنتان را کشیده نگه دارید و به سقف نگاه کنید.

از چسباندن چانه به قفسه سینه بپرهیزید، تصور کنید یک پرتقال بین چانه و قفسه سینه شما وجود دارد ! برای به حرکت درآوردن بدنتان از حرکات سریع استفاده نکنید. باید بدنتان را به آرامی و تحت کنترل تکان دهید.

- هر بار که دوباره پائین می آیید تا بدنتان را به کف بچسبانید، تنفس کنید. شکمتان را منقبض نگه دارید و بلافاصله دوباره به طرف زانوهایتان بلند شوید.

درازونشست برای لاغری شکم,کوچک کردن شکم با دراز نشست امکان پذیر است,دراز و نشست باعث لاغری شکم می‌شود

با این روش ها شکم نمی آورید

چاقی با استرس

استرس یکی از عوامل مهم اضافه وزن در دوره یائسگی شمرده می شود.

دکمه شلوارتان به این راحتی ها بسته نمی شود؟ هرروز حس می کنید که پیراهنتان تنگ تر می شود؟ معنی اش این است که شکمتان در حال بزرگ شدن است.

چاقی شکم در اکثر خانم های یائسه امر رایجی است. خانم ها معمولاً حول و حوش 5 سال مانده به یائسگی شان حدود 5 کیلو چاق تر می شوند. این اضافه وزن به تدریج بروز می کند اما خانم ها معمولاً زمانی متوجه آن می شوند که شکمشان چربی می آورد.

با گذشت زمان و با تغییرات هورمونی یعنی کاهش استروژن سایز دور کمر بالا می رود. هنگامی که ترشح این هورمون کاهش می یابد لیپوژن بیشتر می شود. یعنی سلول های چربی بیشتر ساخته میشوند و این سلول ها هم میل بیشتری به انباشته شدن در دور کمر دارند.

البته این اضافه وزن در همه ی خانم‌ها یکسان نیست و تنها به تغییرات هورمونی هم مربوط نمی باشد. بلکه عوامل دیگری هم در چاقی دور شکم پس از چهل سالگی مؤثر است مانند استعداد چاقی ژنتیکی، عادات غذایی، استرس و غیره. با این حال میتوان کاری کرد که در چهل سالگی دچار افزایش ناگهانی دور کمر نشد. لطفاً مطالعه ی ادامه ی مطلب را از دست ندهید.

مصرف قند را کاهش دهید

انباشتگی قند در کبد و تولید انسولین بیشتر در بدن نقش موثری در ذخیره شدن چربی ها به خصوص در ناحیه ی دور شکم دارد. توصیه می کنیم کمی استفاده از قند را کاهش دهید بدون اینکه مصرف آنرا بطور کلی قطع نموده باشید. برای این کار بین نان و موادغذایی نشاسته ای و همینطور موادغذایی شیرین مثل کیک ها و شیرینی جات و غیره را( بدون قطع استفاده آنها ) قدری کاهش دهید.

تنها چیزی که توصیه می کنیم مصرف آنرا قطع کنید نوشابه و نوشیدنی های شیرین است. بخاطر اینکه هیچ ماده ی مغذی به بدنتان نمی رسانند و معمولاً مملو از فروکتوز هستند که تأثیر منفی روی انباشتگی چربی دور کمر دارد.

فیبرها را دریابید

فیبرها عناصری هستند که مانع از انباشتگی چربی ها می شوند. این عناصر طبیعی سبب دفع مازاد ماده های مغذی میشوند و تأثیر مثبتی روی شاخص گلیسمی دارند. زیرا تولید انسولین که سبب ذخیره شدن چربی ها می شود را کاهش می دهند.

فیبرها همینطور در بهبود وضعیت فلور روده نقش دارند. وجود فلور روده برای عملکرد خوب سوخت و ساز بدن و کنترل وزن ضروری است. توصیه می کنیم که روزانه 25 تا 30 گرم فیبر استفاده کنید. فیبرها به میزان چشمگیر در میوه ها، سبزیجات، میوه های خشک، حبوبات، غلات و نان سبوس دار وجود دارند.

درازونشست برای لاغری شکم,کوچک کردن شکم با دراز نشست امکان پذیر است,دراز و نشست باعث لاغری شکم می‌شود

محصولات لبنی را فراموش نکنید

نتایج پژوهش های اخیر نشان میدهند که رابطه زیادی بین مصرف محصولات لبنی و کنترل وزن وجود دارد. به عقیده ی محققان، کلسیم موجود در محصولات لبنی سبب از بین بردن چربی ها می شود و پروتئینهای موجود در آنها به راحتی حس سیری ایجاد می کنند.

برای همین لازم است که هم برای کنترل وزن و هم برای بالا بردن استحکام استخوان هایتان از مصرف محصولات لبنی غافل نباشید. توصیه می کنیم که روزانه 3 محصول لبنی میل کنید. به طورمثال 30 گرم پنیر به علاوه ی 1 پیاله ماست و یک فنجان شیر.

ماهی عالی است!

نتایج پژوهش های گوناگون نشان می دهد که مصرف امگا 3 ها سبب کاهش عوامل چاقی شکمی می شود. پژوهشگران استرالیایی یک گروه از خانم های چاق را مورد بررسی قرار دادند.

این خانم‌ها به مدت 12 هفته ورزش کردند و تعدادی از آنها روغن ماهی دریافت نموده و گروه دیگر از این روغن بی بهره ماندند. پس از 12 هفته خانم هایی که علاوه بر ورزش امگا 3 هم دریافت نموده بودند وزن بیشتری به ویژه در ناحیه ی شکمی از دست دادند. توصیه می کنیم که هر هفته دو مرتبه ماهی های چرب مثل ماهی ازاد، ساردین و غیره میل کنید.

استرستان را کاهش دهید

تا حالا کسی با استرس و اضطراب به جایی نرسیده است. استرس یکی از عوامل مهم اضافه وزن دوره ی یائسگی شمرده می شود. بخاطر اینکه سبب تولید بیشتر کورتیزول می شود. این هورمون هم به زیاد شدن سلول های چربی به خصوص در ناحیه ی شکم دامن می زند و سبب احتباس آب می شود. توصیه می کنیم استرس و فشارهای روحی را از خویش دور کنید. یاد خدا، ورزش، هم صحبتی با دوستان و انجام فعالیت های دلخواهتان کمک می کند تا به حس ارامش بیشتری برسید.

روزانه 30 دقیقه پیاده روی کنید

زمانی که سن و سال مان بالا می رود میل بیشتری به خانه نشینی پیدا می کنیم و عضلات مان آب می شود برای همین هم کالری کمتری می سوزانیم. خود را در منزل حبس نکنید. روزانه نیم الی یک ساعت پیاده روی داشته باشید. همه ی خریدهایتان را به همسر یا فرزندانتان نسپارید. خریدهای سبک را خودتان انجام دهید. از هر فرصتی برای تحرک بدنی استفاده کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 628557 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟