بدون کراتین 60 روزه موهای تان را لخت و صاف کنید+ فرمول ناب

صاف کردن مو در خانه دیگر مثل قبل سخت نیست. شاید برایتان پیش آمده باشد که بخواهید موهای فر یا وز خود را لَخت و صاف کنید. احتمالاً هر بار برای این کار از روش‌های مختلفی مثل داروهایی شیمیایی مراقبت از مو یا اتوهای مو استفاده کرده‌اید که هرکدام به‌نوبۀ‌خود در بلند‌مدت باعث آسیب‌رساندن به پوست و موی سر شما می‌شود، یا باعث تضعیف پیاز مو و درنتیجه کم‌شدن رشد موهایتان می‌شود.

داشتن موهایی صاف نیازمند مراقبت مناسب از مو است؛ زیرا لایۀ بیرونی مو روغنی دارد که باعث مرطوب نگه‌داشتن مو می‌شود و با از‌بین‌رفتن این لایۀ رطوبت، تازگی مو از بین رفته و در‌نتیجه موهای شما دیگر صاف نخواهد بود.

صاف کردن مو در خانه با روش‌های طبیعی

شیرۀ نارگیل و آب لیمو، یک مخلوط مناسب برای صاف کردن موی شماست و علاوه‌بر‌آن باعث درخشان‌تر شدن موی سر شما و از‌بین‌رفتن شوره نیز می‌شود.

یک نارگیل تهیه کنید و بعد از رنده‌کردن آن مقداری آب به آن اضافه کنید. سپس، عصارۀ شیره نارگیل و آب لیمو را نیز به آن اضافه کنید و در یک مخلوط‌کن این ترکیب را به‌خوبی مخلوط کنید. بعد از تهیۀ این ترکیب، آن را در فضایی سرد مثل یخچال برای مدت حدود پنج تا شش ساعت نگهداری کنید.

زمانی که سطح این مخلوط دارای یک لایه کف شد، آن را با یک قاشق برداشته و از آن استفاده کنید. به‌این‌ترتیب که مایع مخلوط‌شده را روی موی سر خود ریخته و پخش کنید، بدون اینکه آبی به موی سرتان بزنید. حالا با یک حوله – که از قبل آن را با آب داغ کمی خیس کرده‌اید – موهایتان را ببندید و بعد از گذشت یک ساعت موهای خود را با شامپو بشویید.

سعی کنید از این مخلوط هر روز استفاده کنید. اما اگر این روش برایتان سخت و زمان‌بر است، مقداری شیرۀ نارگیل و آب لیمو را به مقدار مساوی درون یک اسپری که تمیز و خالی است ریخته و آن را به موهای خود اسپری و سپس شانه کنید و بعد از آن موهای خود را با شامپو بشویید و مجدداً آن را شانه کنید.

ژل آلوئه‌ورا نیز علاوه بر کمک به صافی مو باعث سلامت مو و از‌بین‌رفتن شوره سر می‌شود.

کمتر از شش قاشق ژل آلوئه‌ورا را همراه با سه قاشق روغن نارگیل و سه قاشق ماست مخلوط کنید و به موهای مجعد خود بزنید و پس از حدود چهل دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. این روش مثل روش قبل روزانه نیست و بهتر است تنها یک تا دو بار در هفته از آن استفاده شود.

ترکیب ژلاتین و اسطوخودوس نیز درمانی مؤثر برای صاف کردن مو است. ژلاتین به علت پروتئین فراوانی که دارد باعث براق‌شدن و صاف‌شدن مو می‌شود. علاوه‌بر‌آن، این گیاه درمان آسیب‌دیدگی موها به دنبال دارد.

یک قاشق ژلاتین را در حدود یک لیوان آب ولرم ریخته و سپس یک قاشق سرکۀ سیب و مقداری از اسانس اسطوخودوس را (حدود چند قطره) به این مخلوط اضافه کنید و بعد از تهیه، موهای خود را با این ترکیب با آب گرم به مدت پانزده دقیقه بشویید.

آووکادو نیز روشی مناسب برای صاف کردن مو در خانه است.

آووکادوی کامل را به‌صورت له‌شده با دو قاشق روغن زیتون ترکیب کنید و موهای خود را از ریشه تا انتها به این مخلوط آغشته کنید و با یک حوله موهای خود را بپوشانید. بعد از گذشت چهل دقیقه موهای خود را با شامپو بشویید.

همچنین می‌توان به جای ترکیب آووکادو با روغن زیتون از موز و روغن بادام استفاده کنید. به‌این‌ترتیب که یک موز له‌شده را به همراه نصف قاشق روغن بادام به آووکادو اضافه کنید و پوست سر و موهای خود را با این مخلوط ماساژ دهید. همانند قبل موها را پوشانده و بعد از چهل دقیقه با شامپو مجدداً آن را بشویید.

روغن مو نیز به صاف شدن مو کمک می‌کند.

مقداری روغن مو را پس از گرم‌کردن به صورت ملایم به پوست سر خود بزنید و بعد از نیم‌ساعت ماساژ‌دادن موها را شانه و با یک کلاه بپوشانید.

مخلوط عسل و شیر هم یک راه آسان برای صاف کردن مو در خانه است. کمی عسل را با یک لیوان شیر ترکیب کنید و موهای خود را به آن آغشته کنید. بعد از گذشت حدود دو ساعت موها را با شامپو بشویید. از این روش تا شصت روز استفاده کنید تا موهایی صاف داشته باشید.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 450668 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟