تناسب اندام با میوه ای خوشبو

خواص و ارزش تغذیه ای میوه به  برای سلامتی Health

1.خواص ضدالتهابی به:

این میوه یک منبع غنی از ویتامین c است، که تقریباً 25 درصد از میزان روزانه توصیه شده از این ویتامین را تامین میکند. ویتامین c ، به افزایش ایمنی بدن می کند و بسیاری از بیماری های التهابی را نیز درمان می کند.

همچنین دارای خواص ضد آلرژی نیز میباشد. این میوه و عصاره های دانه آن می توانند برای درمان درماتیت و سیستیت استفاده شوند ؛ همچنین در بسیاری از محصولات غذایی برای افرادی که مبتلا به آلرژی نیز هستند، مورد استفاده قرار میگیرد.

2.به چه خواصی برای لاغری و کاهش وزن دارد؟

به، یک میوه کم کالری است ،اما سرشار از فیبر غذایی می باشد.100 گرم از این میوه تازه خام، حاوی حدود 57 کالری است. همچنین دارای چربی اشباع شده، سدیم و کلسترول کم است، که این ویژگی ها باعث می شود یک گزینه ای مناسب برای کاهش وزن و سلامت کلی باشد.

3.خواص معجزه گر به در درمان زخم معده:

فنولهای موجود در بسیاری از مواد غذایی باعث ایجاد زخم معده می شوند.آب این میوه برای افراد مبتلا به زخم معده مفید است و به درمان آن کمک می کند، زیرا دستگاه گوارش را آرام میکند.

4.درمان بیماری های معده و همروئید با خواص به:

به، درمان موثر برای بیماری ها و ناراحتی های صبحگاهی است.به، زمانی که با عسل مخلوط شود، می تواند به درمان کولیت، اسهال، یبوست و عفونت های روده کمک کند و شربت به برای درمان هموروئید نیز استفاده می شود.

خواص به برای بیماری های گوارشی

5.خواص آنتی اکسیدانی میوه به:

این میوه به دلیل وجود ترکیبات پلی فنولیک، خواص آنتی اکسیدانی شگفت انگیزی دارد.این آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه می کنند و روند پیری را کاهش می دهند و همچنین از بیماری های قلبی- عروقی و سکته مغزی نیز جلوگیری می کنند.

6.درمان تهوع و استفراغ خواص به:

به پخته شده یا جوشیده، تهوع و استفراغ را از بین می برد و به عنوان یک دیورتیک خوب، به حذف سموم و مایعاتی که بدن می سازد، کمک می کنند.

خواص به برای حالت تهوع

7.خواص ضدویروسی میوه به:

تحقیقات نشان می دهد که میوه به، غنی از خواص ضد ویروسی است .فنول های موجود در این میوه با فعالیتهای ضد ویروسی قوی و خواص آنتی اکسیدانی که دارند، در برابر سرماخوردگی و سایر بیماریهای ویروسی از بدن محافظت می کنند.

8.کاهش فشار خون با خواص به:

این میوه غنی از پتاسیم است و کمک می کند تا فشار خون بالا متعادل شود و باعث کاهش آن می شود.

خواص به برای فشار خون

9.کاهش میزان و سطح کلسترول با خواص به:

مصرف منظم این میوه، کمک میکند تا ال دی ال یا کلسترول بد در خون کاهش یابد و قلب Heart را سالم نگه میدارد.

10.خواص ضد سرطانی به:

خواص آنتی اکسیدانی به، به بدن کمک می کند تا در مقابل رادیکال های آزاد و سلول های سرطانی مقاومت کنند .همچنین حاوی تانین می باشد که این تانین ها، از غشاهای مخاطی در برابر سرطان محافظت می کنند و مواد شیمیایی و سمومی که باعث سرطان در روده بزرگ می شوند را از بین می برد.

خواص به برای مبارزه با سرطان

11.خواص به در درمان استرس:

آنتی اکسیدان های مختلف در به، به کاهش استرس و حفظ ذهنی آرام کمک می کنند.

12.درمان بیماری های کبدی و چشم با خواص به:

مصرف به، برای کسانی که به بیماری های کبدی و یا چشم مبتلا هستند، مفید می باشد.در چین، دانه های به خیس شده و آب پز شده را در تهیه ژله استفاده می کنند، که می تواند مشکلات گلو درد و التهابات غشاهای مخاطی و مشکلات مربوط به چشم را تسکین دهد.

خواص به برای درمان بیماری های مزمن

مزایا و خواص دانه ها و روغن به :

دانه های به، می توانند در درمان گلو و سایر بیماری های ویروسی نیز موثر باشند.روغن آن نیز مانع عرق کردن، تقویت قلب، کبد و معده می شود.

سایر خواص به:

آب این میوه، در درمان بیماری های قلبی عروقی، بیماری های تنفسی، کم خونی و آسم مفید است.مصرف منظم آن می تواند در درمان سل و نارسایی کبدی نیز موثر باشد.

خواص به و انتخاب و نگهداری میوه به:

شروع ارائه این میوه به بازار Store از اوایل شهریور است. برای خرید به، توجه داشته باشید که رنگ روشن طلایی آن را انتخاب کنید. و به سبز و کال را انتخاب نکنید، زیرا تلخ است. علاوه بر این، از خرید به هایی که دارای کبودی و یا ریز هستند، اجتناب کنید، زیرا طعم و عطر ندارند.

می توانید به را در خانه، به مدت یک هفته در محل خنک و تاریک و دور از معرض گرما و رطوبت نگهداری کنید و به مدت چند هفته در داخل یخچال سالم می مانند.

به های عطری کوچک تر دارای پرزهایی روی پوستشان هستند که پس از شستن میوه به راحتی از بین می روند.برای جدا کردن میوه آن می توانید به را از درازا به دو نیم قسمت کنید و سپس با قاشق هسته ها را خارج و مصرف کنید.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 445135 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟