لاغری سه سوته با شکلات!

سرشار از مواد معدنی

شکلات سرشار از منیزیم، فسفر، پتاسیم، آهن، روی یا حتی ویتامین‌ها به ویژه ویتامین‌های گروه ب است.

ضدافسردگی طبیعی و بسیار عالی برای تقویت روحیه

به علت وجود منیزیم، به عنوان آرام بخش شناخته شده و به ارسال تکانه‌های عصبی کمک می‌کند.

پیشگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی

فلاونوئیدهای موجود در کاکائو و شکلات در واقع میزان کلسترول بد (LDL) را در خون کاهش می‌دهد و خاصیت کششی رگ‌های خونی را در بدن حفظ می‌کنند.

پیشگیری از فشار خون بالا و دیابت Diabetes نوع دو

فلاونوئید موجود در شکلات تلخ، فشار خون را به طور قابل توجهی پایین می‌آورد.

مقابله با پیری

شکلات تلخ یکی از ده ماده غذایی جوانی و کاکائو سرشار از فلاونوئید و به ویژه آنتی اکسیدان کاتچین است. این آنتی اکسیدان به داشتن بدنی جوان‌تر و پویاتر کمک می‌کند.

جلوگیری از چاقی

شکلات تلخ حاوی ویتامین‌‌های زیادی است که برای بدن مفید است. خوردن مقداری شکلات در روز به جای سایر مواد غذایی پرکالری و بدون ارزش غذایی توصیه می‌شود. بهتر است روزانه حدود ۳۰ گرم شکلات تلخ (حداقل ۷۰ درصد) نه کم‌تر و نه بیشتر بخوریم.

امکان جلوگیری از بروز سکته مغزی

دانشمندان معتقدند افرادی که مقدار مناسبی شکلات مصرف می‌کنند، خطر سکته مغزی کم‌تر آن‌ها را تهدید می‌کند. محققان در موسسه کارولینسکا سوئد تحقیقی را بر روی ۳۰ هزار مرد ۴۹ تا ۷۵ ساله انجام دادند. بعد از ۱۰ سال از آغاز این تحقیق ۱۹۹۵ نفر از این افراد با اولین سکته مغزی خود مواجه شدند. آمار نشان می‌داد افرادی که به طور متوسط مقدار مناسبی شکلات مصرف می‌کردند نسبت به افرادی که اصلا شکلات مصرف نمی‌کردند، به میزان ۱۷ درصد کم‌تر با سکته مغزی مواجه شده بودند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 440103 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟