ایده های طلایی  در تقویت مژه ها

 چندین روش طبیعی برای داشتن مژه های ضخیم و بلندتر وجود دارد مانند تمام درمان های خانگی، شما باید این درمان ها را در طول یک ماه یا دو ماه انجام دهید.تقویت مژه

روغن های مهم گیاهی و حامل برای پرپشت شدن مژه

روغن های اساسی مختلفی برای افزایش رشد مو ،وجود دارند و همچنین می توانند باعث رشد مژه نیز شوند از آنجایی که این روغن ها باید مستقیما به منطقه چشمی اعمال شوند، از آنها باید به ندرت و با دقت استفاده شود ،تا به داخل چشم نفوذ نکند.

روغن کرچک بهترین درمان خانگی برای پرپشت شدن مژه

۱) روغن کرچک:

اولین روغن اساسی در لیست، روغن کرچک است ؛ روغن کرچک یک روغن گیاهی است ،که از دانه بذر لوبیا گرفته شده است، و به عنوان یک محرک قوی شناخته شده است که می تواند باعث رشد و تغذیه فولیکول مو شود. تاریخچه روغن کرچک، به نظر طولانی است، و در مصر باستان ادعا می شود ،که به عنوان پماد استفاده می شد و کلئوپاترا از آن برای روشن کردن سفیده چشم اش استفاده می کرده است. حقیقت یا افسانه، واقعا برای پر شدن و درخشان شدن مژه ها مفید است علاوه بر این، با عفونت هایی که، باعث ریزش مژه ها می شوند، مبارزه کند.

برای استفاده از روغن کرچک به عنوان یک درمان خانگی، نیاز به یک تکه پنبه یا برس آرایشی کوچک تمیز دارید ،که به عنوان یک اپلیکاتور برای مژه ها استفاده کنید قبل از رفتن به رختخواب، با دقت روغن را به مژه هایتان بزنید و اجازه دهید تا جذب شود وقتی بیدار شدید آن را با آب بشورید.شما همچنین می توانید کمی ژل آلوئه ورا، را با روغن کرچک مخلوط کنید.آنها را به خوبی مخلوط کرده و با استفاده از پنبه یا قلم مو به مژه های خود بزنید - به همان اندازه که ریمل می زنید.اجازه دهید،تا به مدت یک شب بماند تا جذب شود و بعد از بیدار شدن به خوبی بشورید.برای بهترین نتیجه،این فرایند باید به طور منظم برای ۱ تا ۳ ماه تکرار شود.

بهترین درمان خانگی برای پرپشت شدن مژه با روغن زیتون

۲) روغن زیتون:

روغن زیتون، یک روغن حامل شناخته شده است ،که به منظور افزایش رشد مو استفاده می شود و نیز یک درمان خانگی برای داشتن مژه های ضخیم تر به کار می رود.روغن زیتون، غنی از اسید اولئیک و همچنین ویتامین E است، که هر دو برای رشد مو مورد نیاز هستند.این دو عنصر، می توانند مو را تغذیه کرده و همچنین مژه ها را حجیم کنند.حتی باعث می شود که مژه هایی تیره تر داشته باشید.برای استفاده از روغن زیتون به عنوان درمان خانگی برای رشد مژه ها، یک برس ریمل قدیمی که تمیز است، یا یک تکه پنبه به عنوان اپلیکاتور آماده کنید.اپلیکاتور خود را ،درون مقدار کمی روغن زیتون گرم شده قرار دهید.قبل از رفتن به رختخواب، روغن را به مژه هایتان بمالید.روغن را شب بر روی مژه خود بزنید و بلافاصله بعد از بیدار شدن، با آب بشویید.این روال را روزانه و به مدت حداقل دو ماه یا تا پیدا شدن نتیجه، تکرار کنید.

بهترین درمان خانگی برای رشد و پرپشت شدن مژه

۳) ژل آلوئه ورا :

آلوئه ورا، یک درمان خانگی شگفت انگیز و موثر برای داشتن مژه های ضخیم و بلند است.آلوئه ورا ،حاوی مواد مغذی و ویتامین هاست که به ضخیم و بلند شدن مژه ها کمک می کند.حاوی ویتامین ,E, A, B-۱۲ و C است، که همه ی آن ها برای رشد موهای سالم و براق موثر هستند.همچنین حاوی ،اسید فولیک است که مانع ریزش مژه ها می شود .علاوه بر این، آلوئه ورا دارای اثر مرطوب کنندگی است، که مژه ها را سالم نگه می دارد.برای استفاده از آلوئه ورا به عنوان یک درمان خانگی برای داشتن مژه های ضخیم و بلند، یک اپلیکاتور مانند یک برس ریمل تمیز را آماده کنید.آلوئه ورا را با دقت بشورید تا لاتکس و لزجی زیاد آن دور ریخته شود.کمی ژل آلوئه ورا را برداریدو قبل از اینکه به رختخواب بروید، روی مژه های خود بزنید. اجازه دهید کل شب بماند.صبح، ژل را با آب گرم بشویید.همچنین، می توانید آلوئه ورا را با روغن جوجوبا مخلوط کنید، یکی دیگر از درمان های شناخته شده که برای رطوبت رسانی مو و افزایش رشد مو مفید است.این دو ماده را با نسبت های مساوی با هم مخلوط کنید و به آرامی به مژه هایتان بزنید و برای حدود ۱۵ دقیقه اجازه دهید،تا بماند و سپس بشورید. این کار را تا دو بار در روز تکرار کنید.

روشهای خانگی برای پرپشت و بلند کردن مژه

۴) برس کشیدن مژه ها:

به همان مقدار که ساده به نظر می رسد، افراد زیادی روی این شیوه قسم می خورند.برس کشیدن مژه ها، ذراتی مانند خاک و گرد و غبار که از رشد سالم آن جلوگیری می کند را از بین می برد.این ذرات، می توانند منافذ مژه را را مسدود کنند، بنابراین رشد مژه شما متوقف می شود و یا حتی باعث ریزش مژه ها می شود.علاوه بر این، برس کشیدن می تواند گردش خون را تسریع کند، تا مواد مغذی بیشتری به فولیکول های مژه ها برسند.این روش به نحوه ماساژ Massage دادن مژ ها کار می کند و با بهبود گردش خون، به ضخامت تارهای مو کمک می کند.مژه های خود را با برس خودش شانه کنید، از ریشه تا انتهای مژه.این کار را دو بار در روز به مدت ۵ دقیقه انجام دهید.تا زمانی که نتیجه مورد نظر به دست آید، این کار را تکرار کنید.

روشهای خانگی برای پرپشت و بلند کردن مژه با ویتامین E

۵) ویتامین E:

مطالعه ای که بر روی ویتامین E که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، نشان داد که رشد مو در افرادی که ویتامین E مصرف می کنند، نسبت به افرادی که پلاسبو مصرف می کنند، بیشتر است.این مطالعه نشان داد، که خواص آنتی اکسیدانی ویتامین E ،باعث کاهش اکسید کنندگی پوست سر می شود که با ریزش مو نیز مرتبط است.برای استفاده از این درمان خانگی ساده، چند قطره ویتامین E را ،بر روی یک برس مژه خود بریزید و مژه هایتان را برس بکشید.

بهترین روشهای خانگی برای پرپشت و بلند کردن مژه با ماساژ

۶) انجام ماساژهای پلکی:

ماساژ پلک ها، یک ماساژ درمانی برای بهبود گردش خون است که به رشد مژه کمک می کند.بهبود جریان خون، مواد مغذی بیشتری را به بخش ماساژ داده شده، می رساند و باعث رشد بهتر فولیکول ها در این منطقه می شود.این کار، رشد مو را تحریک می کند و مانع از شکستگی و یا نازک شدن مژه ها می شود.برای انجام ماساژ پلک، مقدار کمی کره شی ، ژل نفتی، یا روغن را روی پلک چشمان خود قرار دهید.به یاد داشته باشید، مقدار بسیار کمی از این ماده را روی چشمانتان بریزید، تا به داخل چشمانتان نفوذ نکنند.علاوه بر این، حتما انگشتانتان را بشورید.پس از آن، از انگشتان خود برای ماساژ خط مژه و ابرویتان استفاده کنید.

ماساژ را به صورت حرکات دایره ای، با استفاده از انگشت حلقه خود، به آرامی انجام دهید.این ماساژ را برای حدود ۵ دقیقه در هر نوبت، به ازای هر چشم انجام دهید.این کار را دو بار در روز برای ۱ تا ۳ ماه انجام دهید.

پرپشت و بلند کردن مژه با پوست لیمو

۷) مخلوط پوست لیمو:

پوست لیمو، یک درمان فوق العاده دیگری برای داشتن مژه های ضخیم و بلند است.پوست لیمو، حاوی اسید فولیک و همچنین ویتامین های B و C است، که برای ساخت ماسک صورت نیز استفاده می شود، برای تقویت پوست، که همچنین برای رشد مو نیز بسیار مفید است.

این ماده حاوی، اسید فولیک و همچنین ویتامین b و c می باشد، که به افزایش رشد مو کمک می کند، که حتی ممکن است در روغن های ضروری مثل روغن زیتون یا روغن کرچک تزریق شود، تا باعث تقویت خواص پاک کنندگی و تحریک کنندگی پوست شود.

برای داشتن بهترین نتایج، پوست لیمو را در روغن کرچک یا روغن زیتون، درون یک کاسه خیس کنید و اجازه دهید این مخلوط حداقل ۲ هفته بماند.پس از آن، با استفاده از یک تکه پنبه یا برس، ریمل مژه یا ابرو، می توانید روغن را روی مژه های خود، قبل از خوابیدن بمالید و اجازه دهید تا یک شب کامل بماند.صبح بعد از بیدار شدن با آب گرم بشورید.این کار را هر شب برای ۱ تا ۳ ماه ،یا تا دریافت نتایجی که می خواهید، انجام دهید.

تخم مرغ بهترین روش خانگی برای پرپشت و بلند کردن مژه

۸) تخم مرغ نیز برای مژه ها مفید است!

تخم مرغ، یک غذای فوق العاده است و ما قبلا از مزایای آن برای تهیه و تقویت مو صحبت کرده بودیم . همچنین برای داشتن مژه های ضخیم و بلند، مناسب هستند. تخم مرغ ،غنی از پروتئین است و همچنین حاوی ویتامین های B و بیوتین هستند ،که برای افزایش بافت مژه مفید هستند.برای استفاده از تخم مرغ به عنوان یک درمان خانگی برای داشتن مژه های ضخیم و بلند، ابتدا باید یک تخم مرغ کامل را بشویید، یک قاشق غذاخوری گلیسیرین را به آن اضافه کنید و این مخلوط را تا زمانی که کرم رنگ و سفت شود، هم بزنید.از یک تکه پنبه به عنوان یک اپلیکاتور استفاده کنید ،و آن را در مخلوط بگذارید . پنبه را به آرامی بر روی مژه های خود بزنید.به یاد داشته باشید که نباید ،پنبه بیش از حد خیس بخورد تا از چسبیدن آن به چشم جلوگیری شودو بعد از ۱۵ دقیقه مژه ها را آب سرد را بشویید.این کار را سه بار در هفته به مدت چند ماه تا زمانی که نتیجه مطلوب به دست بیارید، تکرار کنید.

چای سبز روش عالی برای پرپشت و بلند کردن مژه

۹) چای سبز برای داشتن مژه های سالم:

چای سبز ،دارای فلاونوئیدها است که رشد مژه را تقویت می کند .این نتیجه، در مطاله ای با استفاده از جوندگانی که ریزش موداشتند، ثابت شد.ک مطالعه نشان داد، که جوندگانی که چای سبز دریافت کردند نشانه هایی از رشد مو را از خود نشان می دادند، در حالی که به گروه دیگر فقط آب داده شده بود، بهبودی از ریزش مو را نشان ندادند.برای استفاده از چای سبز به عنوان یک درمان خانگی برای نازک بودن مژه ها، یک فنجان چای سبز، ترجیحا شیرین، تهیه کنید.اجازه دهید تا خنک شود.زمانی که خنک شد، با استفاده از یک اپلیکاتور ،مانند:یک تکه پنبه، چای سبز را روی مژه های خود بمالید.چای را از ریشه مژه ها تا انتهای آن بزنید.به آرامی این کار را انجام دهید، و اجازه ندهید مژه ها با چای زیادی خیس بخورد، تا چای به چشمان نفوذ کنند.اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند و سپس آنرا با آب شستشو دهید. اینکار را دو بار در هفته، برای مدت ۳ ماه تکرار کنید.

روشهای خانگی برای پرپشت و بلند کردن مژه با کره شیا

۱۰) کره شیا:

کره شیا، که از یک دانه و غلات می آید، قرن هاست که برای تغذیه پوست، ناخن و مو استفاده می شود.کره شیا حاوی، ویتامین های A و E است که هر دو باعث تقویت فولیکول های مو و افزایش رشد مژه می شوند.به سادگی یک تکه پنبه را در یک مقدار بسیار کمی از کره شیا، قرار دهید و به ریشه مژه ها بزنید.اجازه دهید، تا یک شب بماند و صبح روز بعد با آب گرم شستشو دهید.برای گرفتن بهترین نتیجه، این روند را برای ۱ تا ۳ ماه تکرار کنید.

تمام روغن های گیاهی که برای پرپشت شدن مژه و درمان ریزش مژه می توان استفاده کرد

روغن هسته انگور :

این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسیدهای چرب غیر اشباع آن تا ۹۰ درصد می رسد. خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره انگور ۵۰ برابر بیشتر از ویتامین E و ۲۰ برابر بیشتر از ویتامین C است. روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق العاده موثر برای فعال سازی مجدد رشد پیاز مو است که با ماساژ دادن آن روی پوست سر می توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید.

روغن رزماری برای پرپشت شدن مژه و درمان ریزش مژه

روغن رزماری :

رزماری یا اکلیل کوهی یکی از گیاهان دارویی معطر با نفوذ پذیری بالا و همچنین خواص درمانی بی نطیر که در کمتر گیاه دارویی این خواص را می توان یافت، روغن رزماری یک روغن محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و بر اعصاب مرکزی اثر مؤثری دارد . از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده و ماندگار نیز هست.

روغن جوجوبا برای پرپشت شدن مژه و درمان ریزش مژه

روغن جوجوبا :

جوجوبا در حقیقت دانه هایی مانند بادام زمینی است که در گذشته در محلی میان مکزیک و آمریکا رشد می کرده که محققان کشورمان موفق به تکثیر و تهیه این روغن در کشور عزیزمان ایران شده اند بد نیست بدانید که این روغن با غلظت زیاد اما مانند چربی پوست انسان است و خاصیت جذب سریع نیز داراست و در تهیه بسیاری محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد بی شک با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که دارای تاثیر فوق العاده در زمینه پوست و مو از جمله :ضد چین و چروک بوده و سرشار از ویتامین های A,B,E و مواد معدنی مانند سلنیوم می باشد ، مرطوب کننده و نرم کننده پوست و مو ، شفافیت پوست و مو ، جلوگیری از ریزش مو به دلیل دارا بودن مواد معدنی و ویتامین ها ی B,E ، مفید در ضخیم و پرپشت شدن مو ، برطرف کننده خشکی و ترک لب ، مفید برای پوست های مستعد آکنه می باشد.

پرپشت کردن مژه با روغن کرچک

روغن کرچک :

کرچک یکی دیگر از گیاهان دارویی با سابقه ای بیش از۴۰۰۰ سال است که این خود گواه ویژگی های خاص این گیاه است. از خواص درمانی این روغن باید به مواردی از جمله :تقویت مژه و ابرو ، از بین برنده موخوره ، تقویت و رشد مو ، چین و چروک پوست ، از بین برنده خشکی و ترک دست و پا ، مسکن درد مفاصل اشاره کرد .

روش های طبیعی برای پرپشت کردن مژه

روغن سیاه دانه :

سیاه دانه ، سیاه تخمه و یا در عربی شونیز یکی دیگر از قدیمی ترین طعم دهنده ها که قدیمی تر ها و شاید امروزه نیز در نان ها و ترشی های محلی مورد استفاده قرار می گیرد که روغنی از این دانه ها تهیه می شو که شاید به جرات بتوان گفت یکی از بهترین روغن ها در زمینه پوست و مو است، سیاه دانه کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی برای تهیه و تولید انواع لوسیون ضد ریزش مو و ابرو ، تقویت کننده های گیاهی برای مو ، ابرو و مژه و همچنین پمادهای ضد درد مفاصل که به شکلهای مختلفی مانند :روغن خالص سیاه دانه ،پماد، لوسیون ، سرمه ، ریمل و… تهیه و به بازار Store عرضه می شود و از اقبال و استفبال عمومی فراوانی برخوردار است.

روغن نارگیل بهترین روغن برای پرپشت شدن مژه

روغن نارگیل :

روغن نارگیل یکی از روغن های طبیعی و اشباع است که از گوشت داخل میوه نارگیل تهیه می شود و یکی از نشانه های بارز آن مایع بودن روغن در دمای معمولی و جامد شدن در دمای پایین است. این روغن که یکی از نام آشنا ترین روغن ها در میان مردم جهان و دارای کاربردهای بیشماری در زمینه تهیه مواد آرایشی است که سهم مهمی را در این صنعت به خود اختصاص داده است، بی شکروغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها در زمینه رطوبت بخشیدن به پوست و مو و رفع خشکی پوست و مو است که البته با رایحه مطبوع و قدرت نفوذ پذیری بالا و قدرت تقویت پوست و مو جایگاه ویژه ای در میان سایر روغن های طبیعی و گیاهی دارد.

پرپشت کردن مژه با روغن های طبیعی و گیاهی

روغن زیتون :

روغن زیتون مادر روغن های مفید برای پوست و مو است. این روغن می تواند جای بسیاری از محصولات حالت دهنده موها را بگیرد چراکه می تواند به طور عمیق در موها نفوذ کرده و آنها را مرطوب و هم به حالت گرفتن کمک کند. روغن زیتون تا حد زیادی خشکی و زمختی موها را از بین می برد و به همین دلیل بیشتر از همه این روغن سبک را به کسانی پیشنهاد می کنیم که همیشه از خشکی بیش از اندازه موها شاکی اند. ناگفته نماند که آنتی اکسیدان موجود در روغن با نازک شدن و ریزش موها مبارزه می کند.

نکات مفید دیگر برای داشتن مژه های سالم

کنار استفاده از درمان های خانگی که در بالا ذکر شد، باید این نکات را در ذهنتان داشته باشید.هرگز با آرایش، به ویژه آرایش چشم، شب نخوابید.این کار باعث خشک شدن مژه ها می شود.خشک شدن مژه ها، باعث شکننده شدن مژه ها و در نهایت ریزش مژه ها می شود.حتما تمام آرایش خود را پاک کنید و اجازه دهید تا مژه هایتان نفس بکشند.

با مژه هایتان به سختی رفتار نکنید

روی مژه هایتان مواد آرایشی زیاد نزنید و برای پاک کردن آرایشتان ، محکم رویش فشار نیاورید.همیشه به آرامی رفتار کنید و آرام ماساژ دهید.از استفاده از اکستنشن مژه یا مژه های مصنوعی، اجتناب کنید، زیرا این کار به احتمال زیاد می تواند، به مژه هایتان صدمه وارد کند.

 

کدخبر: 391954 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟