شهرداری تهران در بهار امسال برای زیباسازی شهر چه می کند؟

وی افزود: در بحث استقبال از بهار امسال طرحی به شهردار تهران ارائه شد و مورد موافقت قرار گرفت و به مناطق ٢٢ گانه ابلاغ شد و از طریق سازمان زیباسازی کاری صورت گرفت و بررسی انتخاب تم رنگ برای فعالیت‌های زیباسازی برای آراستگی شهر در حوزه رنگ برگزار شد که برای نوروز امسال، سبز به عنوان رنگ شادی‌بخش و پیام آور حیات و شادی و فیروزه‌ای و سفید و زرد و طوسی هم انتخاب شد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: یکی از نکته‌هایی که می‌تواند برای ایام نوروز در شهر جذاب باشد، سازه‌های حجمی است که طرح مشترک سازمان بوستان‌ها و زیباسازی است، این کار با مدیریت سازمان زیباسازی انجام می‌شود و این‌ها سازه‌هایی هستند که در ارتباط با موضوعات شهروندی است و عکس و ثبت خاطره را می‌توان برای آن مدنظر قرار داد.

نظری درباره دیگر فعالیت‌های معاونت خدمات شهری در طرح استقبال از بهار گفت: ۴۰۰ اثر از سوی ۲۵۰ هنرمند روی تخم مرغ‌های رنگی از دیگر صحنه‌های دیدنی شهر خواهد بود، آذین‌بندی معابر و استقرار سفره هفت سین در میادین اصلی نیز از دیگر اقدامات است. همچنین سازمان بوستان‌ها که همیشه پیام‌آور اصلی بهار در شهرداری است، گل‌آرایی معابر، ایجاد فرش گل و کاشت لاله را در دستور کار دارد و امسال طرح گیلاس گل مد نظر قرار گرفته است تا زیبایی خاصی به میادین شهر بدهد.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست‌ شهرداری تهران ادامه داد: در حوزه‌های مختلف ما توزیع نهال را داریم، از جمله این که نهال رایگان درب منازل شهروندان توزیع خواهد شد. در ورودی‌های منتخب، میادین و بزرگراه‌های شهر توزیع نهال رایگان به مناسبت هفته درختکاری در قالب طرح استقبال از بهار انجام می‌شود.

نظری در پایان با بیان این که تا قبل از پایان سال، ۱۰ بازار میوه و تره‌بار افتتاح می‌شود، اظهار داشت: سازمان بهشت زهرا (س) در طرح نوروزی خود علاوه بر اجرای فرش گل، برنامه سال تحویل را هم در دستور کار دارد.

کدخبر: 977905 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟