تاکسی های برقی به کدام رانندگان تعلق می گیرد؟ + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، شادی مالکی ، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در گفت و گو با رکنا در پاسخ به اینکه ساز و کار دریافت تاکسی برقی چگونه است و اکنون رانندگان تاکسی نمی دانند که چطور می توانند تاکسی برقی داشته باشند، گفت: باتوجه به فرسودگی ناوگان تاکسیرانی موجود، در گام اول، اقدام به نوسازی تاکسی های تهران با خودروی سورن پلاس کردیم. این خودروها با شرایط اهدای بسیار خوب و با کارمزد خیلی پایین، به رانندگان تاکسی داده شد.

وی در ادامه تاکید کرد: در گام دوم به سمت برقی سازی حمل و نقل حرکت کردیم. شهرداری تهران در این راستا، قراردادهایی را با کشور چین منعقد کرده است. قرار بر این است که 25 هزار دستگاه خودروی سدان برقی، 2 هزار و 500 دستگاه خودروی اس یو وی و 10 هزار خودرو ون برقی خواهیم داشت.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران افزود: با ورود این خودروهای برقی و در کنار آن، خودروهایی که از طریق وزارت صمت به شهرداری داده خواهدشد، شاهد تحولی در حوزه تاکسیرانی خواهیم بود. نحوه مشارکت رانندگان تاکسی بعد از ورود این خودروهای برقی توسط شرکتی در شهرداری تهران راهبری خواهد شد. در واقع در حال بررسی نحوه واگذاری هستیم تا در نهایت به جمع بندی نهایی برسیم. نتیجه این جمع بندی حتما به همه رانندگان اعلام خواهدشد.

قدرت موتور تاکسی های برقی برای ترافیک تهران مناسب است؟

شادی مالکی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا قدرت موتور این خودروهای برقی مناسب برای استفاده در بخش تاکسیرانی شهر پر ترافیکی مثل تهران است یا خیر گفت: تعداد زیادی از خودروها، برای اینکه وارد عرصه حمل و نقل شوند به وزارت صمت معرفی شده اند و بعد از بررسی های کارشناسی توسط سازمان استاندارد و وزارت کشور گروهی از خودروها به سمتی می روند که پلاک تاکسی دریافت کنند. روی این تاکسی ها، تمام کارشناسی های فنی انجام شده است. 

او تاکید کرد: توان موتور خودرو، اختلاف کف خودرو از سطح زمین، ظرفیت باتری و... بعد از بررسی های کارشناسی بسیار، سنجیده شده است و تعداد محدودی از خودروها به این قسمت رسیدند که می توان از آنها در شهر تهران استفاده کرد؛ لذا هیچ جای نگرانی برای رانندگان وجود ندارد. 

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در پایان افزود: از سویی دیگر، می بایست زیرساخت های شارژ این خودروها تامین شود و وزارت نیرو قول مساعدت و همراهی در خصوص تامین زیرساخت ها را داده است. امیدواریم در این مسیر، شهری مثل تهران، از دغدغه جدی آلودگی هوا رهایی پیدا کند.

کدخبر: 974737 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟