مجموعه سعدآباد برای قطع درختان مجوز کمیسیون ماده ۷ را نداشت/ نباید آب بوستان‌ها را قطع کرد

به گزارش رکنا، مهدی چمران در یکصدو نودو چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری به اعضا گفت: در هر موردی اگر ابهامی داریم باید از مسئولان در ابتدا سوال کنیم. اگر پاسخی نشنیدیم باید در صحن مطرح کنیم سفر آقای آخوندی هیچ ارتباطی به شورا و شهرداری ندارد و از فضایی دیگر مأموریت داشتند. سفرها باید با اطلاع بنده صورت بگیرد و مراحل آن طی شود. ایشان از مرخصی خود استفاده کرده اند و بنده از این مرخصی اطلاع نداشتم. گفتن این موارد ساده است اما جمع کردن آن سخت است.

وی در ادامه درباره قطع درختان در مجموعه سعدآباد نیز با بیان اینکه کار خلاف در مجموعه سعدآباد این بود که مجوز کمیسیون ماده ۷ را دریافت نکرده بودند، افزود: سازمان بوستان ها هم اگر می خواهد درخت قطع کند باید اجازه بگیرد، چه برسد به مجموعه های دیگر. بنده این موضوع را مطرح کردم و بی بی سی اعلام کرد که ما حمایت کرده ایم. از بی بی سی انتظاری نیست و از رسانه های خود درخواست می کنیم اخبار را به درستی ارسال کنند. باید سعی کنیم خودمان برای خودمان مشکل ایجاد نکنیم.

وی با تأکید بر اینکه مسائلی که برای بنده مبهم است بلافاصله با تماس، پیگیری می کنم گفت: در خصوص مسئله آب و یا قطع درختان مجموعه سعدآباد ، موضوع را بلافاصله پیگیری کردیم. درست است که مشکل کم آبی داریم اما نباید آب بوستان ها را قطع کرد.

چمران تاکید کرد: اینکه بگویند درختان آب نمی خواهند و باید رها شوند، درست نیست. درختان اگر از بین برود به حیات انسان ها لطمه وارد می شود. اگر درختان بوستان چیتگر و لویزان خشک شوند، خسارات جبران ناپذیر خواهد بود. آب شرب مردم باید تأمین شود اما آب درختان را نیز باید با روش های مختلف تأمین کنیم.

 

کدخبر: 948341 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟