آموزش‌ فرزندپروری و کسب‌وکار به خانواده‌های زندانیان

به گزارش رکنا، همایش آموزش‌های فرزندپروری و کسب‌وکار به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار با حضور مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز و مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و خانواده‌های زندانیان در «تالار ایوان شمس» شهرداری تهران برگزار شد.

 مظفر الوندی مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز در این همایش گفت: اگر تفسیری از پرستار داشته باشیم خانواده‌های زندانیان به‌نوعی پرستار کسانی هستند که امکان وارد شدن لطمات و آسیب‌ها به آن‌ها وجود دارد؛ همسر زندانیانی هستند که چند مشکل را همزمان باید تحمل کنند؛ از سویی دوری از همسر به خاطر اتفاقی که برایش افتاده و از سوی دیگر نگهداری فرزندانی که دارای مشکلات خاص خود هستند و به همین دلیل مفهوم پرستاری برای همسران دور از ذهن نیست.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز افزود: مشکلات خانواده‌های زندانیان قابل مقایسه با افراد دیگر نیست و آنها علاوه بر مشکل مالی به لحاظ وضعیتی که برایشان پیش آمده مشکلات دیگری نیز دارند و به‌نوعی در تعلیق به سر می‌برند.

وی در ادامه افزود: خانواده‌های زندانیان مشکلات عاطفی، روحی و روانی متعددی دارند و تمام آن ساختارهای ایجاد شده در زندگی ایشان به یکباره فرو می‌ریزد و روابط مالی، خانوادگی، تحصیلی و روابط فرزند و مادری و با کوهی از مشکلات روبرو می‌شود و چنانچه توجهی به تحکیم این روابط نشود در حقیقت ما یک فرد مستعدی برای آسیب دیدن در جامعه تولید می‌کنیم؛ بنابراین نقش همسران زندانیان را اگر در نقش پرستار ببینیم نقش بسیار مهمی است‌.

الوندی گفت: در بازدیدهایی که به صورت هفتگی انجام می‌شود بعضی از همسران زندانیان واقعاً صبور، مقاوم و برنامه‌ریز هستند و در زندگی خود توانستند متعهد باشند.

 مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز در مورد عدم تکیه خانواده‌ها بر مستمری گفت: بسیاری از خانواده‌ها تمایل دارند مستمری ماهانه داشته باشند، ولی این مشکل خانواده‌ها را حل نمی‌کند این تجربه‌ای است که بسیاری از نهادهای حمایتی داشته‌اند ما بیشتر به دنبال این هستیم که بحث توانمندسازی متناسب با استعداد خود خانواده و اعضای خانواده ایجاد شود.

وی در زمینه ایجاد اشتغال تصریح کرد: انجمن در بحث اشتغال خانواده‌ها علی رغم مشکلات اشتغال در کشور هیچ مانع و محدودیتی نداریم و توانایی این را داریم تا کلیه خانواده‌هایی که در تهران تحت پوشش ما هستند و توان اشتغال را دارند مشغول به کار کنیم ولیکن علی رغم اینکه تمامی مقدمات ایجاد شغل فراهم شده، ولی متاسفانه استقبال خانواده‌ها در این زمینه کم است.

بیش از ۴ هزار نفر از خانواده‌های تحت پوشش آموزش دیده‌اند

الوندی درباره آموزش خانواده‌های زندانیان گفت: انجمن این ظرفیت را دارد تا همه کسانی که امکان آموزش برای آن‌ها فراهم بوده را آموزش دهد و از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۴ هزار خانواده در کلاس‌های آموزشی که به‌طور حضوری برگزار شده آموزش دیده‌اند و در مورد آموزش رسمی نیز اخیرا تفاهم‌نامه‌ای بین انجمن حمایت و بنیاد کودک منعقد شده و آن‌ها در یک کار تخصصی به ما کمک می‌کنند تا هر فرزند با استعدادی که انجمن به آن‌ها معرفی کند را بورسیه کنند و در این زمینه محدودیتی ندارند لذا این فرصتی که برای خانواده‌های زندانیان پیش آمده بسیار با ارزش است.

اعطای ۳۰ میلیارد ریال کمک هزینه ودیعه مسکن به خانواده‌های زندانیان

 مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز در زمینه کمک هزینه ودیعه مسکن نیز گفت: بیش از ۳۰ میلیارد ریال با همکاری صندوق امداد ولایت از ابتدای امسال در قالب وام‌های ۳۰۰ میلیون ریالی به خانواده‌هایی که نیاز داشتند، ودیعه مسکن اهدا شد.

 وی در پایان از مدیرعامل و مجموعه سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بابت حمایت از انجمن در یاری رسانی به خانواده‌های زندانیان تقدیر و تشکر کرد.

در کنار انجمن حمایت زندانیان از خانواده زندانیان حمایت می‌کنیم

احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ضمن تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س) گفت: ما امروز در جهان شاهد جنایت دردناکی هستیم که رژیم غاصب کودک کش مرتکب می‌شود که قلب هر بیننده و شنونده‌ای را آزار می‌دهد، اما در دل این مظلومیت و معصومیت یک چیز برای ما قابل تحمل است که با تمام این مصیبت‌ها می‌ایستند و می‌گویند ما خدا داریم.

وی افزود: اولین حامی خانواده زندانیان انجمن حمایت زندانیان است و در این زمینه تلاش می‌کنیم در کنار انجمن حمایت زندانیان از خانواده‌های زندانیان حمایت کنیم و این حمایت‌ها صرفا مالی نیست و ما برنامه‌های آموزشی و فرهنگی برای قشر آسیب پذیر جامعه داریم.

 این همایش با حضور اساتید برجسته روانشناسی و کارآفرینی آموزش‌هایی نظیر فرزندپروری، کسب و کار، مشاوره حقوقی و سایر برنامه‌های جانبی آموزش و تست ایدز برگزار شد.

 

کدخبر: 947878 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟