یکی از اهداف مهم حبس، اصلاح و  باز پروری زندانیان است

به گزارش رکنا از لرستان؛ حجت الاسلام شهواری با تاکید بر اینکه در زندان باید شرایطی فراهم شود تا در عین تحمل حبس اصلاح و باز‌پروری و باز‌سازی زندانی به دقت مورد توجه و اجرا قرار گیرد عنوان کرد: یکی از اهداف مهم حبس اصلاح و  باز پروری زندانیان است که همواره باید مورد توجه مسئولان قضایی قرار گیرد.

وی ضمن تاکید بر حضور مستمر رئیس دادگستری، دادستان و قضات شهرستان الیگودرز در زندان و استماع مشکلات و درخواست‌های زندانیان و رسیدگی به آن‌ها گفت: با توجه به وضعیت زندان الیگودرز موضوع به صورت دقیق و تخصصی کارشناسی شده و در صورت فراهم بودن شرایط به صورت موقت زندانیان الیگودرز به زندان شهرستان درود منتقل می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان در این سفر از زندان جدید در حال ساخت شهرستان الیگودرز بازدید وتصریح کرد: با توجه به اینکه انتقال زندان‌ها به خارج از محدوده شهری خواسته قوه قضاییه و مطالبه عمومی مردم است ضرورت دارد پیگیری لازم در راستای تکمیل هر چه سریعتر زندان جدید و انتقال زندان به خارج از شهر به سرعت انجام شود.

گفتنی است در این بازدید به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و به دستور رئیس کل دادگستری استان به زندانیان واجد شرایط مرخصی ده روزه اعطا شد.

همچنین در بازدید بعمل آمده زمینه آزادی ۵ نفر از زندانیان توسط رئیس کل دادگستری استان فراهم و این افراد از زندان آزاد شدند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

 

کدخبر: 933505 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟