خزعلی: ۶۱ درصد موفقیت در دانشگاه‌ها مربوط به خانم‌ها است/ پرورش دادن انسانیت بر دوش زنان است

به گزارش رکنا، انسیه خزعلی در آیین اختتامیه جشنواره ملی بهیندخت، با اشاره به جنایت نسل کشی در فلسطین، خطاب به دانش آموزان اظهار کرد: عدالت خواهی و ظلم ستیزی در دوره نوجوانی به اوج خود می‌رسد، از این رو شما دانش آموزان ظلم به فلسطین را درک می‌کنید. باید از درد انسان‌ها به درد آمده و راحت نباشیم که در گوشه‌ای از کره زمین این گونه وحشیانه اقداماتی انجام شود.

وی ادامه داد: اینکه رژیمی با وقاحت اعلام کند بیمارستان‌ها را هدف گرفتم و غزه را ترک کنید و به کشورهای دیگر بروید، نشان دهنده خوی سبوعیت است که در این ۷۵ سال با فلسطین انجام دادند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در بخش دیگر سخنان خود افزود: پرورش دادن انسانیت بر دوش دختران و مادران گذاشته شده است. مادر، محور اصلی خانواده است که باید به عنوان لطف خلقت به دختران تلقی کرد. پرورش خود دختران از اولویت و جایگاه خاص خود برخوردار است. یکی از مواردی که در دستورات و سیاست گذاری‌های ابلاغی رهبری در برنامه‌های متعدد پنج ساله، عنوان می‌شود، رشد بانوان، برداشتن موانع از پیش پای بانوان و توجه به ارتقاء خانواده است.

خزعلی با بیان اینکه همواره خانم‌ها در اولویت آموزش قرار می‌گیرند، گفت: ۶۱ درصد موفقیت در دانشگاه‌ها مربوط به خانم‌ها است. دختران نوجوان و جوان سال گذشته در طرح «آذر» که در خصوص آموزش زنان روستایی بود همراهی کردند و به تعدادی از زنان عشایر سواد یاد دادند. آذر طرح موفقی بود که به همت دختران نوجوان انجام گرفت. در کارآفرینی نیز شاهد فعالیت دختران و خانم‌ها هستیم.

کدخبر: 945587 ویرایش خبر
لینک کپی شد
نور آذر
آیا این خبر مفید بود؟