قول جدید وزارت بهداشت : کمبود شیرخشک رفع خواهد شد

به گزارش رکنا به نقل از ایلنا، حیدر محمدی، رییس سازمان غذا و دارو درباره تمهیدات این سازمان درخصوص تامین آنتی بیوتیک با توجه به شروع فصل پاییز گفت: الحمدالله ذخایر آنتی‌بیوتیک بالاست و از تولیدات و واردات سال گذشته نیز مقداری ذخیره کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ریزی صورت گرفته تا مانند سال گذشته با مشکل کمبود آنتی‌بیوتیک در کشور مواجه نشویم، ادامه داد: با تمهیداتی که صورت گرفته انشاءالله مشکلی برای امسال درخصوص تامین آنتی‌بیوتیک نداریم، در حال حاضر ماه مهر هم به پایان رسیده و ما مشکل خاصی در این زمینه نداشته‌ایم.

رییس سازمان غذا و دارو همچنین با اشاره به رفع مشکل کمبود شیرخشک در کشور که در هفته‌های اخیر با آن مواجه بوده‌ایم، تصریح کرد: انشاءالله این مشکل هم رفع خواهد شد البته در حال حاضر هم مشکل خاصی نیست،

محمدی تاکید کرد: بحثی که در حال حاضر درخصوص شیرخشک وجود دارد مربوط به برخی از برندهای خاص است که میزان نیاز این برندهای خاص نیز بیشتر از تولیدشان بوده است؛ اگر تولید این برندهای خاص در همین آبان ماه به عددی که مد نظر ما است یعنی ماهی ۵ میلیون؛ مشکل حل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره واردات داروهای اس‌ام‌ای نیز گفت: داروهای بیماران اس‌ام‌ای در حال حاضر برای مطالعه گروه اول موجود است. منتظر هستیم تا انشاءالله نتیجه اثربخشی به صورت رسمی اعلام شود.

کدخبر: 939546 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟