نظرات دانش‌آموزان و معلمان در مورد کتاب‌های درسی در سامانه نظرسنجی ثبت می شود

به گزارش رکنا، علی لطیفی در ویژه برنامه گفتگو در شبکه ملی دانش آموزی شاد گفت: فرایند تولید کتاب بسیار زمانبر و پیچیده است و هرکتاب درسی که برای بار اول آماده و چاپ می‌شود پس از گرفتن تاییدات لازم در شوراهای تخصصی با حضور صاحب نظران به صورت آزمایشی ۱ تا ۲ سال در تعداد محدودی از مدارس منتخب کشور تدریس می‌شود و پس از این مدت و گرفتن بازخورد از معلمان و دانش آموزان در خصوص محتوا، متن و حجم کتاب، اصلاحات احتمالی انجام و چاپ نهایی می‌شود.

وی با بیان این‌که این روند برای تمامی۹۹۰ عنوان کتاب درسی صورت می‌پذیرد، افزود: دانش آموزان و همکاران ما در مدارس می‌توانند از طریق سامانه نظرسنجی به آدرس www.nazar.roshd.ir وارد شده و پایه و کتاب درسی مورد نظر خود را انتخاب و نظرات پیشنهادات و ایرادات احتمالی که به نظر می‌رسد را ثبت کنند . این نظرات در شوراهای تخصصی بررسی شده و تا جایی که امکان‌پذیر باشد در کتاب‌های درسی اعمال خواهند شد.

لطیفی ادامه داد: منابع آموزشی که در سازمان پژوهش علاوه بر کتاب‌های درسی، شامل ۳۰ عنوان مجله رشد، تولیدات چند رسانه‌ای، فیلم، صوت و غیره تولید می‌شوند با هدف کمک به یادگیری مهارت‌ها و شایستگی‌هایی است که دانش آموزان باید در مدت تحصیل خود آن را بیاموزند.

وی عنوان کرد: یکی از دو ماموریت مهم سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، برنامه‌ریزی‌های بلند مدت و هدفمند برای تدوین یک نظام و طرحواره که شامل مجموعه شایستگی‌های مورد نیاز دانش آموزان است که با توجه به اهمیت این موضوع، در حال تکمیل شدن است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: دیگر ماموریت‌ سازمان تولید، توزیع و چاپ کتاب‌های درسی است. در سال تحصیلی جدید بیش از۱۵۰ میلیون جلد کتاب چاپ سپاری گردیده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، لطیفی در پایان ضمن تشکر از زحمات تمامی فرهنگیان گفت: ابزار و فرصت و ظرفیت‌ها در مدارس در اختیار معلمان است و این شما هستید که می‌توانید ما را در دستیابی اهداف کمک کنید.

کدخبر: 937703 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟