سومین مزایده واگذاری پیست اسکی دیزین؛ رقم اعلامی ۱۲۰۰ میلیارد تومان

به گزارش رکنا، سیدمجتبی صید رئیس هیئت اسکی استان البرز در کرج با اعلام این خبر گفت: شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی، مجموعه پیست دیزین را به مزایده عمومی گذاشته است که هنوز هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به شرکت در مزایده نشده است.

وی ادامه داد: تاکنون دو بار پیست دیزین برای مدت بیست سال به مزایده عمومی گذاشته شده و در حال حاضر مقدمات برگزاری سومین مزایده این پیست در حال انجام است اما پیش‌بینی می‌شود با توجه به قیمت و هزینه بسیار بالایی که برای این پیست در نظر گرفته‌اند، سرمایه‌گذاری حاضر به پذیرش و حضور در مزایده نشود.

صید گفت: متأسفانه به دلیل نبود کارشناسی دقیق و عدم استفاده از کارشناسان آگاه و آشنا، رقم مزایده‌ای که برای این پیست در نظر گرفته اند، رقمی بسیار بالاست و لذا هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به شرکت در این مزایده نیست. شرکت تجهیز این پروژه را به مدت 20 سال و با سرمایه گذاری بالغ بر  1200 میلیارد تومان به مزایده گذاشته است. این سرمایه‌گذاری می‌بایست در چهار سال اول قرارداد که همزمان بهره‌برداری هم صورت می گیرد، انجام شود.

صید افزود: از ابتدای سال پنجم نیز سرمایه‌گذار باید ماهانه مبلغ 12 میلیارد تومان را به عنوان اجاره به شرکت پرداخت کند که هر سال نیز 25 درصد بر این مبلغ اضافه خواهد شد. با این شرایط یک سرمایه گذار می بایست 2.5 تا 3 هزار میلیارد تومان در طول 20 سال سرمایه در گردش داشته باشد تا بتواند این پیست را اداره کند که مسلماً رقم قابل توجهی است.

رئیس هیئت اسکی استان البرز در ادامه با اشاره به نحوه مدیریت پیست دیزین گفت: از سال 1380 و با تشکیل شرکت تجهیز، توسعه و نگهداری اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان، این پیست در اختیار این شرکت است که هر سال با انتخاب پیمانکاران مختلف، موضوعات پیست دیزین رتق و فتق و رسیدگی می‌شد. آخرین شرکتی که پیست دیزین در اختیار آن بود، قراردادی سه ساله منعقد کرد که شهریور ماه امسال قرارداد پیست به پایان رسید و شرکت تجهیز، توسعه و نگهداری اماکن ورزشی مجدداً با شرایط جدید این پیست را به مزایده بگذارد. شرکت تجهیز قصد دارد پیست دیزین را، در غالب یک قرارداد بلند مدت بیست ساله در مزایده قرار دهد.

صید ادامه داد: قرار است مزایده سوم پیست دیزین 2 آبان برگزار شود که امیدواریم شرکت تجهیز و توسعه شرایط مناسب‌تری را برای حضور سرمایه‌گذاران در قرارداد بگنجاند تا سرمایه‌گذاران حاضر به شرکت در مزایده و سرمایه گذاری در پیست دیزین شوند.  

رئیس هیئت اسکی استان البرز با اشاره به نزدیک شدن به فصل بارش و همچنین بسته شدن پیست اسکی دیزین در اسفند ماه گذشته گفت: به دلیل اختلافاتی که بین بهره‌بردار پیست اسکی دیزین و  شرکت تجهیز، توسعه و نگهداری اماکن ورزشی رخ داد، پیست دیزین از اول اسفند ماه گذشته و پیش  از پایان زمان بهره‌برداری پیست در زمستان، تعطیل شد و دیگر اجازه بهره‌برداری از پیست میسر نشد. این موضوع صدمات بسیاری به ورزش اسکی کشور و استان البرز به عنوان مهمترین استان تربیت‌کننده اسکی باز در کشور زده است.

صید ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به بسته شدن پیست همچنین معشیت و اقتصاد اهالی روستاهای مسیر دیزین نیز مورد آسیب جدی قرار گرفته و اکنون مردم و اهالی روستاها نیز با مشکلات جدی اقتصادی مواجه شده‌اند.

تسنیم

کدخبر: 936989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟