رئیس دانشگاه علمی کاربردی: این دروس معارف فعلی به درد دانشجوها نمی خورد /باید فقه کاربردی درس دهیم

به گزارش رکنا به نقل از ایلنا، حسین بلندی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در ابتدای آیین گرامیداشت سی‌ودومین سال تاسیس دانشگاه علمی کاربردی ، بیان کرد: انتطار و امید می رود با توجه به مسائل روز کشور گام های بلندی برداریم و این شرایط مدیون کسانی هستیم که چند سال قبل دور هم جمع شدند تا چنین شرایطی را ایجاد کنند.

او با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ما نیاز داریم به بخش نخبگان توجه کنیم، ولی باید کسانی هم باشند که بازار کار را بشناسند و به آن پاسخ دهند. در دنیا نیز چنین است. تلاش کردیم در برنامه ریزی ها به فرمان رهبر انقلاب بپردازیم. مهم ترین مسئله رشد اقتصادی و مهار تورم است و باید رشد و توسعه اقتصادی را در تمام برنامه ریزی ها و کارگزاران قرار دهیم.

بلندی گفت: بهبود کیفیت زندگی مردم امروز مهم است و در گرو  اجرای سیاست ها در مسیر توسعه اقتصادی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: برای توسعه اقتصادی باید توازنی بین سرمایه گذاری مادی و انسانی صورت بگیرد. نقش آموزش عالی در تامین سرمایه انسانی در هر کشوری بسیار مهم است. رهبر انقلاب فروردین ماه فرمودند باید از همه ظرفیت ها و امکانات سخت افزاری، نرم افزاری، زیر ساخت ها و جوانان پرانگیزه و نخبگان و صاحبان فکر در همه دستگاه ها بهره ببریم.

بلندی ادامه داد: ظرفیت های نرم افزاری ما با افراد توانمند محقق می شود و وظیفه دانشگاه جامع علمی کاربردی تامین آموزش نیروی انسانی متخصص ماهر، کارآمد و متناسب با نیازهای بازار کار فعلی و آتی است.

او در مورد فلسفه وجودی دانشگاه علمی کاربردی تصریح کرد: رهبر انقلاب بر جلب همکاری بنگاه های اقتصادی تاکید دارند. امسال ما در همه شهرستان ها آمایش انجام دادیم و به نیازسنجی و  نیازآفرینی توجه کردیم.

بلندی تاکید کرد: فرق ما با دانشگاه فنی حرفه ای این است که در محل کار باید آموزش بدهیم. ما در کدرشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی تضمین اشتغال کردیم. باید نظام صلاحیت حرفه ای در آموزش عالی مستقر شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: طرح ایده های تجاری سازی شده هم از برنامه های جدی ماست و نقشه راه هم داریم و در اآمایش سرزمینی رشته ها به دنبال ایجاد برندی با تضمین اشتعال هستیم.

او گفت: ۶ هزار و ۵۱۸ کدرشته بورس تضمین اشتغال ایجاد کردیم و ۱۲۵ برنامه جدید در دانشگاه جامع علمی کاربردی به وجود آوردیم و ۴۵ هزار ظرفیت اشتغال ایجاد کردیم. ما می خواهیم بر نظام اجرایی کشور تاثیر بگذاریم.

بلندی تاکید کرد: برای درس های معارف باید فقه کاربردی درس دهیم. این دروس معارف فعلی به درد دانشجوها نمی خورد و باید لااقل مکاسب بلد باشند چراکه دانشجوها باید خودباور و خداباور باشند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: امسال ۳ هزار و ۸۰۰ کدرشته محل را حدف کردیم و ۸۵۰ کدرشته محل جدید به وجود آوردیم و تلاش می‌کنیم بر ۶ هزار و ۵۱۸ کدرشته محل بورس تضمین اشتغال را در سال بعد بیافزاییم.

کدخبر: 935617 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟