توزیع ۲۴ ساعته واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های هلال‌احمر

به گزارش رکنا، علیرضا عسکری درباره توزیع واکسن آنفلوآنزا ، گفت: با آغاز فصل سرما دغدغه‌ای درباره همه‌گیری بیماری آنفلوآنزا داریم که اگر تدابیری برای گروه‌های در معرض خطر صورت گیرد، جلوی بسیاری از عوارض شدید، بستری‌های بی‌مورد و خطرناک و مرگ‌ومیر ناشی از بیماری گرفته می‌شود.

وی افزود: به این ترتیب کسانی که واکسن آنفلوآنزا را تزریق می‌کنند، در صورت ابتلا به بیماری، دوره آن را با کمترین عوارض پشت سر می‌گذارند. از این رو اقدام به توزیع واکسن در داروخانه‌های هلال احمر کرده‌ایم. به عنوان مثال در تهران مردم می‌توانند واکسن را در داروخانه طالقانی و تهرانپارس تهیه کنند. نکته قابل تجه این است که تعداد قابل توجهی از واکسن‌های آنفلوآنزا به دست شرکت‌های دانش بنیان داخلی تولید شده است.

وی با اشاره به شبانه‌روزی بودن داروخانه‌های هلال احمر ، گفت: بر این اساس واکسن ۲۴ ساعته در اختیار مردم است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر، ادامه داد: در مواردی به دلایل علمی تیپ‌های دیگری از واکسن (پلتفرم‌های متفاوت تولید شده) نیاز است که به فراخور سیاست‌های سازمان غذا و دارو واردات واکسن صورت گرفته و پس از تجویز پزشکان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

عسکری یادآوری کرد: در سال گذشته با تشدید سرما و همه‌گیری باکتریایی مشکل آنتی بیوتیک در کشور پدید آمد که هلال احمر با افزایش تولید آنتی بیوتیک، بحران را مدیریت کرد و به کمک وزارت بهداشت آمد؛ برای  امسال نیز آمادگی کامل برای عرضه داروهای تنفسی و ضد حساسیت در فصل سرما را داریم. در این زمینه دپوی قابل قبولی صورت گرفته است و ما با آمادگی کامل در خدمت مردم هستیم.

وی با اشاره به مشکلات و سختی‌های دوره پاندمی کرونا، اظهار کرد: خاطره ناخوشی از کووید۱۹ داریم، ولی عادات خوبی در زمینه رعایت نکات بهداشتی به وجود آمد؛ البته امروز هم نباید فکر کنیم که با فروکش کردن کرونا باید این عادات را کنار بگذاریم. همچنان شستشوی دست‌ها و استفاده از ماسک در اماکن تجمعی و رعایت بهداشت، دوری از شلوغی‌ها مهم است و نباید فراموش کنیم هرچه تعداد بیماران کاهش یابد بیشتر به موفقیت خواهیم رسید.

 

کدخبر: 931266 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟