پل چوبی آبکنار ترمیم و بازسازی می شود

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، روستای آبکنار به فاصله ۳۸ کیلومتری از شهر بندرانزلی به سمت رضوانشهر قرار دارد و با توجه به سهم ۸ کیلومتری این روستا از تالاب انزلی و دارا بودن طبیعت سرسبز و رودخانه‌های زیبا یکی از روستاهای هدف گردشگری این شهرستان است.

در ابتدای ورودی روستا وارد خیابان پاسداران که می شویم جنب بهداری این روستای خوش آب و هوا؛ پل چوبی آبکنار خودنمایی می کند.

این پل سال ۱۳۹۸ توسط اداره کل محیط زیست استان گیلان در حاشیه تالاب در این منطقه احداث شد و تا همین چندی پیش، آب تالاب و رقص ماهیان زیر پایه های پل چشم انداز زیبا و از جاذبه‌های گردشگری این منطقه محسوب می‌شد.

به دلیل خشک شدن تالاب، آب عقب‌نشینی کرده و حالا شیطان بنفش و علفزار زیر پایه های پل چوبی خودنمایی می کنند و به جای رقص ماهیان در آب، گاه و بیگاه دام ها برای چرا از این خوان گسترده علوفه وارد آن می شوند، در این پل که در مجموع ۲۲۰ متر طول دارد شکستگی بخش‌هایی از معبر و حفاظ‌ را شاهد هستیم که به دلیل تردد عموم به خصوص کودکان که به نرده ها تکیه می دهند و یا ممکن است در حفره های معبر آسیب ببینند رسیدگی سریع متولیان را می‌طلبد.

بر کسی پوشیده نیست که عملیات بر روی تالاب در حوزه های مختلف مانند گردشگری و ... بسیار حائز اهمیت است، چرا که غفلت از تالاب، به مخاطرات و آسیب های جدی دامن می زند.

خشک شدن تالاب انزلی یک تهدید بزرگ است که سبب کاهش جمعیت و تغییر الگوی سکونت در شهرستان های مهم گیلان می شود و روند توسعه را در استان مختل می کند مخاطرات طبیعی مانند از بین رفتن زمین­ های کشاورزی، جولان حیوانات موذی و بیماری های تنفسی، تلف شدن باغات، کاهش شالیزار و مرتع و بادهای حامل گردوغبار شدید از دیگر تهدیداتی است که به دلیل گستردگی و استقرار چند اداره کل در بندرانزلی و شهرستان های همجوار و ذینفع می تواند ابعاد گسترده ای در سطح ملی داشته باشد.
مهاجرت­ های توده­ ای، تنش­ های قومی، اعتراضات مردمی و بروز بیماری­ های صعب­ العلاج از جمله آسیب­ های جغرافیایی، انسانی و امنیتی است که در صورت خشکی تالاب بروز پیدا می­ کنند.

کدخبر: 929007 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟