منتخب فرهنگیان کشور:  از اقدامات عقلایی مدیریت و هیات مدیره صندوق ذخیره حمایت می‌کنیم

به گزارش رکنا، وی افزود: تغییرات مدیریتی در هر موسسه مالی و تجاری اجتناب ناپذیر است و قطعا وقتی که مدیرعامل موسسه دریابد که عملکرد بخشی از هلدینگ‌ها و یا شرکت‌های تابعه موجب زیان‌دهی مجموعه شده‌اند و یا کارها به درستی پیش نمی‌رود و بستر نارضایتی اعضا می‌شود، طبیعی است که تغییرات مدیریتی را در دستور کار خود قرار دهد. این امر جزء لاینفک وظایف مدیرعامل و هیات مدیره و امری مرسوم و معمول است.

پیشداد با اشاره به اینکه فرهنگیان انتظارات و مطالباتی در زمینه سودآوری و ارائه خدمات شایسته دارند، تصریح کرد: انتظار داریم هلدینگ ساختمانی معلم نقش خوبی در سوددهی و تامین مسکن برای فرهنگیان عضو ایفا کند که متاسفانه در این مدت شاهد اقدام مثبتی از سوی مدیرعامل قبلی این شرکت نبودیم.

وی با اشاره به نارضایتی فرهنگیان از عملکرد هلدینگ پتروفرهنگ، اظهار کرد: همه می‌دانند در یکی دو سال اخیر این هلدینگ شرایط بدی داشته و میانگین سود صندوق را کاهش داده است.

منتخب فرهنگیان تهران گفت: عملکرد مدیران مجموعه پتروفرهنگ اصلا خوب نبود و من شخصا در آیین رونمایی از طرح ارزش مالکانه از عملکرد مدیرعامل وقت این هلدینگ انتقاد جدی داشتم و خوشحالیم که بالاخره هیات مدیره صندوق طی یک تصمیم عقلایی تغییراتی به نفع فرهنگیان ایجاد کردند.

وی افزود: البته ضرر و زیان هر شرکت عوامل متعددی دارد اما انتظار می‌رود مدیرعامل یک هلدینگ، تخصص و شم اقتصادی داشته باشد تا بتواند تصمیم درست بگیرد. یعنی زمانی که تولید و فروش متانول با زیان همراه است باید راهکار جایگزین داشته باشد.

پیشداد با اظهار امیدواری نسبت به اینکه تغییرات مدیریتی به سودآوری مجموعه کمک کند، تصریح کرد: تغییراتی که مدیرعامل و هیات مدیره موسسه با نظارت هیات امنا انجام می‌دهند باید باعث بهبود روند و اصلاح پرتفوی شود و مدیرانی دارای تعهد، تخصص و دلسوزی منصوب شوند.

وی با بیان اینکه موضوع پتروفرهنگ برای فرهنگیان بسیار حائز اهمیت است، بیان داشت: بیش از 50 درصد سرمایه صندوق در پتروفرهنگ است و مدیریت صحیح این هلدینگ بسیار مهم است. قبول دارم بخشی از وضعیت این شرکت حاصل اقتصاد دستوری است اما مدیران جدید پتروفرهنگ و ساختمانی معلم باید عملکرد بهتری داشته باشند وگرنه تغییرات کلیشه‌ای دردی از فرهنگیان دوا نمی‌کند.

منتخب فرهنگیان یادآور شد:  اگر تیم مدیریتی صندوق ذخیره فرهنگیان تغییرات را بر اساس لیاقت‌ و تخصص‌ و خارج از موضوعات حاشیه‌ای انجام دهد مسلما مورد حمایت و تایید اعضای صندوق قرار می‌گیرد. همه ما به خوبی وافقیم که هر کسی که مدیریت صندوق را می‌پذیرد عده‌ای می‌خواهند نظرات شخصی و جناحی و حتی افراد مورد نظر خود را به تیم مدیریتی موسسه دیکته کنند.

پیشداد با اشاره به وعده مدیرعامل موسسه در نشست مهرماه 1401 در دیدار با منتخبان فرهنگیان از سراسر کشور مبنی بر آغاز طرح ارزش مالکانه گفت: انصافا مدیرعامل به قولشان عمل کردند زیرا فرمول تخصیص آن را نهایی کرده و در 31 اردیبهشت ماه 1402 از این طرح رونمایی شد. اما به هر دلیلی وزیر آموزش و پرورش به عنوان رییس هیات امناء این طرح را شش ماه به تعویق انداخته است.

وی افزود: من همواره از این اقدام خوب دکتر نجف‌پور حمایت کردم و امیدوارم این طرح بزودی تحقق پیدا کند. نکته دیگر اینکه اگر ارزش مالکانه با همان 2 درصدی که در اردیبهشت ماه 1402 رونمایی شد، اجرایی می‌شد در واقع خصوصی بودن موسسه بر همه عیان می‌شد. در این صورت، دیگر اجازه دخالت افراد و تیم‌هایی که ربطی به صندوق ندارند را نمی‌داد.

منتخب فرهنگیان اظهار کرد: اگر انتصابات جدید در موسسه، هلدینگ‌ها و شرکت‌ها بر اساس توانمندی، تخصص، تعهد و دلسوزی باشد و تیمی در راس کار قرار گیرد که خوب کار کند، ضررها را پیش‌بینی کند و نوسانات بازار و اقتصاد ایران که گاها با عدم ثبات مواجه است را مدیریت کند، شایعات بی‌اساس نمی‌تواند آسیبی به مدیرعامل و هیات مدیره در خصوص تغییرات در هیات مدیره شرکت‌ها بزند.

پیشداد با اشاره به اینکه باید در انتصابات موسسه و شرکت‌ها از ظرفیت فرهنگیانی که در امر بازار مالی و اقتصاد پیشکسوت هستند استفاده شود، تصریح کرد: من معتقدم اگر یک نفر از اعضای هیات مدیره‌ها از فرهنگیان باشد، به عنوان ناظر، پشتیبان خوبی برای مدیرعامل و هیات مدیره خواهد بود و این می‌تواند اعتماد فرهنگیان عضو را به دنبال داشته باشد. 

وی یادآور شد: توجه به ظرفیت فرهنگیان، به بهبود در روند کارها و همدلی بیشتر کمک کند زیرا دکتر نجف‌پور از زمانی که کار خود را شروع کردند بارها اعلام کردند که می‌خواهم این اعتماد از دست رفته معلمان را احیا کنم. بنابراین استفاده از ظرفیت فرهنگیان متخصص، صاحب‌نظر و دلسوز می‌تواند به جلب به اعتماد فرهنگیان کمک کند.

کدخبر: 923905 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟