مصوبات شورای شهر پس از تایید فرمانداری قابل اجراست

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، احمد قیومی در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد، گفت: تمرکز تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها و سازمان‌ها و وزارت کشور در تهران باعث شده تا فرمانداری تهران آنطور که باید دیده نشود. من در این مدت تمام زوایای تهران را مورد بررسی قرار دادم تا احصا کنیم که چه اتفاقی باید صورت بگیرد که یک گام به سمت توسعه برویم.

وی با بیان اینکه فضاهای حاشیه و حریم شهر یک مبحث بسیار گسترده است؛ گفت: تهران ۳۲ روستای منظم دارای دهیاری دارد. این روستاها در حریم شهر تهران هستند و ضوابط متفاوتی از سایر روستاها دارند. طرح‌هادی در روستاهای اطراف تهران همچنان دارای موضوعاتی است.  

قیومی درباره جایگاه فرمانداری‌ها نیز گفت: شهرداری ها همه جا به طور کامل از فرمانداری‌ها فرمانبری می‌کنند و جایگاه فرماندار عالی‌ترین مقام حاکمیت در آن شهر است اما در تهران گاهی اوقات این موضوع ایجاد نمی‌شود چراکه اینجا تهران است شهردار تهران عضو هیات دولت است و همین موضوع این جایگاه را خاص می‌کند. این موضوعات جزو پیچیدگی‌های کار در تهران است، همچنین احزاب سیاسی و گروه‌ها نیز تمرکزشان در تهران است.

وی ادامه داد: نگاه ما در فرمانداری این است که هر چقدر بتوانیم طرح‌هایی را شهر تهران اجرا کنیم، این طرح‌ها به صورت یک الگو در هر حوزه‌ای برای سایر شهرها خواهد بود. بنابراین در تمام حوزه‌ها به دنبال این هستیم که تعریفی داشته باشیم و آن را انجام دهیم. درباره برخی از موضوعات هم در گذشته فکر شده اما ما بازتاب آن را نمی‌دیدیم.

فرماندار تهران تاکید کرد: برخی از موضوعات هم برای اولین بار است که اتفاق می افتد و مردم باید فرمانداری را حامی و پناهگاه خود بدانند و همه دستگاه‌ها باید پاسخگوی فرمانداری تهران باشند. ما مطالبه گر حقوق مردم و اجرای قوانین و برنامه‌های دولت هستیم. حرکت در این مسیر شروع شده و کار پیش می‌رود و امیدواریم رسانه‌ها در این خصوص به ما کمک کنند. رسانه‌ها می‌توانند پل ارتباطی بین ما و مردم باشند و ما به دنبال این هستیم که از این ظرفیت رسانه استفاده کنیم. خیلی از اقدامات در تهران انجام شده که مردم نمی‌دانند و با کمک رسانه‌ها می‌توان آن را به گوش مردم رساند.

فرماندار تهران ادامه داد: ما در فرمانداری تهران به عنوان نماینده عالی دولت در شهر تهران می‌خواهیم به وظایف‌مان به درستی عمل کنیم تا پناهگاهی برای مردم باشیک. طبق قانون تمام مصوبات شورای شهر تهران باید در کمیته تطبیق فرمانداری بررسی و تایید شود و بعد از تایید و امضای فرمانداری مصوبه قابل اجرا خواهد بود. به طور مثال درخصوص افزایش قیمت بلیت مترو ما درخواست توضیح داشتیم که توضیحاتی ارائه نشد و بعد قیمت بلیت تعدیل شد و به تایید فرمانداری رسید. نگاه ما این است که باید تمام اقدامات براساس آنچه در قانون آمده است انجام‌ شود.

پیش ثبت‌نام ۱۱ هزار نفر برای انتخابات مجلس تهران

وی با اشاره به اقدامات معاونت اجتماعی و سیاسی فرمانداری تهران ادامه داد: تمام اصناف و دستگاه‌ها  باید با این معاونت در ارتباط باشند. همجنین انتخابات نیز یکی دیگر از اقدامات این معاونت است که در دستورکار قراردارد، تاکنون  ۱۱ هزار نفر برای ۳۰ کرسی نمایندگی تهران در  مجلس پیش ثبت نام کرده‌اند که شامل ۹هزار مرد و ۲ هزار خانم است. ما در هیچ کجا چنین آماری را نداریم.

قیومی در ادامه به ریزش ساختمان در خلازیل نیز اشاره کرد و گفت:‌ در پی حادثه ریزش ساختمان در منطقه ۱۹،  رئیس جمهور دستور پیگیری ابعاد و همچنین راه اندازی کارگروه ویژه این اتفاق را صادر کرد. تخریب ساختمان‌های غیرمجاز در منطقه ۱۹ با حکم قضایی و همراهی نیروی انتظامی انجام شد. قطعا در این حادثه خطایی سرزده است. همچنین مسولیت کار در این بخش به عهده شهرداری منطقه بوده است.

کدخبر: 919227 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟